Moore, Gary - Power of the Blues (2004)

Tracklist:
01. Power of the Blues [Moore/Daisley/Mooney] (2:30)
02. There's a Hole (5:38)
03. Tell Me Woman (2:53)
04. I Can't Quit You Baby [Dixon] (5:48)
05. That's Why I Play the Blues (4:05)
06. Evil [Dixon] (2:42)
07. Getaway Blues [Moore/Daisley/Mooney] (3:42)
08. Memory Pain [Mayfield] (4:52)
09. Can't Find My Baby (3:34)
10. Torn Inside (5:37)

All songs written by Gary Moore, except where noted.



Obsazení:

Gary Moore - guitar, vocals
Bob Daisley - bass
Darrin Mooney - drums

Jim Watson - keyboards (2, 5, 9)

 
16.04.2017 john l | #
3 stars

Tedy tuhle desku bych s klidem doporučil. Garyho nemám zmapovaného nijak zvlášť systematicky - většinou jsem nakupoval to, co bylo na krámě, ale s tím, co mám, jsem spokojenej.

První Power of the Blues je dnes už klasikou, There's a Hole ohromí krásným Mooreoým tónem, jdoucím doprotivky k hrubému protagonistovu zpěvu. Za pozornost ještě stojí pumpuující Tell Me Woman, That's Why I Play the Blues, při té se krásně lenoší, rozechvělá kytara v Memory Pain a zadumaná Torn Inside.

Garyho syrové bluesové pojetí nemůžu poslouchat pořád, ale do nečasu a sychravých dnů zapadá bezproblémově.
reagovat

horyna @ 17.04.2017 14:21:58
Jedna z těch lepších Mooreovských desek, jen s bodováním bych zásadně přitlačil, čtyři velmi, velmi silné. Většina skladeb je parádních.

07.10.2012 Petr Gratias | #
4 stars

V diskografii Garyho Moorea myslím, bych tohle album zařadil do první pětky jeho nejpodařenějších alb, která za ním zůstala. Myslím, že svým pojetím, uchopením formy zde nejen on, jako frontman, ale i jeho doprovodná kapela odvádějí opravdu vynikající práci po všech stránkách…

POWER OF THE BLUES – už první skladba vykazuje jedinečný nápřah a přesvědčuje, že Gary Moore vstřebal elektrické blues osobitým způsobem a nijak nás nemusí přesvědčovat o tom, že tenhle žánr je mu bytostně zcela blízký. Moore v mezihře nabídne drásavé kytarové sólo podle nejlepších pravidel svého žánru. Rovněž jako zpěvák výtečně frázuje a vkládá do interpretace opravdový feeling

THERE´S A HOLE – druhá skladba má valivý sound, který se zvolna přemílá v pomalejším tempu. Moore vytvoří jedinečný tón s dlouhým sustainem, který se hrne prostorem a v mezihře nás dokonale pohltí. Kapela hraje přesně podle daných pravidel syrového bluesrocku a i když v ní nejsou vyloženě známá jména (až na Boba Daisleyho, kterého znám od Uriah Heep a Rainbow), není to žádný okresní přebor. Moore samozřejmě dominuje a dokonale ovládá prostor. Vliv Jimiho Hendrixe zde nijak nepopírá a zní mi přesvědčivěji než třeba Robin Trower na většině svých alb. Na koncertě musela být skladba opravdovým klenotem….

TELL ME WOMAN – důrazné bicí a Daisleyho kráčivá baskytara se prolínán s dalšími bluesrockovým tématem. Moore při hře nezapomíná prošlapovat wah wah pedal a tak tady máme další derivát elektrického blues. Také zde cítím odkaz famózního Jimiho, ale nepřipadá mi to jako „opajcovaný“ prvek, myslím že Moore pracuje podle svého modelu a občas si tak trochu přeje, abychom nezapoměli na odkaz velkého kytarového reformátora…. Strhující podání v instrumentaci i ve zpěvu na první poslech….

I CAN´T QUIT YOU BABY – stařičké blues Willieho Dixona inspirovalo hodně rockerů, připomněl bych za všechny Led Zeppelin na jejich slavné Jedničce. Moore si s tématem poradil po svém. Nepohrává si s jednotlivými detaily ve pageovském stylu, ale cítí Dixona více černošštěji a vytváří vlastní model v daném coveru. Zeppelinovské pojetí je mi vnitřně sice bližší (pokud bych měl za každou cenu provést nějaké vpravdě zbytečné srovnávání), ale způsob, jakým Moore moduluje svoje zkreslené tóny a rozvibrovává jejich délku je fantazie sama o sobě. Do skladby by se ovšem hodilo zapojit hammondky, téma tomu hodně nahrává a hostujícího Jima Watsona zde Moore má, ale asi to nebylo jeho úmyslem….

THAT´S WHY I PLAY THE BLUES – mírně jsme ubrali plyn a taky uhladili sound. Tady se vracíme k jeho vynikajícímu albu Still Got The Blues (1990). Svým modelem tahle skladba na tohle album přímo bytostně patří. Z pozadí cítím elektrické piano a pravděpodobně elektrické smyčce. Tón kytary nám zase připomene v přetransformované podobě mírně Petera Greena, se kterým se Moore přátelil a věnoval mu i albový tribute. Taková mírná oscilace mezi Fletwood Mac a Santanou, ale hlavně výrazně odlišný model blues, než jaký jsme dosud poslouchali….. Moore prostě umí hrát syrově a dravě, stejně jaksi lyricky a něžně, takový dar není dán každému kytaristovi….

EVIL – Will Dixon posloužil i další skladbou. Harmonicky tentokrát chudší, zato emocionálnější ve výpovědi. Úsporně hraná skladba jak po rytmické, tak i melodické stránce. V mezihře ovšem opět přichází onen valivý sound s vypreparovanými basy a rozostřeným soundem kytary, v níž si Moore pohrává s různými zvukovými možnostmi se závěrečným feedbackem…..

GETAWAY BLUES – další příklad dravého bluesrocku prvního plánu. Moore dává vyniknout svému hlasu a otevřeným emocím a zpívá jako správný bluesový shouter, což se asi naučil od svého spoluhráče baskytarového génia Jacka Bruce. Ve stereofonním efektu krásně vyniknou jednotlivé kytarové nuance, které se stěhují zprava doleva a naopak a nabídne nám možná nejpreciznější kytarové sólo na albu, pokud se dá, nějakým způsobem vybrat to, které při poslechu dokáže uhranout. Výborně pojednaná instrumentace i pěvecké pojetí „dravějších Cream“…..

MEMORY PAIN – úvod se nesl v hendrixovském pojetí, ale zase jenom nástinem, protože další aranžmá zní jaksi komerčněji a odlehčeněji. Wah wah pedál i dobře vyprecizovaný riff jsou nosným stavebním kamenem téhle skladby, ve které se Moore nesnaží omráčit nějakým rafinovaným skladatelským postupem, ale o to víc nás zaujme Daisleyho baskytarová hra v melodické lince i výtečná unisono s Moorem na kytaru. Darrin Mooney je pro mě víceméně neznámé jméno na bubenickém postu, ale svou práci dělá s výtečnou erudicí i zajímavými bubenickými breaky, aniž by nějak nápadněji vyčníval.

CAN´T FIND MY BABY – další famózně pojednané blues, možná mírně v duchu Stevieho Ray Vaughana…. Jim Watson je přítomen s hammondkami. Je ale (asi záměrně zasunut do backgroundu a já bych mu rád popřál sólistický prostor, abychom věděli, jak si poradí s tímhle nástrojem jako hráčská persona). Daisleyho basy mají až jazzové pojetí vytvářejí správně zemité podhoubí téhle skladby. Moore si tady zařádí na kytaru s přeznívajícími tóny a důslednými attacky podmiňuje svůj už chválený vokální projev….

TORN INSIDE – tak tohle je opravdová moderní varianta elektrického blues. Kdoví, kdyby vydržela legendární sestava Fleetwood Mac do sedmdesátých let, možná by zněla jejich hudba podobně jako v téhle skladbě. Úžasná vnitřní vibrace a tajemný dozvuk sem přinášejí atmosféru podzemí s tajemným dozvukem. Moore tady hodně ve zpěvu imituje Petera Greena, stejně tak jeho kytarový tón není nepodobný jeho kytarovému tónu. Myslím že je to pronikavý záměr Moorea vracet zpět odkaz Fleetwood Mac i když modernějším způsobem. Výtečný kousek na závěr.

Výtečné album! Obal mě už ale tak nezasahuje. Jeho výtvarné pojetí míří někam ke kubismu, který vyloženě není mým oblíbeným výtvarným žánrem a dokázal bych si představit zajímavější design. Obecně působí bombasticky a možná i v jistém slova smyslu i agresivně. Uvnitř je ovšem, zajímavá výtvarná koláž, která podle mého měla být na obalu. Výtvarně jedinečné pojetí fotografie a plochy, kterou by bylo možno zarámovat a pověsit na bílou stěnu…. Na závěr mohu uvést, že album jsem koupil za pouhých 100 Kč v Levných knihách Karla Majvalda ve výprodeji, kde leželo zcela bez povšimnutí, k mému velkému překvapení a tak jsem tuto informaci roztrousil mezi kamarády a asi do tří týdnů album zmizelo. Možná to byla moje zásluha (hehe) a Levné knihy by mě měly dát nějakou provizi (hehe). Občas se stane, že mezi neprodejnými ležáky se objeví takový hudební klenot a stojí opravdu pár korun. Už je to ale přece jenom víc než čtyři roky…. Album mohu jenom doporučit. Dal bych pravděpodobně i pět hvězdiček, ale ten obal…. Sorry, Gary, bude to za čtyři, ale opravdu se podařilo!





reagovat

Mohyla @ 07.10.2012 15:00:53
Peter Gratias, nezdá sa Ti nezmyselné znížiť interpretovi hodnotenie diela za kvalitu obalu? Zdraví Mohyla!

Cossack @ 07.10.2012 20:40:30
A co „dětská” koláž na Led Zeppelin III? Taky ubere hvězdičku či víc? :-D
A, než o kubismus, jde o graffiti… Nemyslím sice, že by to mělo v očích Petra obalu nějak pomoct (možná spíš naopak), ale ta mýlka tu je, o tom žádná; neoblíbenost kubismu nemůže tudíž zapříčinit nižší hodnocení alba.
Mimochodem, ten obal je asi stokrát lepší, než u alb:
"1982 Ballads & Blues 1994" z roku 1994
a "Blues For Greeny" z roku 1995 (a asi bych našel i další horší).
Důležitá je ale muzika a ta je na "Power Of The Blues" vynikající!

Petr Gratias @ 07.10.2012 21:46:27
Nesmyslné se mi to nezdá... V hodnocení alba hraje svou roli i výtvarný design obalu.
Jsem výtvarně založený člověk a moje představa o albu ve spojení s hudbou hraje určitou roli a myslím,
ať už jde o grafitti nebo o kubismus - v obou případech mi výtvarný názor s albem nekoresponduje. To je individuální cítění. Třeba Victims Of The Future taky nehýří nějakou mimořádnou invencí, ale ve spojení s hudbou se mi to zdá přijatelné. Ballads And Blues není výtvarně také žádná mimořádnost. Blues For Greeny je míněno asi jako plakát, nebo nástěnka s programem při vstupu do klubu. Prostě Power Of The Blues je výtečné album, ale výtvarně to v mých očích shazuje jeho obsah. Dokázal bych si představit "sílu blues" znázornit třeba jinak....
Otázka stojí, jak to cítil Gary Moore sám, ale to už se asi nedozvíme. Jestli mluvil do výtvarného pojetí, měl na to svoje lidi, nebo to zařizoval producent a Garymu to bylo jedno.....
U nás před revoluci v drtivé většině nemohli hudebníci nebo zpěváci ovlivňovat obaly svých alb a podle toho to tak i dopadalo. Parkrát se podařilo obhájit nebo prosadit nějaký zajímavý koncept, ale většinově to za nic nestálo. Zpěváci a kapely byli rádi., že jim vůbec album vyšlo, nato¨ž ještě nějak protestovat kvůli obrázku....
V zahraničí si ale mohla kapela, zpěvák, zejména, ti, kteří už za sebou něco měli určovat co chtějí nebo nechtějí přes manažery a producenty a mnozí byli napojeni na výtvarné dílny, což ale víme všichni, co juž doma pár LP nebo CD máme.....
Tady si myslím, že obal album poškozuje a já jsem jenom využil práva vyjádřit svůj postoj a názor tím, že jsem jednu hvězdičku ubral... Nevidím na tom nic závadného - ano, hudba samotná s tím nemá co do činění.
Zdravím!

Mohyla @ 08.10.2012 04:00:40
Peter, neviem, podľa tejto logiky by absolútne hodnotenie nemohol mať žiadny album z čias, keď boli všetky obaly rovnaké, biele, bez potlače, napríklad originál Matadors, ktorému si dal 5* a pod.

luk63 @ 08.10.2012 06:59:46
Myslím, že je právem autora recenze hodnotit i obal a případně z celkového dojmu za něj klidně i ubrat (nebo naopak). Podle mě tímto konkrétním obalem chtěl autor vyjádřit jistou syrovost hudebního obsahu prostředkem své doby. Jak se mu to povedlo je věc názoru.
Já někdy uberu (nebo spíš zaokrouhlím směrem dolů) ve svém hodnocení, když je mizernej zvuj nahrávky. Taky by se proti tomu mohl někdo ohrazovat, ale podle mě to celkový dojem kazí. A stejně tak to mohou někomu kazit mizerné obaly.

Petr Gratias @ 08.10.2012 15:23:13
Zdravím, Mohylo...
zareagoval bych asi takto:
Jediné album Matadors z r. 1968 patří z odstupem času mezi jedno z prvních pěti bigbítových alb, která v tehdejším Československu v dané době vyšla.
Třebaže to bylo za dubčekovského liberalismu, i tak to neměl bigbít u nás jednoduché. Výtvarné oddělení Supraphonu možná ani v té bytostné podobě ještě neexistovalo a na propagaci si s obalem nevěděli rady. Proto vznikl takový obalový paskvil. S ohledem na poměry a dobu jsem v tomto případě toleratnější než jinde. Myslím, že pro Matadors to byla špatná vizitka, ale kdekdo se tenkrát radoval, že album - zpívané anglicky - vyšlo. Ve stejné době v USA a Británii už výtvarný design alb měl úplně jinou úroveň a tak ani tady srovnání neobstojí.
Kromě toho obal Matadors byl tištěn na mizerném papírovém kartonu a neměl ani umyvatelnou fólii, což bylo později normální......
Když tedy píšu recenze, tak si vedle hudebního výkonu, autorského přínosu, zpívaného projevu, sejmutého zvuku všímám i výtvarného designu. Někdy to akcentuji názorněji, jindy méně, ale všímám si toho jaksi automaticky.... Medá se ale všechno nějak zpaušalizovat...
Zdravím!

Petr Gratias @ 08.10.2012 15:26:38
Zdravím Luka63....
napsal to velmi výstižně a srozumitelně
a mohu s jeho postoji jednoznačně souhlasit.
Je vidět, že patří mezi citlivé vnímatele hudebního
terénu a ne mezi tuctové konzumenty a to je mi velmi sympatické.
Drtivá většina lidí poslouchá dnes zvuk a potom hudbu (míněno obecně), ale pozastavovat se nad obaly, případně texty, to už chce asi něco navíc....

Mohyla @ 08.10.2012 15:51:16
Peter, s Tebou je ťažko! Akurát som chcel napísať, že to, ako si vysvetlil Tvoj spôsob hodnotenia sa dá akceptovať. Vzápätí však v odpovedi na Lukov príspevok cítim kastovníctvo a povýšenosť,"My sme tí správni, ktorí tomu rozumieme, kam sa na nás ostatný plebs hrabe!"

PaloM @ 08.10.2012 17:19:57
Mohyla, nerozumiem tvojej poslednej reakcii. Drvivá väčšina ľudí je taká, že nepočúva poriadne muziku a poriadnu muziku. A samozrejme, drvivú väčšinu ľudí dnes nezaujíma obal a texty, lebo ich vôbec nezaujíma fenomén "album".
Len pred pár dňami sme o dnešnom katastrofálnom úpadku kultúry diskutovali na Progboarde a Merhaut o tom píše v poslednom Rock+. Takže v týchto súvislostiach Gratiasovi pripisovať to, čo mu pripisuješ, je úplne mimo. Nikoho nemenoval, skonštatoval bohužiaľ holé fakty našej doby.
Niekto vníma citlivejšie súvislosti s nahrávkami, niekto berie čisto iba nahrávky, a niekto nadobro otupel voči všetkému. Stačí hluková stena, presne taká je doba.
Ja s obrovským pretlakom konzumu hudby mám niekedy problémy - ako nepodľahnúť, udržať si psychohygienu a dokázať si vybrať dobrú hudbu a dobre ju precítiť.

Už by sme mohli prestať robiť z Gratiasa odkundesa, stačilo by sa len trochu zamyslieť nad tým, o čom je reč.

A hodnotenie obalov ? Prečo je opäť asfaltový boom, iba kôli hudbe ? Houby, aj kôli grafickým plochám. Prečo tak rýchlo zabúdame na naše staré zberateľské vášne LP platní - už sme zabudli ako nás štvalo prznenie licenčných titulov ? Pamätáte aký humus vyrobil Supraphon z obalu LP Rumours od Fleetwood Mac ? Samozrejme, že sme hodnotili popri hudbe aj obaly.
Znižovanie estetického významu obalu pri celkovom hodnotení albumu - no to je ďalší krok k prehĺbeniu konzumu: hudba je tovar, stačí si kupovať po 1 skladbe cez e-shop v mp3 alebo flac a tak stačí poznať len interpreta a názov skladby, naplniť si počítač takto a hotovo. Sme to my kultúrny národ, čo národ, homo "sapiens". Dekadencia kultúry, dekadencia a úpadok myslenia.
A k veci, recenzovaný album som nepočul, obal je nepodarok.

Petr_70 @ 08.10.2012 17:22:17
To Mohyla: Myslím, že až takhle ostré reakce není zapotřebí - PG má na své hodnocení a názory právo, stajně jako kdokoli z nás ostatních, třebaže hudební publicistika není naše práce... Na druhou stranu snižovat hodnocení kvality hudebního díla, z důvodu grafického provedení obalu hudebního nosiče, mi přijde taky dost nepochopitelné.
Vybavuje se mi v této souvislosti ten krajně nevkusný obal debutového alba King Crimson, který způsobil, že jsem si tohle skvělé dílo nikdy nedonutil koupit, ale nikdy by mne nenapadlo to dávat do přímé souvislosti s hudebním obsahem a kvalitou..
Možná bych se Petra Gratiase zeptal: co třeba "bílé album" Beatles? Nebylo by na místě pak i tady ubrat v hodnocení?

Zdravím.

PaloM @ 08.10.2012 17:30:23
Petr_70 - písali sme naraz a aj keď ma neoslovuješ, s prvou časťou tvojho príspevku súhlasím. S ostatným nie. Estetika obalu je subjektívna, ale i objektívna záležitosť. Mne sa biely obal Beatles veľmi páči, v obale Power of the blues nevidím a necítim ani power ani blues. Je na ľubovôli recenzenta, či zahrnie do hviezdičiek aj obal alebo len hudbu. Kritik aj zástanca môžu nájsť tisíc príkladov za a proti, takže takéto argumenty sú ťažko objektívne zhodnotiteľné.

patysmit @ 08.10.2012 17:34:55
PaloM? ....co znamená odkundes?
A propo....obal a obsah albumu....vyjde na stejno jako ....obal a bsah u člověka jak už zpíval pan Werich ...šaty dělaj člověka to je pravda odvěká....kdo je nemá at nic nečeká:-).....já jsem člověk co dá spíš na obsah...:-)ale je to věc názoru.Myslím že u muziky jde spíš o hudbu ještě nikdy jsem si nekoupila album kvuli obalu:-)

Cossack @ 08.10.2012 17:36:18
Palo i Petře Gratiasi, nemyslíte, že s tímto přístupem se člověk ochuzuje o spoustu skvělé muziky, jíž nedá šanci, kvůli obalu? Viz co píše Petr_70 v příspěvku nad mým…
To už můžeme hodnotit i to, jak který muzikant vypadá, co má na sobě a jakou barvu má jeho hudební nástroj. Přinejmenším „hloupé” – samozřejmě podle mne; ale snad mohu také vyjádřit svůj názor, jako kdokoli jiný.

P. S.
Jinak Vám Váš názor neberu, pouze s ním nesouhlasím (asi tak na 99 %). Ahoj…
;-)

martin69 @ 08.10.2012 17:38:20
Do této debaty,jsem se nechtěl zapojovat.Ale nokonec nelze jinak.Souhlasím s Mohylou.A to do puntíku!!!

Mohyla @ 08.10.2012 17:41:04
PaloM, Petr_70, veď ja tvrdím o hodnotení to isté, čo vy, citujem:".... ako si vysvetlil Tvoj spôsob hodnotenia sa dá akceptovať." Nikoho vo vyjadrení názoru neobmedzujem. Plne sa podpisujem pod výrok klasika: "Pane, nesúhlasím s Vašim názorom, ale urobím všetko preto, aby ste ho mohli vyjadriť." Ale ten záver:" Je vidět, že patří mezi citlivé vnímatele hudebního
terénu a ne mezi tuctové konzumenty a to je mi velmi sympatické.
Drtivá většina lidí poslouchá dnes zvuk a potom hudbu (míněno obecně), ale pozastavovat se nad obaly, případně texty, to už chce asi něco navíc....", sa mi vôbec nepáči, tam tú nadradenosť cítim, to som dal najavo. Peter v podobnom duchu, možno nevedomky ale veľmi netolerantne k niektorým skupinám vystúpil viackrát.

PaloM @ 08.10.2012 17:53:12
Mohyla: ja s Gratiasovym výrokom súhlasím, lebo je to presné pomenovanie dnešnej doby a kto to nechce vidieť, že taký je prístup drvivej väčšiny ku kultúre (teda aj k hudbe), tak si nechce pripustiť realitu.
Čo tento všeobecný fakt má spoločné s osobou Gratiasa ? Iba to, že on na rozdiel od nás ostatných, to dokázal správne pomenovať.
A keby som to napísal ja a nie Gratias, tiež by to bolo kastovanie a vyvyšovanie sa ?
Bolo by fajn trošku ubrať zo zášte.

Cossack: to je náhľad na vec neúprosnou matematikou, čiže negácia výroku - a vyjde ti to, čo si napísal. Takej kravine nemôžeš sám veriť.

Mohyla @ 08.10.2012 17:55:33
PaloM, bolo. Nezáleží na osobe, ale obsahu.

Cossack @ 08.10.2012 17:59:45
Palo, nerozumím… (A to výrokovou logiku celkem ovládám.)
Tvrdím, že posuzovat hudbu dle obalu, je kravina.
(To, že mi nesedící obal může pokazit celkový dojem z alba, chápu, stejně tak mi to ale může pokazit zjev muzikantů – oblečení, účesy atd. S hudbou to ale nesouvisí.)

PaloM @ 08.10.2012 18:01:40
Mohyla, Igor, ešte raz som pozorne čítal tvoj záver posledného príspevku. No je mi naozaj z toho smutno. Doteraz som si myslel, že naša spoločnosť ľudí, čo sa dlhšiu dobu zdržuje a prispieva na Progboard, už voči sebe nadobudla určitú vzájomnú dôveru. Obávam sa však, že táto diskusia potvrdila, že voči Gratiasovi sa niektorí ľudia už nedokážu odosobniť a silou-mocou hľadajú akési prešľapy, urážky či čo. Podrobne si prečítajme, o čom je reč, a neverím, že sa potom niekoho tu prítomného môže čokoľvek osobne dotknúť. Práve preto tomu neverím, že všetkých vás považujem za citlivých a vnímavých poslucháčov, čitateľov, pisateľov, proste si vás vážim...

PaloM @ 08.10.2012 18:12:08
Roman, Cossack, hudbu podľa obalu neposudzujeme, posudzujme album, ktorý pozostáva z obalu a disku s hudbou a spolu tvoria jeden celok. Tento celok ako taký na nás pôsobí a to pôsobnenie vyhodnotíme.

No, kto si kúpi z e-shopu len Child of Time alebo len Largo z 9. Dvořákovej namiesto celého diela ako celku, je u mňa barbar a úbohý konzument. Ak som týmto výrokom prejavil kastovníctvo a povýšovanie sa čo len nad jedným členom Progboardu, či proste milovníkom hudby, tak sa mu neospravedlňujem a ľutujem, že sa taký človek zaregistroval na toto fórum.
Pochopil si, pochopili ste ? Aj o tom vravel Petr, i keď o tom priamo nenapísal :-) Tak čo sa vlastne koho dotklo, kde je tu to nadraďovanie sa, to mi doteraz uniká.

martin69 @ 08.10.2012 18:17:12
Palo,proč takhle nereaguješ u Iron Maiden? Vím,že se ti líbí.A také vím,že jejich obaly,ne.Ale nikdy jsem nezaregistroval,že by jsi je kvůli hodnotil jinak.
I nádherná alba,mají nepříliš krásný obal.Na hodnotě hudební,jim to nic neubírá!!!!!

PaloM @ 08.10.2012 18:17:54
Mohyla - tak potom je to nepochopenie podstaty a reality.

Petr Gratias @ 08.10.2012 18:20:24
Pánové, pánové.... jak vidno, každý na hudební problematiku v podobě poslechu a sbírání hudby nahlížíme jiným úhlem pohledu a protože máme každý nějaké svoje principy nazírání a držíme se nějakého postoje, pak se nám obtížněji vnímá jiný názor.
Především: nijak se nad nikoho nepovyšuji, nikoho neshazuji a nikoho neponižuji...
Je to o tom, že stále nějak podvědomě vnímám osazenstvo Progboardu jako specifičtější lidský druh, který jde v řadě ohledů víc do hloubky. Tím, že hudbu posloucháme a mnozí stále kupujeme a "trváme" na hudbě v exaktní ne abstraktní podobě, tím se do značné míry odlišujeme od těch, kteří hudbu poslouchají "jenom" v autě, při práci kanceláři nebo dílně, při žehlení, nebo při intimním styku....
Asi to nebude úplně pravda. Nepovažuji se za nějakého elitáře nebo nějakého aristokrata, za kterého mě tady asi mnozí mají.... v žádném případě.
Na svou obranu mám jenom svoje odpovědi a nemohu vést nějakou otevřenou diskusi na každé jenom trochu kontroverzní téma....
To, že vnímám hudbu komplexně je jenom moje věc a jak napsal správně PaloM, není to jenom sejmutím zvuku, ale i výtvarným názorem. S tímto názorem se plně ztotožnuji. Bílé album od Beatles je záměrně bílé a nikterak to nesnižuje jeho hodnotu...
Já jsem netvrdil, že obal snižuje hodnotu hudby....
Když si někdo koupí nové auto, tak se nedivá jenom na to kolik má spotřebu, ale také na jeho jízdní vlastnosti, akceleraci, spotřebu paliva, interiér vozu, kufr, klimatizaci, atd, atd.....
CD nebo LP je tedy pro mě nové auto, se kterým se zevrubně seznamuji jako "testovací jezdec" s "testovaným autem" a pokud se mi něco líbí či nelíbí více nebo méně, tak to nahlas vyjádřím, ale to neznamená, že bych danou hudbu razantně odmítl...
Sorry, pánové.... myslím, že už jsem vyplýtval dost energie.
Děkuji za pochopení.

PaloM @ 08.10.2012 18:24:08
Martin, áno, no je pravda aj to, že za niekoľko rokov, čo Iron Maiden počúvam, mi Eddie prestal prekážať a beriem to s nadhľadom. Okrem obalov a obrazov, ktoré urážajú ľudskú dôstojnosť, napr. The X Factor. Hudba je to vynikajúca, ale prítmnosť tých príšerných výjavov v booklete ma pri počúvaní vyrušuje a znižuje zážitok.
V tejto debate mi obal vadí najmenej, viac mi vadí to, o čom som písal vyššie.

Cossack @ 08.10.2012 18:30:29
Palo, Jožko, mně tedy taky uniká smysl toho, co píšeš… Tady nebyla řeč o „stahovačích” alb, natožpak jednotlivých songů; šlo o to, že Petr zhoršil hodnocení alba, kvůli obalu, jenž se mu nelíbí. OK, je to jeho právo. Stejně tak má ale Mohyla právo na slušný a neútočný dotaz „Peter Gratias, nezdá sa Ti nezmyselné znížiť interpretovi hodnotenie diela za kvalitu obalu? Zdraví Mohyla!”, anebo ne?!
Jak jsem napsal, chápu, že celkový dojem z alba může pokazit leccos, ovšem pokud mi jde v prvé řadě o hudbu, hodnotím ji. To je vše.
Vzhledem ke kvalitě alba (a snesitelnosti obalu – taková hrůza to není) mi taky připadá přehnané to zhoršené hodnocení; a to je to, nač zde bylo reagováno. Kam až se to dostalo, je věc jiná.
(Já bych ještě pochopil, vzít to v potaz při zaokrouhlování – sám jsem to už párkrát udělal(!) – ale pokud se mi album líbí maximálně, tak snad obal mohu ignorovat.)

A o čem to celé je? O ničem… Protože jak tu tvrdí mnozí (např. Jára Merhaut, hejkal…) hvězdičkování je blbost (a mají pravdu). :-D

Cossack @ 08.10.2012 18:32:59
Jak může obal urazit lidskou důstojnost? :-o
Rozumím tomu, že může být nevkusný, nechutný, hnusný; že by mě to ale mohlo urazit…? Tak to sotva! :-))

Petr_70 @ 08.10.2012 18:35:34
PaloM: popravdě nevím, co se ti líbí na obale, na kterém není vůbec nic, kromě bílé plochy, ale snažím se pochopit, že v tom byl pravděpodobně záměr.
Já jsem tím chtěl toliko upozornit, že že autoři zde recenzovaného alba se o "jakési" grafické ztvárnění pokusili...

Zdravím

pito63 @ 08.10.2012 19:31:27
Napísal som tu toho málo, ale "hviezdičkujem" iba albumy, ktoré som sa pokúsil "zrecenzovať". Nikdy som nehodnotil obal a ani ma nenapadlo pridať alebo ubrať hviezdu kvôli obalu. Nepovažujem to za férové, pretože by som tak musel hodnotiť každé jedno dielo a nie iba vtedy, ak sa mi to náhodou hodí. Súhlasím s názorom, že tie hviezdy sú o HOVNE, ale ak sú raz tu, musíme sa s tým vyrovnať. Nikto ma nepresvedčí o opaku, ale ak sa objaví nová recenzia, tak každý pozerá najprv na hviezdy a až potom na ďalšie veci, kvalitu textu atď. Hovorím za seba; ubrať (pridať) hudobnej skupine hviezdu za obal považujem za PIČOVINU prvého stupňa!!!

Zdeněk @ 08.10.2012 21:05:00
ad Petr Gratias+PaloM/ chtěl jsem vyjádřit taky svůj názor ale pánové Vy jste můj postoj vjádřili tak dokonale, že já mohu jen souhlasit snad s tím rozdílem, že kvůli obalu bych hodnocení skvělé muziky nesnižoval a naopak ikdyž jsem kdysi v recenzi 2.alba Mahagonu napsal :"dávám 1 hvězdu - za obal" - bylo to myšleno jen pro odlehčení zmíněné recenze

merhaut @ 08.10.2012 23:03:36
Bodíky:-)

PaloM @ 09.10.2012 03:13:02
Cossack: k ľudskej dôstojnosti. Neviem, či sa to do češtiny prekladá s iným významom. Snáď je to o tom istom, že človek dokáže také zverstvá, že keby mal zver rozum, tak by sa od hanby prepadol. Také hrozné veci totiž žiadny zver nedrobí, čoho je schopný len človek. A obrazové stvárnenie tohoto uráža človeka ako rozumnú humánnu bytosť. Prečo vravieť iba o hnuse, ty ako pedagóg by si mal tomu dobre rozumieť, to nie je o liberalizme, to je o totálnon úpadku morálky. Snáď netreba rukolapné dôkazy. Či áno ? Nuž, tak iba pre sadistov a silné nátury >> odkaz >> odkaz

Brano @ 09.10.2012 09:49:09
Reagujem na X-faktor:Fuj,tak to je hnus!Už len na toto sú páni z Iron Maiden odkázaní???Pokazilo mi to chuť k obedu.

martin69 @ 09.10.2012 09:59:48
Možno,by bylo lepší tuhle debatu uzavřít.Iron Maiden,mě nepobuřuje.Jsou horší obaly.A je to jen obrázek.V životě jsou mnohem důležitější věci,ale i mnohem odpornější....

Cossack @ 09.10.2012 14:29:12
Martine, naprosto souhlasím.
Navíc, tahle debata sklouzla naprosto jinam, pryč od původního tématu, a to nemám rád.

A jen mimochodem – Petrův příměr s autem dost pokulhává; u auta člověka (aspoň většinu lidí) zajímají v prvé řadě jízdní vlastnosti, spotřeba, rychlost a další praktické věci, kvůli nimž si vůz pořizuje. Pokud se mi líbí víc kulatá světla, než hranatá, a mnou vybraný model je nemá, ale splňuje všechny podstatnější požadavky, upřednostním raději nějaký s kulatými, ač víc „žere”, je pomalejší, slabší atd.? Jistě ne! (Podobně barva – chtěl bych např. radši modrou, ale bude jen v červené, koupím jiný, horší, typ, který v červeném provedení je…?)
A teď si jdu koupit hudební nosič. Zajímá mě tedy především hudba; nebo se pletu? Jistě, může se mi líbit víc jiný obal, dokonce se mi může ten vybraný protivit, ale kupuji to především proto, že chci poslouchat.
A tak se „neurazím” na obal, smířím se s tím, že se vůbec nepovedl, a vychutnám si skvělou muziku. :-D

Jarda P @ 09.10.2012 15:00:33
Tak právě u toho příměru s autem to sedí přesně. I když mě hlavně zajímají jízdní vlastnosti, stejně tak mě zajímá design auta, jestli se mi líbí nebo ne. Proto si nekoupím Toyotu, jelikož se mi nelíbí, ale upřednostním Mazdu.

Cossack @ 09.10.2012 15:27:40
Jo, Jardo Pé, ale jen v případě, že bude stejně dobřá/špatná (a taky cenově stejná), předpokládám… Nebo klidně vezmeš horší auto jen proto, že se Ti víc líbí? (To by mě nepřekvapovalo u ženské…) :-)

Jarda P @ 09.10.2012 17:59:42
Tak jsem to nemyslel. Pokud je kvalita rovnocenná, je design dalším kritériem výběru.

Jarda P @ 10.10.2012 11:07:11
Kde zmizel Ufolog. Žeby odletěl?

Óin @ 10.10.2012 12:44:40
Nejspíš ho unesli a teď mu zavádějí anální sondu :-)

@ 12.10.2012 22:29:48
Já všechny čtyři ufolologovi příspěvky četl, a připadali mi úplně OK, nechápu co na nich bylo tak hrozného, že byly třeba smazat :-( Děkuji za vysvětlení

@ 12.10.2012 22:43:45
Osobně bych byl velmi rád, kdyby tu už konečně opravdoví administrátoři tohoto fóra zjednali pořádek a zbavili funkcí moderátory (bohužel hlavně slováky) kteří mažou vše, co jim není po libosti.
To, že je toto fórum tvrdě nábožensky cenzurované je bohužel již několik let všude všeobecně známo - a proto sem taky nikdo z nových členů nepíše..

yngwie3 @ 13.10.2012 08:52:16
roxy : Tvoj príspevok, mal podľa všetkých atribútov skončiť pravdepodobne v úplne inej schránke. Nie v tej s nápisom Progboard. Mimochodom, fakt o "tvrdej náboženskej cenzúre, roky všeobecne známej" ........ dobre som sa zasmial :o)

@ 14.10.2012 17:10:17
Pokud bych zde byl moderátorem, naopak ihned smažu tvůj příspěvek - typicky nicneříkající blábol.
Baví vás to? již dlouhá léta 20 lidí se zde navzájem poplácávat po zádech a veškeré kritiky zvenku mazat? pokud ano, tak je mi Vás opravdu velmi líto. Pokud se zde situace nezmění, tak to navždy zůstane jen ráj dvaceti důchodců jako dosud.
Znám desítky možná stovky lidí, kteří by sem rádi psali, ale kvůli cenzuře nechtějí (stačí vyhledat stovky příspěvků na téma tohoto fóra).

Prosím vedení aby zde změnilo moderátory..

@ 14.10.2012 17:42:54
roxy - ja byl zde za poslednich 5 let nekolirat vimazan take.Asi proto ze cech jiz 40 let ziji v nizozemi (ja narodil se take jiz v NL). Zajimave ze v Nemecku nebo na Nizozemi a anglickych hudebnich forech ja svobodne pisu ale jen zde jsem vzdy mazan.¨Ja omlouvam sre vzdy za svou cestinu ale ja nemuzu za to ze spatne pisu zde, ja velmi snazim se ja vzal ceskou ucitelku .

Petr Gratias @ 14.10.2012 18:12:47
Popravdě řečeno zírám, co jsem způsobil tím, že jsem sem zavěsil recenzi na album Garyho Moorea....
Myslím, že kdyby mohl, tak by nám všem svorně nakopal do p.....

"Já všechny čtyři ufolologovi příspěvky četl, a připadali mi úplně OK..."
nad takovouto češtinu mi ale zůstává rozum stát.
Člověk si vždycky připadá hloupě, když se překlepne a snaží se hned omluvit, nebo žádá o opravu, ale někomu tohle prostě nevadí.
Kolegovi z Holandska se nedivím, když žije tolik desítek let v zahraničí a češtinu aktivně nepoužívá....

A pak ještě dotaz: o jaké "cenzuře" je tady řeč?

Mirek Kostlivý @ 14.10.2012 18:28:16
Petře, můžeš být klidný, žádná tu není. Aspoň já tu nikdy nic nevymazal. A nyní k této desce. Synovi se její obal líbí, což není nic tak překvapivé, když má graffity tak rád. A také je o 34 roky mladší než my.

PaloM @ 14.10.2012 19:41:17
Petr, Mirek, yngwie3:
je to provokácia jednej a tej istej duševne chorej osoby, ktorá tu vystupuje momentálne minimálne pod 3 nickami. Na 5 nickov už dostal v minulosti ban od admina. Registrácie sú s falošnými, nejestvujúcimi mailovými adresami. Admin bol informovaný, nech s tým naloží, ako uzná za vhodné. Provokatér sa snaží vyvolať "diskusiu", ktorý by viedla k rozvratu Progboardu. Je to jasné z jeho príspevkov. Nechcel som tu vôbec reagovať, ale varovať vás je nutné. Viac k tomu nemám čo dodať, máte zdravý rozum, tak sa podľa toho správajte.

Petr Gratias @ 14.10.2012 20:03:41
Zdravím, Mirku
(a ještě jednou děkuji za Melodii).
Tak tohle je generační záležitost a myslím, že to rozdílné nazírání nikoho nepřekvapí.

Já mám obecně na obalový design svou filosofii.
Pokud kapela, nebo sólista vydal už 28 alb (příklad G. M.), myslím, že už je celkem zbytečné zdůrazňovat jeho vizuální ego a pózovat fotografům.
Zajímavější je výtvarný motiv, fotografie, malba, koláž, hra světla a stínu, ilustrace.... záleží to na stylu hudby, vnitřním vyznění, postoji, poslání daného alba....
Je zajímavé, že řada kapel se toho drží, ale na druhé straně jsou kapely a sólisté, kteří nějakým způsobem pořád nabízejí svoje fotografie a sledujeme tak jejich postupné stárnutí a proměny.
Myslím, že v řadě případů je to věc umělců potažmo producentů a že do toho v případě zavadených jmen nahrávací firmy nemluví...
Jsem výtvarně založený člověk (jak už jsem zmínil) a to co je na obalu je pro mě důležité.
Kdyby existovala nějaká supeobří databáze obalu alb, asi bychom byli překvapeni, kolik kvalitních obalů vzniklo, které jsou výtvarně velmi silné, kreativní a svědčí o mnohdy mimořádném talentu jejich autorů, ale na druhé straně tolik kýčů a odbytých plakátových slátanin, které poškozují dobré jméno jinak třeba zajímavých hudebních projektů....
Ještě než se objevila počítačová grafika, měli to grafičtí designéři mnohem těžší a realizace prověřovala jejich výtvarné nadání a schoponost realizace. V poslední době díky Adobe Photoshop, Illustrator, aj.... je to podstatně jednodušší, technicky dokonalejší, ale mnohdy se z toho vytráci duše autora a jeho motivu.
Tak to alespoň cítím...
Obal alba je artefakt a ne reklamní billboard.
(To není atak proti Mooreovu albu, ale obecné mínění)

alienshore @ 14.10.2012 20:09:31
budem reagovať len na recenziu a pár normálnych názorov ktoré padli ...... , v prvom rade Petr Gratias má právo nazerať na album ako na celok aj s obálkou, komu sa nepáči nech napíše svoju vlastnú recenziu, kde dá tomuto albumu plný počet hviezdičiek ..... , konkrétne ja osobne by som tomuto albumu bod dole nedal , ale aj pre mňa je obal ako taký dôležitý lebo ja si nekupujem napr. albumy s okultnými alebo podobne zameranými obálkami (myslím obrátené pyramídky a podobné bludy) a mali by tu padať viac názory na hudbu namiesto osobných invektív, predsa len by si to taký hudobník akým bol Gary Moore viac zaslúžil ....

Poki @ 14.10.2012 20:13:52
Omlouvám se, pokud při čistce spamů přišel o profil někdo neprávem, ale každopádně nemažu profily, co mají ověřenou emailovou adresu. Například tady roxy ji nemá nejen ověřenou, ale navíc smyšlenou. Takže se přikláním k teorii více ufologů a dávám ban.

Berte prosím jen jako objasnění a reagujte pouze na téma tohoto vlákna. Děkuji.

08.02.2011 luk63 | #
4 stars

Jedno z nejparádnějších Garyho hard´n´bluesových alb, jaká natočil, a které rozhodně dělá čest jeho rockerské památce!

Otvírá ho skvělá titulní věc s pomalejší valivou střední pasáží, po níž přichází typické Moorovo blues v pomalém tempu There's a Hole, ve kterém ukázal, jak se umí mazlit se svou kytarou i jak ji umí chytit pod krkem. Nic než bílé elektrické blues nečekejte ani od dalších kousků, které jeden jak druhý dokládají mistrovo hráčské umění, skladatelský vkus a hudebněstylovou lásku z dětství. A že umí i dobře pět je nabíledni! Na jeho asi nejslavnější píseň - ploužák Still Got the Blues (For You), dá zavzpomínat podobně laděná That's Why I Play the Blues. Z křesla mě zvedají i Getaway Blues a s ní všechny nevyjmenované skladby svými čáry máry blues. Na závěr pak přichází zklidnění v podobě smutné Torn Inside.

I když asi především basákovo jméno vám nebude zcela neznámé a oba Garyho spoluhráči i host na klávesy odvádějí výborné výkony, je toto album především o Garyho nerezavějící lásce k blues a jeho virtuozitě, s jakou se o ni s námi dělil. Čtyři hvězdy jsou skoro málo...
reagovat

Zdeněk @ 08.02.2011 19:43:15
Tohle album patří zcela určitě mezi jeho nejlepší

Cossack @ 08.02.2011 19:46:50
Taky mám "Power Of The Blues" hodně vysoko ve svém žebříčku alb (nejen Garyho)...

Mohyla @ 08.02.2011 20:04:43
Vystihol si to presne. Môj pohľad na album je totožný s tvojim



Detail hodnocení alba (hodnoceno x)
5 hvězdiček - hodnoceno 1x
Cossack
4 hvězdičky - hodnoceno 4x
luk63, Petr Gratias, Mohyla, Jarouš
3 hvězdičky - hodnoceno 1x
john l
2 hvězdičky - hodnoceno 0x
1 hvězdička - hodnoceno 0x
0 hvězdiček - hodnoceno 0x




Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0786 s.