Katapult - Made In Rock´n´Roll (2012)
1. ... a co rock´n´roll!!! (Říha / Půta)
2. Starý desky hrajou dál (Říha / Vrba)
3. Stovky hotelů (Říha / Vostárek)
4. Láska na první pohled (Říha / Čech)
5. Casablanca (Říha / Hrbek)
6. ...Oči... (Říha / Hrbek )
7. Třináctá komnata (Říha / Půta)
8. Smutná nevěsta (Říha / Machek)
9. Snad je ti něčeho líto (Říha / Vrba)
10. Každej den a každou noc (Říha / Vukovič)
11. Hlupák váhá (Říha / Vostárek)
12. Půlnoční závodní dráha (Říha / Vostárek, Flanderka)
13. Metrosexuál (Říha / Hrbek)
14. Made In Rock´n´Roll (Říha / Hrbek)
Obsazení:
OLDŘICH ŘÍHA: elektrická kytara, zpěv
ANDY BUDKA: baskytara
ONDŘEJ TIMPL: bicí nástroje, zpěv
Ondřej, Charlie, Johnny a Golem 001: vokály
Ano, jaké jiné hodnocení desky Katapultu také čekat od Petra Gratiase...
Divím se, že vůbec udělil jednu hvězdu, správné by bylo jistě udělit alespoň mínus deset a k tomu ještě pečlivě vydesinfikovat snímací laser přehrávače, jelikož po přehrání něčeho takového musela jistojistě na čočce vyrašit plíseň.
reagovat
luk63 @ 09.06.2012 18:59:38
...a tohle je, wendo, jako tvá recenze, jo? Proč si to nehodil jako reakci pod tu Petrovu, když to jedině tam patří?
longjohn @ 09.06.2012 19:15:54
pro wendu: Petr Gratias napsal narozdíl od tebe recenzi, kvalitní recenzi na podle jeho názoru nekvalitní desku a náležitě tuto desku ohodnotil. Recenze neznamená chvalozpěv, ale názor a pocit.
hejkal @ 10.06.2012 06:51:29
Vidím, že budem musieť zasa po čase vybrať niečo, čo ma hudobne nielen že neoslovuje, ale priam otravuje a napísať uľavovaciu recku, nech v tom Petr nie je sám. :)
adam @ 10.06.2012 07:05:18
Hejkal: Načo sa ideš týrať? Katapult ignorujem. Podobne ako Elán. Nemám potrebu ich počúvať ani ich komentovať. Ak Peter má, prosím. Ale nejdeme teraz predsa všetci komentovať to čo sa nám nepáči. Nie?
hejkal @ 10.06.2012 07:08:14
Nehovor, že sa ti neuľaví, keď si občas niečo z duše povieš. :)
Petr Gratias @ 10.06.2012 07:16:27
Zdravím, pánové
a děkuji za Vaše reakce a postřehy k tomuto albu.
Jak se dalo vyčíst z mé recenze, nebyl to žádný zatroubený útok
proti Katapultu, ale JENOM holé konstatování
toho, co jsem slyšel.
Pro ty z Vás, kteří máte pochybnosti o objektivitě
mého nazírání speciálně na toto album, bych měl jednu drobnou radu: jednoduše si album poslechněte
s otevřenýma ušima od začátku až do konce, odstřihněte se od nostalgie, když jste byli v teenagerském věku a jednnoduše poslouchejte....
ostatní je na Vás.
Zdravím a díky za pochopení.
adam @ 10.06.2012 07:36:07
Hejkal: Vie ma nasrat ak niekto kto tvoril zasadnu hudbu vysokej urovne podlezie sam seba a vytvori napriklad Calling all Stations, alebo Goats head soup, alebo The battle rages on... ale tuto pri katapulte by ma nasratie neuspokojilo.
Petr Gratias @ 10.06.2012 09:26:24
Zdravím, Wendo...
je mi jasné, že jsi ortodocní katapulťák.
Je to Tvoje věc a Tvůj názor.
Možná by mě ale zajímalo, jestli v té plejádě
sedmi katapultovských albových projektů cítíš nějaký
"umělecký" posun, nebo si stále říkáš, že jsou stejně "dobří" jako v začátcích.
Logika říká, že asi první album bude "nejlepší".
Myslíš si to opravdu i o tom posledním, mnou recenzovaném albu?
Omlouvám se, ale u většiny kapely se čeká nějaký vývoj směrem nahoru, který kulminuje a pak se zastaví. Většina kapel, která hraje dlouho a Katapult hrají tuším od r. 1976 (?)má nějaký vzestupný vývoj.... obávám se (promiň), že nic takového tady není k nalezení, ale možná se mýlím.
Možná ještě jedna replika: před mnoha lety (tuším někdy koncem sedmdesátých let) vyšel kytarista Ota Petřina z nahrávacího studia a zcela nečekaně na pár koncertech doplnil jako host katapultovské trio.
Můj kamarád (není to obdivovatel Katapultu) se šel na koncert podívat, aby si udělal představu, jak bude znít a vypadat jedno pódium pro Petřinu a Říhu.
Bylo to velmi polarizované. Tuším, že tenkrát řekl na můj dotaz jaké to bylo....
"Na jedné straně bylo Světlo a na druhé Tma".
Pochopil jsem to myslím hned napoprvé.
Třebaže Anatoli Kohout (podobně jako Káša Jahn) patřil mezi špičkové bubeníky na naší rockové scéně a Šindelář mezi podprůměrné baskytaristy, nedovedlo se to zvrátit ani tím Petřinou, který je universálním kytaristou přemýšlivého typu s velkým citem a uměřeností pro hru......
Takže tolik dávná vzpomínka....
Zdravím!
Jarda P @ 10.06.2012 09:29:58
Adam: s Calling all Stations souhlasím, s Goats head soup a The battle rages on ne.
Petr Gratias @ 10.06.2012 09:44:33
Nechal jsem se vtáhnout do hodnocení....
GENESIS: Calling All Stations je divná deska, která neměla být podepsána logem Genesis. Ray Wilson (viděl jsem ho ve Strážnici na festivalu Slunce před pár lety a vůbec nebyl špatný, ale do Genesis se nehodil.... třebaže já nejsem orientován na Genesis osmdesátých a devadesátých let a setrvávám na jejich vynikající platformě let sedmdesátých.
Tehdy jsem četl, že na vystoupení Genesis při propagaci alba po zjištění, že Phil Collins není v řadách kapely bylo poloprázdno...... (kult sirupovitého zpěváka, který byl v sedmdesátých letech jedním z nejlepších bubeníků v Británii - viz Genesis, ale zejména i Brand X - byl prostě jasný)
ROLLING STONES: Goats Head Soup myslím, že je hodně velký propad a svědčí o tvůrčí bezradnosti legendárních Stones. Jediná síla je hit Angie, ale to zase nejsou ti klasičtí Stones. Skladba je ale krásná. Nedokázal jsem pochopit, kam se po Exile On Main Street kapela dostala....
DEEP PURPLE. The Battle Rages On..... nepatří mezi nejšpičkovější díla Deep Purple, ale zase se mě líbí víc než třeba The House Of Blue Light....
@ 12.06.2012 19:07:43
Omlouvám se všem progboardistům, že se můj příspěvek, který skutečně měl být pouze reakcí na recenzi Petra Gratiase, nechtěně změnil na novou recenzi. Neuvědomil jsem si, že když budu dávat hvězdičky, bude z toho nová recenze a nikoli jen reakce...
Nicméně: na jednu stranu si velice vážím recenzí P. Gratiase, jsou opravdu velmi fundované, vyčerpávající a rád si je vždy přečtu. Ovšem na straně druhé je pravda, že mě nejen tato, ale i předchozí reakce na recenze jejich prvního alba docela zarazila. U člověka jeho rozhledu bych očekával opravdu nestranný pohled, ale v tomto případě se nemohu zbavit pocitu jeho jakési osobní permanentní antipatie vůči Říhově bandu.
Je jasné, že vedle příznivců Katapultu bude existovat i početná skupina zapřisáhlých odpůrců, nicméně argumentovat nízkou uměleckou úrovní posluchačů této skupiny mi připadá poměrně urážlivé.
Osobně se považuji za velkého příznivce Katapultu,(a vůbec se za to nestydím) mám ve sbírce všechny jejich oficiální nahrávky jak na vinylech, tak i na CD a DVD ve všech možných vydavatelských verzích verzích, tak i nejrůznější koncertní a demo bootlegy ze 70. let až do současnosti a zajímavé je, že se nepovažuji ani za stárnoucího rockera, (v mých 32 letech si myslím, že jsem ještě relativně mladý) který pamatuje jejich začátky a nyní na stará kolena z nostalgie a setrvačnosti chodí na jejich koncerty, ani žádný žák SOU, pro které měl Katapult, dle svého času oblíbeného označení kritiky, hrát svůj "pseudorock."
Rozhodně mám naposloucháno poměrně dost z našeho i světového rocku, i když ve srovnání s P. Gratiasem budu vycházet spíše jako břídil, takže dovedu uměleckou úroveň té které skupiny zhodnotit poměrně slušně. Také v žádném případě netvrdím, že je Katapult z hlediska umění bůhvíco, naopak bych i překvapivě částečně souhlasil s označením tancovačkové kapely, také Říha není žádný kytarový virtuoz, (což tvrdí i on sám) ale já u Katapultu nečekám žádný extra umělecký zážitek, jen si prostě chci poslechnout ty hudebně primitivní, ale zároveň chytlavé melodie, což na Říhovi neustále obdivuji, totiž složit písničku na pár akordů, ale zároveň tak snadno zapamatovatelnou a poslouchatelnou. A neplatí to jen o těch starých a dnes již zlidovělých kouscích, ale i o skladbách z posledního studiového alba, které vyšlo před půldruhým rokem.
Rovněž nesouhlasím s tvrzením, že Katapult, nebo Olympic měl již dávno skončit. Obě kapely jsou v našich končinách již dávno legendy, stále mají své početné zástupy věrných fanoušků již několika generací, kterým svou hudbou přinášejí radost a potěšení a to je drží stále při životě. Ostatně i reinkarnaci Katapultu po Šindelářově smrti způsobil právě tlak a přání fanoušků, aby Říha pokračoval dál.
A osobně má Olda Říha můj obdiv už i z toho důvodu, že ve svém věku vydrží bez přestávky odehrát víc jak dvouhodinový koncert v pohodě,(což byl i případ Futura, sestříhaného na sedmdesátiminutovou stopáž CD) živě přitom komunikovat s publikem a držet krok s víc jak o čtvrtstoletí mladšími spoluhráči.
Tudíž já osobně přeji celému Katapultu ještě mnoho vyprodaných úspěšných koncertů a doufám, že mě a ostatní příznivce a fanoušky bude ještě dlouho přinášet radost a potěšení svou, pro někoho hloupou a primitivní, pro jiné stále od srdce milou a melodickou hudbou.
Jarda P @ 13.06.2012 05:38:04
Wendo, myslím, že cílem Petrovy recenze nebylo zesměšnit Katapult či jeho posluchače. Prostě dostal nabídku napsat recenzi alba jinam než na Progboard a tak ji napsal. A jelikož se nenacházíme ve vzduchoprázdnu, bylo nutné ji poměřit s rockovými deskami jiného kalibru a v tomto srovnání prostě Katapult neobstojí. Myslím, že jinak by Petra ani nenapadlo si desku pustit (natož rezencovat), stejně tak jako to nenapadne mě. Fenomén Katapultu byl pro mě vždy nepochopitelným a nepochopitelným i zůstane.
Petr Gratias @ 13.06.2012 08:58:54
JardoP....
šlápl si vedle.
Katapultovský produkt jsem dostal regulérně k recenzi
a už byl zařazen pro objednatele. Tohle je pouze kopie,
která je pro Progboard....
Album jsem si poslechl nejprve jako posluchač a potom podruhé jako podklad při psaní recenze.
Abych to "umění" do sebe absorboval.
Jestli jsi pozorně četl obsah mého textu, snažil jsem se být maximálně objektivní a zahodit nějaké předsudky, jak mi občas mnozí podsouvají v katapultovské problematice.
Jestli jsi objektivní a poslechneš si tohle album stejně pozorně, jako bys poslouchal "poslechové album", tak podle mého názhoru nemůžeš dojít k jinému závěru.
Je to opravdu hrůza!
Prostě profesionální kapela takhle nemůže hrát a ještě to nabídnout do světa.
Myslím, že horší rockové album jsem na naší domácí scéně ještě neslyšel.
Tak si sundej ty šupiny z uší a POSLOUCHEJ!!!!
Další slova jsou zbytečná a dále se tímto tématem NEHODLÁM zabývat.
PaloM @ 13.06.2012 10:41:55
Pristihol som sa, že chce to veľké sebazapretie nereagovať. Nuž len toľko, že sa v tomto prípade zhodujem s hejkalovou novou úvahou v úvodníku.
Je nedôstojné Progboardu ako renomovanej stránky, aby sa Gratias musel brániť primitívnym útokom ohľadne svojej recenzie na tento produkt Katapultu. Navyše nemusel, ale objasnil, ako sa k CD dostal v rámci svojej publicistickej činnosti.
Jarda P @ 13.06.2012 11:01:41
Tak teď nevím, napsal jsem něco špatně?
PaloM @ 13.06.2012 11:16:04
Asi Petr poplietol tvoje meno namiesto wenda.
Mohyla @ 13.06.2012 12:42:30
Peter Gratias, napíš posledný príspevok ešte raz, ale ako reakciu na Wendyho. Ja ten adresovaný JardoviP vymažem, včetne diskusie okolo neho. Súhlasíš?
@ 13.06.2012 13:08:58
Můžete prosím smazat i mou "recenzi", která měla být reakcí na receni Petra Gratiase?
Kdybych věděl, jaké emoce to zde vyvolá, v životě by mě nenapadlo sem cokoli napsat, ale na druhou stranu jsem si rád jsem přečetl názory zdejšího osazenstva, ovšem na mé přízni ke skupině Katapult to nezmění naprosto nic, i kdybych byl jediný jejich fanoušek na celém světě. :-))
Zdraví Vás hudební primitiv Vašek.
Mohyla @ 13.06.2012 13:21:18
Vašek/wenda/. Ja to nezmažem, lebo sa to týka veľa ľudí. Je tam množstvo diskusných príspevkov, ktoré by bez toho úvodu/ recenzie/ stratili zmysel. Škoda, že si to nedal ako reakciu, debata sa rozvírila preveliká.
Mirek Kostlivý @ 13.06.2012 14:15:28
Spíše Wendo napiš tu "recenzi" znovu jako normální recenzi, abych věděl, proč ta deska stojí za ty tři hvězdičky. I já mám doma dvě jejich 1. LP, a tak by mi zajímalo, o co přicházím, když mi tenhle skvost doma chybí :-).
PaloM @ 13.06.2012 14:40:21
Ja tiež nemám mazacie chúťky, v rámci našich pravidiel nie je dôvod a aj tak tu 2 týždne nebudem. Mirek má dobrý nápad na tú ozajstnú recenziu od wendu.
Petr Gratias @ 18.06.2012 20:16:50
Dodatečně se velmi omlouvám Jardovi P.... moje replika byla cílena na Wendu.... PaloM to správně rozpoznal a děkuji mu...
Jarda P @ 19.06.2012 13:22:33
OK Petře, je mi jasné, že na téma Katapult vidíš rudě :-)
Danny @ 21.12.2012 00:03:54
Má žena a mé dcery mě v září na Katapult vytáhli, že zavzpomínáme na staré rockové časy. Neslyšel jsem tuhle kapelu hromadu let a v nové sestavě nikdy, tak mě docela zajímalo, jak to s nimi dnes je. Pozitiva: auto řídila manželka a já si mohl dát pivo, byl příjemný teplý večer. Negativa: koncert samotný. Říha udělal několik příšerných instrumentálních chyb, až z toho uši bolely (jednu v Satisfaction od Rolling Stones, která byla součástí nějaké písně Katapultu), navíc mu neustále při hraní riffů přeznívaly struny a bylo to docela nepříjemné, jeho hra byla vůbec skoro až amatérská - na to jsem si uvědomil, kolik výborných amatérských kapel jsem v poslední době viděl a že v nich mnohdy bývají skvělí hráči... Zvuk kapely se na koncertě zúžil na řvoucí a vše překrývající Říhovu kytaru, baskytaru jsme jen tušili, bicí slyšet trochu byly, ale měly takový "hrncový" zvuk. Největší příšerností je ovšem Říhův zpěv, zejména naprosto nesmyslné frázování, kdy některé vokály protahuje a pak ze sebe překotně vychrlí nesrozumitelný shluk slov či slabik. To, že má přízvuky na nepřízvučných dobách, už je u něj běžné. Na konec celého koncertu přišel "hřebík" v podobě písně Oči - Eva a Vašek s elektrickou kytarou. Naprosto reálně jsem si během koncertu pohrával s myšlenkou nechat si vrátit vstupné, ale nakonec jsem si dal několik piv a měl radost z počasí a z toho, že je rodina v pohodě.
Podobně jako Olympic je i Katapult pravděpodobně nezničitelný. Svědčí o tom živý albový záznam, pořízený z pražského Futura, který vydal label Supraphon jako novinku. Zatímco vnitřní část bookletu lze pochválit jako přehlednou fotopřehlídku, to stejné už nelze říci o obalu, kde výtvarný design hodně pokulhává v nekreativní klišé.
Čtrnáct skladeb je přehlídkou repertoáru kapely napříč její kariérou od druhé poloviny sedmdesátých let a tak máme možnost opět a opět poslouchat prvoplánové hity v kabátě, který virtuální krejčí trochu upravil, aby milovníci kapely mohli kapelu opět a opět poslouchat. Nabízí se otázka, zda má vůbec nějaký smysl tuhle hudbu znovu vracet do povědomí. Skalní příznivci Katapultu, kteří už notně zestárli, mají jejich desky na vinylech nebo v digitálním provedení a komerční rádia jejich skladby také nevynechávají, takže nějaké „comebackové“ připodobňování v živých verzích se mi zdá jako nadbytečný počin, který ani v době zoufale propadajících prodejů Supraphonu pravděpodobně moc zisku nepřinese.
Katapult nikdy nepředstavoval na československé nebo české scéně nějaký progresivní proud hudby a ať už o nich kritikové hovořili jako o hard rocku nebo rock and rollu, jejich hudební pojetí bylo málo vývojové a sázelo na jednoduššího posluchače, který neměl potřebu nad hudbou meditovat a hledat nějaké vyšší ambice.
Skupina střídala bubeníky jako na běžícím pásu (Kohout, Kadlec, Balcar, Stárek, Jahn, Šindelář jr.), ale baskytara a kytara byla v rukou dvou veteránů, kteří drželi legendu ve svých rukou. Když do bigbítového nebe odešel bubeník Anatoli Kohout, baskytarista Jiří Šindelář a další bubeník Karel „Káša“ Jahn…. očekával jsem, že frontman kapely kytarista Oldřich Říha pochopí, že jejich éra skončila a důstojně odejde středem. Chvíli to tak vypadalo, ale potom podobně jako Petr Janda, který také nedokáže odhadnout, kdy přišel pravý čas pro skončení, i Oldřich Říha přivolal mladé hudebníky a tak je Katapult zase zpět – v sestavě Oldřich Říha: kytara, zpěv, Andy Budka: baskytara a Ondřej Timpl: bicí nástroje, zpěv.
Jak pohlížet na album, které dostal recenzent k tomu, aby nad ním zameditoval. Musím konstatovat, že se tady příliš mnoho neděje. Kytarové party jsou zoufalé děravé a průhledné a základní akordické proměny působí místy hodně amatérsky a neurastenicky. Říha je sice starý rockový matador ze skupiny Sinners a Františka Ringo Čecha, ale popravdě řečeno neshledávám na jeho kytarové hře žádný vývojový posun. Klasické doprovody jsou přespříliš čitelné a málo nápadité a kytarová sóla nebo vyhrávky oplývají nízkou kreativitou.
Já samozřejmě chápu, že Říha nemá virtuozní muzikantské vybavení jako Radim Hladík, Luboš Andršt, Michal Pavlíček nebo Miloš Makovský a že v hudbě, kterou komponuje nehraje mistrovské ovládání nástroje prioritní roli, ale přesto jsou jeho postupy instrumentálně hanebně chudobné…. Bohužel tahle nevýhoda není v případě legendárního frontmana jediná.
Říha jako zpěvák soudě podle záznamu má poměrně často problémy s intonací a přiškrcený nevýrazný hlas nemá bohužel ani barvu nebo feeling a tak se dá vlastně těžko odhadnout jestli se jedná o „styl“ nebo o zpěváckou nedostatečnost.
Baskytarista Andy Budka hraje velmi povrchní basové linky a bubeník Ondřej Timpl hraje také „při zdi“, jakoby se bál hrát zajímavější bubenické breaky a kreativnější rytmy. Takže když poslouchám hudební strukturu šlapavých skladeb mainstreamového rocku, zbývá už jenom obsah zpívaných textů, protože ani o aranžmá skladeb se tady nedá hovořit.
Katapult mi na albu Made In Rock´n´ Roll zní jako podprůměrná tancovačková kapela, kterou by řada vyhraných amatérských skupin strčila do kapsy. Textová poetika Ladislava Vostárka, Aleše Hrbka, Pavla Půty, Pavla Vrby, Jaroslava Machka a Františka Ringo Čecha nevykazuje nějakou rockovou „poezii“. Drží se běžných schémat a nepřinášejí nějaká průlomová sdělení. Jestliže v sedmdesátých letech se písně jako Hlupák váhá, Půlnoční závodní dráha nebo Stovky hotelů stávaly hity, svědčilo to tehdy o zoufalé absenci bigbítu na domácí scéně a Katapult úspěšně vykrýval onen prostor – po pětatřiceti letech si to ale nemyslím – Každej den a každou noc vykazuje rockandrollovou víru, ale i zde postrádám emocionální dravost, kterou by si tahle hudba zasloužila. Katapult toho ve studiu nikdy moc nevymyslel a jeho hlavní „síla“ vězela v koncertních prezentacích. Ovšem to, co nabízí tenhle koncert, nemá s koncertní atmosférou minulosti mnoho společného. Hrát rock v triu je velmi nevděčná a těžká úloha – nejlépe to uměli Jimi Hendrix Experience, Cream, Taste, Groundhogs, ….. vedle nich mi ovšem Katapult připadá s odpuštěním jako selský žebřiňák vedle Rolls Royce Silver Shadow.
Jedno skupině upřít nelze – je to výdrž a schopnost poutat na sebe pozornost pravověrných zestárlých rockerů, kteří se nechtěli dál vyvíjet. Třebaže se kapela zašťiťuje takovými značkami jako Marshall, Fender nebo Ludwig – hudbě jako takové to moc nepomáhá. Proto se mi jeví i jako promarněná přednost, že je album natočené jako DDD.
Je mi to líto, ale album Made In Rock´n´Roll mě neoslovilo a častokrát jsem se díval na booklet, kolik skladeb zbývá do konce, což se mi stává málokdy. Jestli se Katapult odhodlá za nějaký čas vydat nějaké další album – ať už studiové nebo koncertní – nemyslím, že by se něco na jeho pojetí mělo změnit a kladu si otázku, zda má nějaký smysl bojovat o další diváky, když na virtuálním českém hudebním rybníku plave tolik skupin (virtuálních kachen a hus) a vzájemně se připravují o prostor. Myslím, že nějaká další překvapení nelze očekávat….
P.S. Mým úkolem není provokovat skalní příznivce Katapultu, ale vnímat pouze to, co je slyšet z reproduktorů při poslechu v DDD a tady je každá rada drahá.... je mi to líto
Jedna hvězdička za výkon a dvě za výdrž.
V rámci objektivity ale musím dát jednu.
Sorry, pánové!
reagovat
martin69 @ 05.06.2012 11:53:39
Katapult od roku 1995 nesleduji.Poslední album které vlastním je Chodníkové blues.Co kapela vydala později neznám a ani potom netoužím.
Petr Gratias si ode mne zaslouží obdiv.Já bych si totiž Katapult,kde zůstal jen Říha,ani nepustil.
PaloM @ 05.06.2012 12:00:01
Martin: :-))
Petr Gratias @ 05.06.2012 12:05:54
Zdravím, Martine69....
díky za Tvůj názor.
Přiznám se, že jsem čekal sérii kobercových náletů na mou osobu od katapultovských příznivců.
Já jsem si album nevybral dobrovolně, ale dostal jsem recenzí výlisek a práci na objednávku, tak jsem ji jednoduše udělal.
Musím konstatovat, že mě takový úkol zneklidnil a pak jsem se snažil zaujmout co možná nejneutrálnější postoj. Bohužel.... bylo to utrpení.
Jestli takhle dnes hraje Katapult na venkovských tancovačkách a má stále plné sály - tak moje mínění o českém rockovém fanouškovi je opravdu hodně hodně nízké. Nebojím se jít ještě dál a pokud bych na koncertě vydržel, potom bych poslal managementu Katapultu ostrou nótu, aby mě vrátili vstupné, protože umělecká úroveň této legendy s "kytarovým Depardieuem" by nebyla klasifikovatelná.
A to prosím hrál Katapult v paláci Akropolis, kde se přece jenom asi musel více snažit než někde v Pocoucově nebo Rošťoutkách na zábavě.
Zdravím!
martin69 @ 05.06.2012 12:19:06
Petr Gratias : ode mne nebyl důvod.Katapult jsem v osmdesátých letech poslouchal.Poslechnu si ho z nostalgie bez problémů i dnes.Sám od sebe jsem si ho nepustil po pravdě řečeno už hodně dlouho.Je nad slunce jasné,že je a bylo v naší kotlince spousta kvalitnější hudby,ale mně to nedává žádný důvod se stydět,za to že jsem ho poslouchal svého času hodně.
I když dnes je to už jinak.
Co se týče tancovaček.Myslím že po určitém procentu alkoholu,či v dnešní době něčeho i jiného.Má Katapult stále úspěch.O smyslu proč stále Říha pokračuje,nejsem přesvědčený.A je mi to popravdě úplně fuk.
b.wolf @ 05.06.2012 12:36:38
Co se týče Kaťáků, tak někde na vinylu mám živák z ´78 (to je zřejmě to nej... co vydali) a 2006; samozřejmě tehdy ve škole to poslouchal každý, že... ovšem dnes už skutečně nemám důvod, a to ani z nostalgie, cokoliv poslouchat. Dobře jsi to, Petře, napsal-ani Říha ani Janda nepochopili, kdy skončit, bohužel pro ně...
kedul adnavs @ 10.06.2012 08:01:29
Katapult jsem poprvé slyšel v roce 1977 a docela jsem se během jejich produkce nudil. Ačkoliv od té doby uběhlo už neuvěřitelných 35 let, můj názor na tohle trio se nikterak nezměnil, stejně jako se nezměnil jejich sound. Hlavním důvodem není pouze ona jednoduchost, kterou se Oldřich Říha s oblibou ohání a neustále zdůrazňuje, že je to jeho "umělecký" záměr. Existuje spousta kapel, které hrají relativně jednoduchou muziku a přesto mají něco do sebe. V případě Katapultu to bohužel nikdy neplatilo a jako výsledek jejich snažení tu zůstává jen ta nuda.
Petr Gratias @ 10.06.2012 09:12:31
Zdravím Kedule Adnavsi...
tohle je velmi trefné a hlavně pravdivé posouzení
stavu věcí... třebaže se přímo nezabýváš tímto konkrétním albem.
Myslím, že jsi v tom vlastním slova smyslu udeřil hřebík na hlavičku.
Zdravím!
vmagistr @ 10.06.2012 09:38:00
Jako ročník 1988, který začal svět hudby objevovat někdy ve čtrnáci patnácti, jsem se s Katapultem (alespoň co si pamatuji) úplně minul. Ani v období, kdy jsem poslouchal převážně české kapely typu Kabát, Alkehol, Doga apod. jsem se k téhle kapele nedostal a když jsem naplno propadl "západní" rockové hudbě 60., 70. a 80. let, už jsem dál ani v českých vodách nepátral. Made In Rock´n´Roll je vlastně první nahrávka Katapultu, kterou jsem kdy slyšel - zkrátka mě zajímalo, zda se vážně jedná o tak jednoduchou hudbu, jak je naznačeno v recenzi.
Mám za to, že nejsem "zatížen" vzpomínkami na fungování kapely z předchozích dekád a mohu tak hodnotit pouze a jen samotnou hudbu - a ta je dle mého názoru velmi slabá. Já Katapult z této nahrávky slyším jako velmi primitivní a nepříliš nápaditou variaci na Status Quo (aby nedošlo k mýlce - s hudbou Status Quo nemám vůbec žádný problém a jejich desky ze 70. let, které znám, poslouchám velmi rád). Slabý zpěv, nevýrazná rytmika, to vše by se za určitých okolností Katapultu dalo omluvit. Mě ale při poslechu úplně nejvíc iritovala samotná "macho" sebeprezentace kapely ve stylu: "My hrajeme ten tvrdej rock´n´roll a pořádně to tady dneska rozjedeme." To mi přišlo stejně k pláči, jako když Petr Hannig kdysi dávno představoval členy své doprovodné kapely Maximum a jejich hudební vzory: >> odkaz
Jedna hvězdička je za takovýto počin podle mě naprosto případné hodnocení (sám bych ji udělil za skladbu Casablanca, u které - jako jediné - jsem se nenudil). Existuje spousta pro mě kvalitnější hudby, kterou znám, a také určitě ještě větší spousta kvalitní hudby, kterou ještě neznám. Po dnešku si však troufám říct, že mi Katapult ani do jedné z těchto škatulek nikdy pasovat nebude.
- hodnoceno 0x
- hodnoceno 0x