SOUNDTRACK - Forrest Gump (1994)
CD 1:
01. Elvis Presley: Hound Dog (2:16)
02. Duane Eddy: Rebel Rouser (2:21)
03. Clarence "Frogman" Henry: (I Don't Know Why) But I Do (2:18)
04. The Rooftop Singers: Walk Right In (2:33)
05. Wilson Pickett: Land Of 1000 Dances (2:25)
06. Joan Baez: Blowin' In The Wind (2:49)
07. Creedence Clearwater Revival: Fortunate Son (2:18)
08. Four Tops: I Can't Help Myself (Sugar Pie Honey Bunch) (2:43)
09. Aretha Franklin: Respect (2:27)
10. Bob Dylan: Rainy Day Women #12 & 35 (4:35)
11. The Beach Boys: Sloop John B (2:56)
12. The Mamas & The Papas: California Dreamin' (2:39)
13. Buffalo Springfield: For What It's Worth (2:38)
14. Jackie DeShannon: What The World Needs Now Is Love (3:13)
15. The Doors: Break On Through (To The Other Side) (2:38)
16. Simon & Garfunkel: Mrs. Robinson (3:51)
CD 2:
01. Jefferson Airplane: Volunteers (2:04)
02. The Youngbloods: Let's Get Together (4:36)
03. Scott McKenzie: San Francisco (Be Sure To Wear Some Flowers In Your Hair) (2:58)
04. The Byrds: Turn! Turn! Turn! (To Everything There Is A Season) (3:54)
05. The Fifth Dimension: Medley: Aquarius / Let The Sunshine In (4:48)
06. Harry Nilsson: Everybody's Talkin' (2:44)
07. Three Dog Night: Joy To The World (3:16)
08. The Supremes: Stoned Love (2:59)
09. B.J. Thomas: Raindrops Keep Falling On My Head (3:00)
10. Randy Newman: Mr. President (Have Pity On The Working Man) (2:46)
11. Lynyrd Skynyrd: Sweet Home Alabama (4:43)
12. The Doobie Brothers: It Keeps You Runnin' (4:13)
13. Gladys Knight And The Pips: I've Got To Use My Imagination (3:30)
14. Willie Nelson: On The Road Again (2:29)
15. Bob Seger And The Silver Bullet Band: Against The Wind (5:33)
16. Alan Silvestri: Forrest Gump Suite (8:49)
Obsazení:
various artists
Tento výběr je více než povedený, přesto dávám obecně v soundtracku přednost původní orchestrální hudbě. I zde jsou všechny skladby s mm přesností, co se vkusu týče a ve filmu sedí doslova jako „hrnec na prdeli“ (promiňte mi ten příměr). Kdybych si ale měl vybrat nejlepší kousek na albu, jednoznačně to je Silvestriho suita. To je opus magnum. Jinak existuje ještě pouze orchestrální soundtrack a ten je také výtečný.
reagovat
Mohyla @ 17.01.2015 15:37:00
Výber hudby k tomuto filmu je skutočne vydarený! S nadsázkou, sám by som lepšie navybral! :-)
Forrest Gump je opravdu zajímavý film na motivy ještě zajímavější knížky, který zdobí jej vskutku pozoruhodný soundtrack, který jej dobře doplňuje a výtečně s ním souzní. Obsahuje kvalitní hudbu, snesitelnou pro většinového posluchače, at´ již se jedná o převzaté skladby (o těch ani není třeba příliš mluvit) či o Silvestriho vlastní kompozice, jež sice bez obrazu působí sice poněkud podivně nasládle, ale rozhodně je v nich cítit určitá stopa originality, čímžto se velmi liší od většiny ostatních skladatelů filmové hudby a určitě bych jej zařadil po bok takových mistrů jako Williams, Elfman nebo Zimmer.
Pět bodů bez diskuzí.
reagovat
dolycentrum @ 08.06.2013 19:55:44
ako fanusikovi filmovej hudby nemohol ostat soundtrack z tohoto filmu nepovsimnuty.Tazko hladat atmosferu v kompilacii 32 klasickych americkych hitov,ktore su sice profilujuce a samotny dej posuvaju,ale nevytvaraju.Sluzia len ako casova zona,ktorou sa Forrest ubera napriec dejovou liniou svojou prostoduchostou zaujimavymi obdobiami Spojenych Statov.Soundtrack je pritazlivy vzhladom k ucelenosti hudby 60-70-tych rokov,ktore trhali hitparady na novom kontinente.
Pokoj a vyrovnanie atmosfery snad stoji za vypocutie score od Alana Silvestriho,ktory vysiel na samostatnom CD.Verim,ze v spletitosti ziarivych hitov,ktore zazneju pocas celeho filmu sa motiv Forrest Gump Suite straca a vyznieva pomerne nasladlo.Ale on len soundtrack uzatvara a dava pomyselnu bodku za putovanim...
tykeww @ 08.06.2013 20:28:01
Souhlasím - soundtrack je důležitou součástí tohoto skvělého filmu. Králem mezi soundtracky je pro mě ovšem ten k filmu South Park: Bigger Longer and Uncut, zejména píseň La Resistance je bomba. Na Progboard se to ovšem asi nehodí.
Petr Gerneš @ 09.06.2013 08:21:27
No, tak když je tady Katapult, tak proč ne South Park.
gunslinger @ 09.06.2013 08:31:03
Petr Gerneš a čo Záviš ?
Cossack @ 09.06.2013 08:39:15
Petře, to že se Ti nelíbí Katapult je OK – navíc Tvoje věc. Ovšem, že to tu píšeš už po několikáté, mi připadá přinejmenším zbytečné až otravné…
Máš-li potřebu se na nich „zahojit”, napiš reakci nebo recenzi přímo na ně, a nevytahuj svoji averzi všude možně i nemožně. Díky!
Petr Gerneš @ 09.06.2013 08:40:19
No, Hutka to není, hudebně je to takový normální brnkání, ale texty má vcelku dobrý, texty Kat´áků určitě v mnohém předčí. Navíc mne jeho hudba srazila teplotu, když jsem měl chřipku, takže s jeho zařazením na Progboard souhlasím, není problém.
Petr Gerneš @ 09.06.2013 08:53:00
Zdravím, Cossacku. Sorry, jestli jsem nějak urazil svým tvrzením o Katapultu, ale věz, že nemám potřebu se na někom či na něčem hojit, jak ty říkáš. Tyto mé drobné komentáře nemají za účel nikoho urazit, jenom vyjadřuji svůj názor. Prostě mi tato kapela příliš nesedla, především po stránce textové. Po stránce hudební jde podle mne o takovej normální bigbítek, který ovšem v době, kdy se poprvé objevil, mohl působit nezvykle a zajímavě. Jestli si o tomto hudebním úkazu myslíš něco jiného, mně to nevadí, je to tvůj názor a toleruji ho. Příště, pokud budu kritizovat jakoukoliv kapelu, nebudu už křičet :,, O TEMPORA, O MORES!" Požaduji ovšem na oplátku, aby si případní kritici odpustili některé pejorativní výrazy, které nebudu opakovat.
Cossack @ 09.06.2013 09:10:03
Ne, neurazils mě; názory ostatních na muziku respektuji, což pochopitelně neznamená, že s nimi musím souhlasit.
Ani Tobě Tvůj názor neberu, jen mi připadá hloupé, když ho tady opakuješ stále dokola a na nejrůznějších místech (která s daným tématem ani nemají souvislost).
Pokud se Tě dotkla moje „pejorativní” poznámka, tak je mi líto, ale taky pouze vyjadřuji svůj názor a Tvé neustálé zdůrazňování výše uvedeného mě už zkrátka nebaví. (Zajímá-li Tě můj názor na Katapult, můžeš se podívat na: Cossack @ 10.05.2011 01:40:57 >> odkaz )
Měj se…
Petr Gerneš @ 09.06.2013 09:21:52
Dobře, třikrát a dost!
Petr Gerneš @ 09.06.2013 09:25:45
Co Schelinger?
gunslinger @ 09.06.2013 09:34:53
Schelinger? Kráľ zlodejov... lepší ako Autolycus.
Petr Gerneš @ 09.06.2013 10:47:43
Hm. Taky bych řekl.
Petr Gerneš @ 09.06.2013 10:48:52
No, jako zpěvák dobrej (i když, takovýmu Semelkovi v jeho bigbítovým období se nevyrovnal, to je jasný), ale ten repertoár (především zase ty texty)!
Borek @ 09.06.2013 17:15:08
g + G: Ostatním progboardistům se patrně označení Jirky Schelingera za zloděje jeví být normální, mně ne. Tož odpověď ve stejném duchu - jste králové pablbů.
Petr Gerneš @ 09.06.2013 17:23:20
Borku, prosím, podpoř své tvrzení nějakým pádným argumentem.
nowhere_man @ 09.06.2013 17:31:01
Schelinger bol spevák s originálnym hlasom a skvelými hardrockovými skladbami a so skvelou rockovou kapelou (samozrejme myslím po roku 1977). A určite nebol kráľ zlodejov (tých hľadajte v parlamente), ale zložil vcelku dosť veľa kvalitnej hudby. Samozrejme, to môžu zistiť len tí, čo skúsia počúvať nielen tie skladby, ktoré nahral zo zištných dôvodov. Prípadne na skvelú Schelingerovu rockovú hudbu môžete naraziť na nejakom bootlegu z jeho koncertu, to bola pecka.
Brano @ 09.06.2013 17:31:13
Borek nepotrebuje argumenty.Vynese ortieľ a hotovo!Typický boľševický inkvizítor!
Petr Gerneš @ 09.06.2013 17:37:14
Nowhere_mane, já neřikám, že Schelinger nebyl dobrej zpěvák! Byl dobrej, akorát třeba ve srovnání se takovými obry jako Semelka, Veselý nebo Khunt byl opravdu malý pán. A to i po roce 1977. Srovnej jeho tvorbu z jeho posledních let s tím, co dělali právě první dva zmínění! Řev formulí, nebo jak se to jmenovalo, s Rosenkou nebo s Milencema před Pollockovým obrazem.
Petr Gerneš @ 09.06.2013 17:41:28
Děkuji za zastání, Brano, ale prosím, nepoužívej příště slovo ,,bolševik" a podobné vulgární výrazy. Jsem toho názoru, že na Progboardu by se měly vést debaty na určité intelektuální úrovni, dalo by se říci učené disputace. Pokud se budeme navzájem urážet, tak tento způsob komunikace není možný. Myslím si, že takovéto výlevy negativní energie hodí se na takovéty Facebooky, Twittery, ale ne na stránky, kde se diskutuje o tom nejlepším, co v posledním půlstoletí v populární hudbě vzniklo.
Petr Gerneš @ 09.06.2013 17:51:22
Vím dobře, že možná působím jako katalyzátor těchto přehnaných reakcí, ale to opravdu není to, co zde chci dělat. Já chci hlavně diskutovat o hudbě, která mne baví, popřípadě nebaví, s lidmi tak trochu na úrovni. Pokud o těchto věcech se mnou chcete rozmlouvat, rozmlouvejte, ale nedštěte při tom síru a nešpiňte se vzájemně. To jste bigbít´áci?
Brano @ 09.06.2013 18:21:05
Petr,u nás sa hovorí: "Ako sa do hory volá,tak sa z hory ozýva",alebo "aký požičaj,taký vráť".
Cossack @ 09.06.2013 18:49:56
To je zase „keců”…
nowhere_man @ 09.06.2013 19:04:26
Petr Gerneš: Já poznám aj hlasy tých, čo si spomínal, ale zrovnávať ich nezrovnávam. Dôvod je ten, že zatiaľ čo Schelinger hlavne robil hardrock (a k tomu aj pop a iné podobné veci), tak ostatní typický hardrock nespievali. Každý z nich mal alebo ešte má skvelý hlas v tom, čo robili, ale podľa mňa kvôli rozdielnosti štýlov ich porovnávať netreba. Semelka, Veselý i Schelinger sú moji obľúbení speváci (a pri všetkých troch môžem povedať, že nie však vo všetkých svojich obdobiach).
Petr Gerneš @ 09.06.2013 19:28:25
Reaguji pouze na nowhere_mana : Nuže, vím dobře, že rozdíl mezi tvorbou Jiřího Schelingera a tvorbou Leška Semelky (ve svém rockovém období) a Oldřicha Veselého je velmi velký. To ovšem samo o sobě něco vypovídá. Mám dotaz : myslíš, že by byl Schelinger schopen stvořit třeba něco takového jako Rosenku, popřípadě to zazpívat tak jako Olin?
Ale pokud tu hudbu máš rád, nic proti. Nehledej v tom nic urážlivého, snažím se jen diskutovat.
Cossack @ 09.06.2013 19:56:53
Už jsem tady nechtěl reagovat, ale tohle „psaní o ničem” mě prostě vyprovokovalo…
A Ty si, Petře Gerneši, myslíš, že Oldřich Veselý by zazpíval „Holubí dům” jako Jiří Schelinger? Jistěže ne.
Tak o čem to tu pořád diskutuješ? Mícháš jablka s hruškami, spekuluješ a snažíš se vymyslet „co by kdyby”.
Ale fajn, je to Tvoje věc, já už příště určitě odolám „pokušení” reagovat na podobné duchaplnosti. :-)
(Jen dost dobře nechápu, co to má všechno společného s Forest Gumpem a soundtrackem k němu.)
tykeww @ 09.06.2013 20:20:18
Že se vám do toho pletu, pánové, tu Rosenku si v Schelingerově podání představit dovedu a myslím, že by to nezazpíval špatně, i když byl hudebně samozřejmě někde úplně jinde (a rozhodně ne na špatném místě).
PaloM @ 09.06.2013 20:29:58
Zakopte vojnové sekery.
nowhere_man @ 09.06.2013 20:43:42
Vzhľadom na to, že Forrest Gump naozaj nemá nič spoločného so Schelingerom a takisto nechcem vznik žiadnych konfliktov, tiež končím. Na záver len dodám - áno, Schelinger by možno nezaspieval tak dobre napríklad tú Rosenku, ale ani Veselý by nenaspieval napríklad Lucrecia Borgia. Preto ako niekto spomínal, to netreba riešiť, lebo sú to jablká a hrušky. Ani Schwarzenegger by nezahral Hamleta, ale viete si predstaviť, že by niekto iný zahral Terminátora?
Petr Gerneš @ 10.06.2013 17:58:58
Jako agent provokatér jsem obstál na výbornou, vidím.
verjan2 @ 12.06.2013 09:23:32
Pokud se vaše diskuse netýkají Forresta, tak laskavě běžte zvracet jinam, idioti!
FORREST GUMP - jeden z nejsilnějších filových příběhů devadesátých let, který jsem viděl a na který se nedá zapomenout.
Stejně jako kvalitní režie, námět, scénář a herecké výkony je i filmový soundtrack.
Když se člověk podívá na nabídku jednotlivých písní (tracků), tak si uvědomí, že Robert Zemeckis vycházel z toho nejlepšího, anebo z toho nejpresvědčivějšího, co mohla Amerika za bezmála čtyřicet let zpátky nabídnout.
Mnohé skladby přímo rezonují se samotným dějem a nemohly být vybrány lépe.
Třebaže se většinou nevyhýbám široké řadě skladeb, tady to udělám...
Za kvalitu kvalitní hodnocení. Pět hvězdiček!
reagovat
hejkal @ 06.06.2013 04:22:12
Zaujímavé je, že hoci vo filme má jednu z najpôsobivejších scén na starosti Free bird od Lynyrd Skynyrd, v zozname skladieb soundtracku ju nevidím...
Petr Gerneš @ 06.06.2013 07:19:09
Jó, té jsem si nevšiml! Jinak opět zajímavá recenze. I když, já dávám přednost knize.
PaloM @ 06.06.2013 18:04:46
Film je výborný, piesne v ňom sedia do deja.
Mal som túto výberovku CD požičanú, no bol som sklamaný, lebo mi vôbec nevytvorila očakávanú atmosféru. Tie piesne same o sebe sú pekné, kvalitné, známe.
Keď som počúval tie cédéčka, pripomenulo mi to rozprávku bratov Čapkovcov o psíkovi a mačičke ako piekli tortu. Proste, zbierka songov bez filmu nefungovala. Tak som sa pustil do zostavenia vlastného výberu s vlastným poradím.
Nemalo to zmysel.
Záver - film je výborný, soundtrack JE PRE MŇA zbytočný.
Brokenhero @ 09.06.2013 15:34:36
PaloM: Ono, v užším slova smyslu, jsou všechny soundtracky takovým mišmašem skladeb od různých interpretů sestavených vydavatelem, který většinou nedává smysl. Vedle nich stojí tzv. original motion picture score, což je zase specifický typ soundtracku obsahující většinou instrumentální hudbu od skladatele, který ji pro film napsal. V případě FG je to ost od Alana Silvestriho. >> odkaz
Petr Gerneš @ 09.06.2013 16:48:31
A co na Silvestriho hudbu vůbec říkáš ty? Mně se přes určitou nasládlost vcelku líbí, ale ke Gumpovi mi spíš sedí ten bigbít.
Petr Gerneš @ 09.06.2013 16:49:04
Myslím Brokenheroa.
dolycentrum @ 10.06.2013 14:06:10
Brokenhero...mam pocit,ze co sa tyka filmovej hudby si totalne mimo...mis mas dany vydavatelom...taky mam pocit s Tvojej reakcie...spievane soundtracky su na trhu uz nejakych 50 rokov a nikdy to nie je mis -mas.Su presne pravidla zadavania hudby do filmu a o autorskych pravach uz sa ani nejdem rozpisovat.Je to zalezitost rezisera a producenta aka hudba je zvolena.Ide o umelecky a dusevny attack na divaka.Dobre zvolena hudba dokaze vytiahnut aj horsie nasnimanu a zahratu scenu...cize ma obrovsky vplyv na vysledny efekt.Co Ty na Pulp Fiction...? Mis mas...? Ved je to v podstate kompilacia 60-tych rokov.S obrazom je to velky zazitok.Preto aj Tarantino zvolil na soundtrack dialogy s filmov aby preniesol atmosferu mimo obraz.A score nie je specificky typ...je to filmova scenicka hudba komponovana pre dany film.Odporucam viac teorie pokial sa ides pustit do komentovania...Filmu zdar a hudbe zvlast...
PaloM @ 10.06.2013 15:28:31
Je zbytočné sa sporiť. Aj soundtracky, tak ako všetky hudobné albumy, pôsobia na pocity poslucháča a ten ich buď odmietne alebo prijme. Hudba z filmu má pre mňa ešte to špecifikum, že ak mi samotná audio zložka na CD nesadla, to vôbec neznamená, že film je zlý, alebo že hudba v ňom je zlá.
Viac razy som narazil na tento problém a je skôr výnimočné, keď filmová hudba sama osebe sa mi páči.
Už som menoval - Posledný mohykán, a pridám Vangelisovu hudbu k filmu Dobytie raja s G.Depardieu.
No, veľmi soundtracky nesledujem.
dolycentrum @ 10.06.2013 15:39:11
PaloM...nechcel som sa nikoho dotknut...a uz vobec nie ako spor...len som chcel ozrejmit,ze hudobna zlozka k filmu si nezasluhuje pomenovanie mis-mas..clovek nabera potom dojmu,ze sa to cele hybe amatermi co na tom pracuju.vyroba filmu stoji niekolko milionov...podla rozpoctu...a hudba je nedelitelnou sucastou a tam mis-mas neexistuje...pochopitelne,bud Ta oslovi,alebo nie...venujem sa tomu uz nejaku dobu.Nechcem vyvolavat spory..pokial to tak vyznelo tak sa ospravedlnujem...
PaloM @ 10.06.2013 17:00:13
V pohode, vôbec si sa ma nedotkol, veď to chápem a viem, že sa tomuto žánru venuješ.
Nemám problém s tebou súhlasiť, miš maš to určito nie je. Tiež som iba vyjadril moje pocity z filmovej hudby. Hudba môže byť špeciálne komponovaná k deju alebo špeciálne vybraté hotové skladby.
Mnoho razy sme s manželkou sledovali záverečné titulky a stopli video alebo dvd, aby sme si opísali názvy skladieb a interpretov, alebo použité skaldby z vážnej hudby a potom sme si tú hudbu zohnali z webu alebo kúpili na CD.
Hudba spojená s hraným filmom je strašne dôležitá pre celkové vyznenie filmu. Nie som úplný filmový analfabet, pamätám časy, keď v 60. a 70. rokoch bývali v kinách a filmových kluboch kvalitné zahraničné filmy. Mám aspoň základný prehľad našich a svetových filmových klasík.
Brokenhero @ 11.06.2013 07:56:40
Petr Gerneš: Silvestriho mám velice rád. Líbí se mi, jak umí pracovat s velkým orchestrem, je to výborný aranžér.
- hodnoceno 4x
- hodnoceno 0x