Osbourne, Ozzy - Ordinary Man (2020)
01. Straight to Hell [Osbourne/Smith/Wotman/McKagan/Slash] (3:45)
02. All My Life (4:18)
03. Goodbye (5:34)
04. Ordinary Man [Osbourne/Smith/Wotman/McKagan/Walsh] (5:01)
05. Under the Graveyard [Osbourne/Smith/Wotman/Tamposi] (4:57)
06. Eat Me (4:19)
07. Today Is the End [Osbourne/Smith/Wotman] (4:06)
08. Scary Little Green Men (4:20)
09. Holy for Tonight (4:52)
10. It's a Raid [Osbourne/Smith/Wotman/Post] (4:20)
11. Take What You Want [Osbourne/Malone/Webster/Wotman/Walsh/Bell] (3:49)
All songs written by Ozzy Osbourne, Duff McKagan, Chad Smith,
Alexandra Tamposi and Andrew Wotman, except where noted.
Obsazení:
Ozzy Osbourne - lead vocals
Andrew Watt - guitar
Duff McKagan - bass
Chad Smith - drums
Post Malone - co-lead vocals (10-11)
Slash - lead guitar (1, 4)
Tom Morello - guitar (8)
Charlie Puth - keyboards (1)
Elton John - piano, co-lead vocals (4)
Vznik nového alba Ozzyho Osbourna se stal vděčným námětem na reportáž o zdánlivém sledu náhod a okamžitých rozhodnutí, to bychom však nesměli znát Sharon :-)
Jako katalyzátor děje můžeme označit amerického
hitmakera, muzikanta a producenta v jedné osobě - Andrewa Watta. V mnoha rozhovorech se zmínil o své duši rockera, koneckonců právě on se stal v roce 2013 členem superskupiny s Glenem Hughesem a Jasonem Bonhamem. V posledních letech se však spíše prosadil spoluprací s top pop idoly, za produkci desky raperky Cardi B získal vloni cenu Grammy.
Při psaní hitu pro rapera Post Maloneho dostal nápad vytvořit tuto píseň jako duet s Ozzym. Znal jeho dceru Kelly, ta to zprostředkovala a píseň Take What You Want se stala obrovským hitem.Po nějaké době přišla od managementu Ozzyho nabídka k vytvoření a vyprodukování jeho nové desky. Vyšokovaný Andrew chtěl nejdříve odmítnout, potom se ale spojil s Chadem Smithem (RHCHP) a Duffem McKaganem (GNR) a během šesti dnů složili písně na celé album. Ozzymu se materiál líbil, dopsaly se texty podle jeho skutečných zážitků a během tří týdnů bylo vymalováno. Netočily se desítky verzí, údajně bylo použito mnoho prvních nahrávek a jen pár druhých verzí. Domluvil se duet s Eltonem Johnem a nahrávka proběhla finálním mixem. Toliko legenda.
A co deska samotná ?
To je věc diskuze a úhlu pohledu. Pokud bych si měl trochu zavěštit, tak si myslím, že deska zaujme a výměna nudného producenta a skladatele Kevina Churka (co na předchozích dvou deskách mnoho nepředvedl) za ambiciozního hitmakera Andrewa Watta byla trefa do černého. Takto to pravděpodobně bude vnímat mainstreamový posluchač, který není ukotven v rocku, ale ujíždí na rozhlasových hitech a youtube klipech všech žánrů – popu, rapu a někdy i melodického rocku s ostřejší kytarou. Watt neponechal nic náhodě a zaútočil na všechny taktikou, kterou dnes využívá umělá inteligence zabudovaná v softwaru vyhledávacích gigantů – rešeršoval a vyhodnotil a poté použil to, co lidé nejvíce vyhledávají a chtějí. Proto nové písně zní tak lákavě, jako by jste je dávno měli kdesi v podvědomí!
Když se tak deskou probírám, tak zjišťuji, že pro každého se tu něco najde. Pro nejstarší skupinu posluchačů je přichystána balada Ordinary Man s jímavým textem, kde nechybí nic - ženské sbory, les smyčců a pár Eltonových úderů do piána i vzletné Slashovo sólo. Chlapi asi chtěli vyprodukovat něco podobného jako November Rain od GNR. I další ploužáky Today is the End a Holy for Tonight jsou fakt děsivě utahaný a nudný. Pro postarší máničky je namíchán sabbatovský Goodbye s odkazem na Iron Mana. Pro rockery mladší je tu kapánek naostřenější a živější Scary Little Green Men s Tommym Morellem z Rage Against The Machine a pro ty úplně nejmenší jsou zařazeny It's A Raid a Take What You Want s raperem Post Malonem a Travisem Scottem. Jako celek jsou všechny skladby smíchány hodně nerockovým způsobem, je znát radio friendly zaměření producenta. Pokud bych si musel něco vybrat i já, tak skladbu All My Life s pěkným Wattovým sólíčkem, které jako by obšlehl od Slashe a tu o zelených mužíčcích, kde je kytara nejhutnější a Duff tam nechá pěkně probublat basu….
Co s texty ? Ozzy po loňských zdravotních patáliích sám dobře ví, jak na tom je. Proto je textová náplň z velké části odlišná od těch z předchozích bouřlivých časů. Zpěvák hodně bilancuje, lituje svých závislostí a vyznává se ze svých hříchů, což působí dost pochmurným dojmem, jako by uzavíral knihu svého života. Vyjímku tvoří v podstatě jen sci fi Scary Little Green Men a Eat Me (Madmana chtěl sníst fanda) .
Pozitivní zprávu nemohu přinést ani při hodnocení technické kvality zvuku. Andrew není žádnej začátečník, při mnohaleté práci s hip hopery již ví, jak muziku správně zdeformovat komprimací, praská to i při poslechu na mém telefonu. Hodnoty DR3 – DR4 hovoří za vše. Při poslechu přes sluchátka to je fakt tortura – zkreslení je příšerné, hlas Ozzyho vyžehlili Auto-Tune pluginem do fáze, že občas není poznat, zda zpívá skutečně on, kytary zní jak z umakartu – prostě digitální šrot.
Jestli se neprodá alespoň dva miliony kusů, tak sním tu Ozzyho beranici z obalu :-)
Shrnuto : I přes neustále se zhoršující zdravotní stav (zrušení letošního turné nevěstí nic dobrého) se Ozzy po deseti letech znovu hrdinně postavil za mikrofon, za což má můj obdiv. Pod producentskou taktovkou A. Watta zaznamenal jedenáct na první poslech chytlavých a snadno zapamatovatelných kousků, které jsou jakoby sestříhány a poslepovány z úryvků Ozzyho a sabatí tvorby s odérem GNR. Tento podivný guláš je doplněn spoluprácí s rapery.
Bohužel, mix jednotlivých nástrojů, jež jinak šikovný producent do té doby úspěšně používal u ostatních pop hvězd a vyžehlení zpěvákova hlasu do sterilní podoby (o naprosto katastrofální kvalitě celkového záznamu ani nemluvě) na mne nepůsobí přesvědčivým dojmem. Deep Purple, Uriah Heep či R.Plant na svých posledních albech rovněž nic nového nepřinesli, ale v opravdovosti projevu se Ozzymu vzdálili daleko za obzor. Trojku dávám Ozzymu jen za snahu.
reagovat
ClassicRockLover @ 21.02.2020 08:03:45
Děkuji za recenzi, tři hvězdy vzbuzují naději. Album mám objednané, jsem zvědavý. Trochu se bojím. Chci, aby se mi to líbilo, mám Ozzyho muziku rád (jak sólově, tak Sabbath). Ještě Black Rain se mi líbil opravdu moc a ani Scream nebylo vůbec špatné. Ale skladby z novinky, které jsem zatím slyšel ve mně spíše navozují obavy. Uvidíme.
horyna @ 21.02.2020 11:05:39
Tak přesně toho jsem se obával. Zvuk stojí klasicky za starou belu. Snad každý s kým jsem o novince mluvil a už z ní něco i slyšel byl nadšený. Jenže devět z deseti dnešních konzumentů zvuk vůbec neřeší a vsadím se, že valná většina dalších recenzí na tento produkt, její aspekt absolutně zmiňovat nebude. Osobně kašlu na čísla, ať to má třeba DR 1, to není vždy až tak podstatné, ale ať z toho nebolí uši, ať to má alespoň nějakou dynamiku a hlavně, hlavně ať to neškrčí a nepraská. To tu nahrávku totálně znehodnotí. Což zjevně tato deska dělat bude a proto ji pořizovat rozhodně už nemíním. Jen by mě to extrémně (napíšu narovinu) nasralo! Dle ukázek jsem o ní uvažoval, Watta mám z California Breed rád, tam je to rocker/kytarista k pohledání, ale to co dělá dnes jde mimo mě a zjevně své nynější choutky přenesl i do tohoto díla, což zrovna dvakrát nekvituji.
Takže díky za recenzi a hlavně za zvukový rozbor, ušetřilo mi to pár drobáků a hlavně velké rozčarování. Ještě že ten náš dnešní prog a hard má většinou zvuk ještě snesitelný.
PaloM @ 21.02.2020 11:08:37
V podstate všetko, čo Ozzy nahral sólo v 21.storočí v štúdiu, už som nekupoval do zbierky. Čím ďalej tým viac je (nielen) po hudobnej stránke karikatúrou samého seba. Čo by ma s touto nahrávkou najviac mrzelo, je technická nekvalita, lebo verní fanúšikovia si nezaslúžia mať na CD hlukovú guľu.
Ja som t.č. neverný, všetky CD s B.Sabbath a sólo Ozzy som predal :-) Som žánrovo úplne inde.
PaloM @ 21.02.2020 11:12:22
Marek horyna: písali sme naraz :-) Problém je, že keď má CD DR3 až 4, tak z toho uši bolia a nič s tým neurobíme. Jedine stiahnúť z neakého fóra "vinyl rip" s lepším DR a urobiť si z toho audio CD. Alebo počúvať flac z hardisku cez multimediálny box na stereo zosilňovač.
horyna @ 21.02.2020 11:22:46
Tak pokud to nebudeš vyloženě kotlit, tak by tě uši bolet nemuseli.
A flac je ti přece úplně k ničemu, sic jde o bezstrátový soubor, ale pokud je z cd tak bude hrát stejně mizerně, jako mizerné cd a to nic neřeší.
jirka 7200 @ 21.02.2020 11:38:04
V jiných případech by to vinyl vyřešil, u takto velkých jmen je pravděpodobnost pásu s neořezanou dynamikou vysoká (viz v recenzi zmiňovaní Ozzyho souputníci).
U Ozzyho nastává však problém výsledného mixu. Zvuk kytar, poměr hlasitosti jednotlivých nástrojů vůči sobě a počítačově upravenej hlas Ozzyho již žádný vinyl nezachrání, bohužel.
V porovnání poslechněte normální a přirozenou písničku od Biffa Byforfa ze Saxon z jeho chystané sólovky. V jeho hlase jsou slyšet emoce, cit, má charakteristickou barvu. Z Ozzyho zpěvu zbyla jen vnější slupka.
>> odkaz
martin.b @ 21.02.2020 12:50:39
Mám ze současného Ozzyho dojem, že je už jen takový ten
kartonový panák, který se ale pořád ještě dá dobře
prodat, když se ve výloze vystaví na dobré místo.
Zvuk nahrávky ponechám stranou, trend je bohužel neúprosný, ale jeho naprosto charakteristický hlas
je už úplně pryč.
Z nahrávky zpívá nějaký počítačový software, který používá plugin "SING LIKE OZZY" ver. 1.0.
Zdá se mě, že snad ani nestál ve studiu za mikrofonem, až tak cize mě jeho hlas zní.
K hudbě jen krátce: Ozzymu posledních 25 let moc chybí v jeho skladatelském týmu jedno jméno a to Bob Daisley. To si myslím já.
PaloM @ 21.02.2020 14:28:52
Horyna: to sme sa nepochopili. Myslel som flac z vinyl ripu a to iba ak má vinyl lepší zvuk ako CD. To dá rozum, že flac vyrobený z CD bude mať rovnaké DR.
Nie je samozrejmosťou, že vinyl má lepší zvuk ako to isté CD.
Nemusí byť dobré ani Hi-res audio, videl som veľakrát zlé parametre audio CD a rovnako zlé aj Hi-res.
Ako píše Jirka, že je zlý mix nástrojov, tak to je potom celý výsledný produkt mizerný.
ClassicRockLover @ 21.02.2020 21:56:24
Bohužel opravdu ty 3 hvězdy jsou tak adekvátní.. A to bych tak velké legendě rád dal za víc.. Jako tečka za báječnou kariérou a mnoha krásnými deskami je to však fajn. Díky za vše legend. Škoda, že bez Zakka, asi by to bylo jiné. Ale nevadí. I tak.. snít můžu.. a děkuji.
Jarouš @ 23.02.2020 15:00:29
Ozzyho bez Sabatů jsem nikdy moc nemusel, ale toto album se mně líbí. Možná bude jeho první, které si koupím.
horyna @ 23.02.2020 15:30:05
Na netu i od známého jsem zaznamenal další pochvalné reakce na nového Ozzyho. O zmršeném pazvuku ani hláska. Tak jsme tu asi všichni rozmlsaní rozmazlení zvukoví snobáci, kterým jde víc o zvuk, než o muziku samotnou... hold progrockeři :-) :-)
PaloM @ 23.02.2020 16:25:59
Marek, a už si počul ten album? Ja to nemám v pláne ani počúvať, ani kupovať. Nie kôli zlému zvuku. Kôli Ozzyho karikatúre samého seba, chýbajúcej sebareflexie a kôli strate súdnosti
On nevie, že ako rocker mal už dávno skončiť.
EasyRocker @ 23.02.2020 16:49:19
Byl jsem jeho fanouškem, dá se říci, že mi od No More Tears seděl víc než jeho éra v Sabatech. Ale s Palem souhlasím do poslední noty. Není skrz tu mlhu, která je vzhledem k jeho stylu života, schopen pochopit, že ho okolí ždíme a udělalo si z něj klauna a trpaslíka. To, že ze sebe jednou za pár let vypotí slušnou desku, na tom nemění nic, odejít měl dávno.
Martin H @ 23.02.2020 17:40:38
Poslední Ozzyho studiové album, které jsem slyšel, bylo Ozzmosis. Myslím, že když si desku Ordinary Man neposlechnu, tak určitě o nic nepřijdu. Ono si určitě své posluchače a kupce najde. Já to ale nebudu. Ozzy je již nějakou dobu parodií sebe sama.
horyna @ 23.02.2020 17:55:17
Palo na trubce myslím tři skladby. Pro mne je též poslední nejlepší Ozzmosis. Další se mi nelíbí, ale teď jsem uvažoval, že to poruším. Neporuším :-)
merhaut @ 23.02.2020 17:58:36
Deska se mi začíná líbit:-)
VaclavV @ 23.02.2020 19:06:34
Takže i na třináctce od Sabbath je Ozzy parodií?
Martin H @ 23.02.2020 20:00:21
Václave, přečti si znovu, co jsem napsal. Ozzy je parodií sebe sama na sólových deskách. O Black Sabbath jsem se vůbec nezmiňoval.
Petr59 @ 23.02.2020 22:28:25
Zmršený zvuk je důvodem k tomu, proč si dnes bez ověření "jakosti" daného CD nic nekoupím. Toto album jsem si poslechl rip LP s DR11 (Epic-19439718451,24/96), Foobar -> DAC -> sluchátkáč -> beyerdynamic T5p2g a hraje to docela solidně. Album není špatné, takových 3,5* . . . jsem zvědav zítra, až to dám z aparátu do bedýnek, uvidíme. Ještě je brzo na závěry, ale nikdy bych neřekl, že bude Ozzy v 71 letech pořád zpívat. Ať už je album jakkoliv upravované, na to, že trpí Parkinsonovou chorobou je to vlastně malý zázrak a jsem za něj vděčný.
PS: Malá poznámka pro Horynu - píšeš:"...ať to má třeba DR 1, to není vždy až tak podstatné, ale ať z toho nebolí uši, ať to má alespoň nějakou dynamiku..."
Jak může mít něco s DR1 nějakou dynamiku?
merhaut @ 23.02.2020 23:13:25
Jen technická: i signál s DR1 může mít velkou dynamiku:-)
jirka 7200 @ 23.02.2020 23:32:26
Téma zmršených nahrávek jsme tu probírali několikrát a většina z nás se tu shodla na tom, že na lepší aparatuře je nahrávka s nízkým DR problem. DR 3 až 4 u Ozzyho není problem, ale přímo průser. Jen ignorant horyna tomu uvěří, až o tom budou psát v časopisech :-)
Kdo nevěří vlatním uším, tak může zapojit i zrak a otevřít si jakoukoliv skladbu Ozzyho v nějakém hudebním softwaru - třeba v iZotope RX 5. Tam i bez použití uší uvidí ořezané a komprimované části skladeb. V případě zájmu mi napište na mail, skeny obrazovky vám rád pošlu, ať se tu pořád nedohadujeme, že je tu někdo rozmazlený snobák :-)
to Petr59 : ten vinyl rip jsem slyšel a je to bohužel tak, jak jsem se obával. K výrobě vinylu byla použita stejná matrice, jako u CD, takže je kvalita zvuku stejná. Najdi si u toho ripu soubor txt. Tam autor popsal, co s ripem provádí.
merhaut @ 23.02.2020 23:45:02
Problém není samotné DR, to je jen zprůměrované číslo, které toho o vlastní dynamice moc neříká. Zásadním problémem je useknutí špiček, které z principu harmonické analýzy generuje zkreslení.
Jde tedy o konkrétní míru komprimace/limitace. Šikovně zvládnutá nemusí být skoro slyšet.
Ozzyho jsem zatím poslouchal na střední hlasitost, žádná audiofilská nirvána, ale ani limitační "lupance". Bude to chtít zítra v práci ohulit:-)
horyna @ 24.02.2020 06:28:07
Jiří ale no ták. Ignorant Horyna věří, že zvuk stojí za prd. Jen se vždy podivuje nad tím, jak ostatní recenzenti/redaktoři, naše i zahraniční weby nazvučení nahrávek vůbec, ale vůbec nekomentují. Ani v dobrém, ani ve zlém. Prostě ticho po pěšině. Děje se to skoro pokaždé jenom tady a žel bohu se k těm rozmazleným šťouralům začínám stále častěji počítat i já sám. Je to škoda, protože skrze technické limity může posluchači utéct skutečně dobrá muzika. Myslím obsahově.
muf @ 24.02.2020 07:03:41
K problematice kvality záznamu hudby se vždy spoustí zajímavá diskuze. Je hodně zajímavé se tím pročítat. Budu si muset Ozzyho v brzké době poslechnout. Má osobní zkušenost s kvalitou je taková, že je to do značné míry vlivem doby. Zjistil jsem za posledních několik let, že vše, co dělám a jaké hodnoty vyznávám obvykle sdílím s velmi malou menšinou populace. Většina kolem vyznává kvantitu, pohodlí, konzum, povrchnost, okamžité uspokojení. Stejně tak to vnímám s hudbou. Aby se prodávala, tak se logicky často přizpůsobuje většině a proto je taková, jaká je. Asi nezbyde, než se s tím smířit a soustředit se na to dobré.
northman @ 24.02.2020 07:55:55
Na uložto je verze HiRes a u ní je napsané DR14, nevím co to znamená jestli je to dobře nebo špatně.
Petr59 @ 24.02.2020 09:19:00
"merhaut @ 24.02.2020 00:13:25
Jen technická: i signál s DR1 může mít velkou dynamiku"
Vyjádřím se tedy přesněji - ano, i taková nahrávka může mít dynamiku, ale dynamický rozsah je na takové "úrovni", že se to prostě nedá poslouchat. Dal jsem si teď Ozzyho docela nahlas (verzi, o které jsem se tu zmínil) a potom zkusil CD, které má DR 3. Proboha, co to je? Strašné, šílené, neposlouchatelné. Statický hluk, zvuková stěna, kytary připomínají nasrané čmeláky . . . kdysi nějaký matla přišel na to, lidé preferují hlasitější nahrávky a tak jsme se postupně stali svědky fenoménu Loudness War. Již se to mnohokrát rozebíralo, tož jen malá poznámka...Barry Blesser (jeden z "dědů" digitální audio revoluce) ve svém článku "The Seductive (Yet Destructive) Appeal of Loud Music" tuto situaci konkretizuje: „Hlasitá hudba aktivuje stejná mozková centra, jako požití euforii přinášejících drog, například kokainu. Vnímání hudby zvyšuje hladinu endorfinů spojených s mozkovými centry rozkoše.“ a zároveň dodává: „Rozsah intenzity mezi rozkoší a destrukcí je extrémně malý“. Hlasitá hudba v mozku vyvolává stav lehce podobný působení drog. Možná právě proto náš mozek sám preferuje hudební informace ve formě intenzivnějších akustických vjemů.
Jistě, kolikrát jsem nucen kvůli obsahu poslechnout si i alba těžko stravitelná (díky své "kvalitě" masteringu), ale pochybuji, že si někdy znova pustím např. Reznorovo album "Add Violence" z roku 2017, kdy jsem si chvíli i myslel, že se něco stalo s mým aparátem.
To už jsem ale hodně off topic, končím s konstatováním, že až na malé výjimky posluchač, jako já, loudness war prohrává na plné čáře. Je to škoda, dal bych vydavatelům vydělat mnohem víc.
jirka 7200 @ 24.02.2020 10:43:14
Progboard není webem o kvalitě zvuku, ale o muzice. Proto jsem se ve své recenzi zmínil jen nízké DR a mix zvuku, který je pro Ozzyho naprosto nevhodný. Pravdu má tedy merhaut, když uvádí, že nízké DR jen jedním z askpektů nekvality. Ale relativizovat DR3 u nahrávky Ozzyho je pro většinu zdejších účastníkuů spíše matoucí.
to Horyna : nezlob se na mě, ale za ta léta jsme tu řešili nekvalitu nahrávek s nízkým DR mnohokrát a většinou jsi to byl ty, který lidi, kritizujíci nízkou kvalitu zvuku, označoval za snoby.
Na mé aparatuře je to prostě velmi znát a proto poslední desetiletí skoro vůbec neposlouchám nové nahrávky metalu, alektroniky či industriálu, protože jsou zvukově katastrofální. Hledám nahrávky, které se alespoň trochu dají poslouchat. Proto se poslední léta více soustředím třeba na prog rock, který chorobou zmršeného zvuku tolik netrpí. Že mi uteče nějaké dobrá muzika mě vůec nevadí, protože je z čeho vybírat. Raději si pustím neznámou, ale štavnatou hard rockovou kapelu z Holandska s výborným zvukem, než mlčet a chválit zvukově zcela degradovaného Ozzyho. Takové lidi já nazývám snoby.
Představ si třeba Metal Hammer, jak u každé recenze tepe kapely, že mají nahrávky s nízkým DR. Příští měsíc přijdou o inzerci vydávajících firem a do roka skončí.
Bohužel cílová skupina posluchačů poslouchá u PC či z mp3 a tam ten poničený zvuk není tolik slyšet. Zde budou zcela jistě Ozzyho chválit. My si ale na Progboardu můžeme dovolit vyjádřit vlastní názor.
Petr59 @ 24.02.2020 11:28:22
Dávám ti za pravdu, o (NE)kvalitě nahrávky od této chvíle na Progboardu ani slůvko. HOWGH.
horyna @ 24.02.2020 12:28:50
Už nevím, jestli jsem se do podobných debat pouštěl příliš často, ale jelikož sem chodím sotva pár let, asi těžko. Že jsem vás označoval za snoby? Možná ano a klidně teď přiznávám, že tak můžu označovat i sebe. Jsem tedy zvukový snobák, protože už začínám řešit podobný sra... jako ty, což mne pěkně sejří. Pídit se po zvuku, místo po kvalitních písních. Býval jsem proti a teď to budu hájit, fůj. :-) :-)
A neber v potaz časáky, které žijí z reklam. Je tu web, kde může každý redaktor napsat co si skutečně myslí, přece všichni neposlouchají při psaní recek z mobilu.
jirka 7200 @ 24.02.2020 13:14:01
to horyna : že řešíš, jaký je zvuk na desce, kterou si kupuješ za nemalé peníze, je v pořádku. Nevím, proč si to vyčítáš.
Až si půjdeš koupit auto a ukážou ti nablejskanej Mercedes, taky se ti nebude líbit, když po koupi zjistíš, že je tam instalovanej motor z trabantu :-)
jirka 7200 @ 24.02.2020 14:09:28
to northman : takže i Hi-Res verze je vytvořena ze stejné matrice - s DR 3 a 4. Zvuk je o kapánek lepší a dynamičtější, protože těží z větší bitové hloubky a vyšší vzorkovací frekvenci. Ale jinak stejnej masakr.
To mě teda vydavatelská firma pěkně zklamala. Snaží se jen na Ozzym vydělat, ale nabídnout fandům lepší kvalitu zvuku, jako většina ostatních velkých kapel, to ne.
merhaut @ 24.02.2020 22:57:55
Pro ilustraci, jak je DR ošidné: bubeníkův kopák vydává rány jako z děla. Dynamika maximálně možná. Když ale bude bubeník chvíli dupat na kopák v pravidelném rytmu, bude to sice jedna rána za druhou, ale s DR0:-) Pro pochopení je potřeba znát principy FFT, to bych tu detailně neřešil. V podstatě jde o to, že ta analýza DR pracuje s velkým časovým oknem a související mírou zprůměrování.
jirka 7200 @ 26.02.2020 12:00:08
V kontextu zdejší debaty o nízkém DR nahrávky Ozzyho mi přijde zajímavé, že byl napaden web drloudness virem, který cíleně vymazával všechny záznamy z historie. Bylo zničeno asi 76 000 údajů o zvukově nekvalitních deskách. Nemyslím si, že by to měl na svědomí obyčejný hacker, ale že jde o cílené zadání gramofonových firem, kterým to kazí (byť v malém procentu) kšefty. To je můj názor.
makrelaman @ 27.02.2020 18:11:58
Tak sa mi zdá, že sa tu viac začína hodnotiť kvalita zvuku pre jemné ušičká hi-fi machrov ako hudba samotná. Zmršená dynamika , skreslené basy, výšky na hovno.... Bla-bla-bla.
Nič proti tomu, niekto striehne či v tej zvukovej stene jasne zaznie ten tichučký triangel ako spiežovec. Ale to sa viac hodí na stránky o audiotechnike. Je ich požehnane. Ja ako pamätník pamätám záznamy zo Sonetu Duo alebo B4, takže terajší zvuk aj keď veru je veľakrát zmršený, sa dá vďaka ekvalizérom a iným vymoženostiam veľmi dobre počúvať. Dúfam, že Progboard bude naďalej o muzike.
vmagistr @ 27.02.2020 20:27:55
makrelaman: Až Ti v restauraci Tvoje oblíbené jídlo přinesou připálené, taky si řekneš, že řešit chuťové rozdíly je tak akorát pro jemné jazýčky gurmánů?
jirka 7200 @ 27.02.2020 21:13:28
to makrelaman : na své aparatuře žádný ekvalizer a jiné vymoženosti nemám. U CD jazzu, folku a vážné hudby a rozumně nahraného rocku je k ničemu nepotřebuju, protože tam vše zní, jak má. Nevím, proč bych si měl takové věci pořizovat kvůli zmršené nahrávce Ozzyho. Pro mě je jednodušší o tom napsat na Progboard :-)
makrelaman @ 29.02.2020 07:59:23
No, pripálené jedlo by som veru nejedol ale tento album vôbec nieje pripečený a v pohode konzumovatelný. :)
vmagistr @ 29.02.2020 08:32:57
makrelaman: Pro Tebe ano, pro jiné nikoli. Tak, jako ostatní nemají problém vyslechnout Tvůj názor, že je album po všech stránkách v pořádku, zkus si bez komentářů typu "bla-bla-bla" vyslechnout ten jejich. Oba názory tu můžou bez problémů koexistovat, pokud si je nebudeme navzájem shazovat.
makrelaman @ 29.02.2020 10:29:03
vmagistr: V tomto s tebou plne súhlasím, koľko ľudí toľko názorov. Polemiku mám rád a nikdy neznižujem názory iných ľudí. Keď sa ti zdal môj názor zdal agresívny tak sa ti ospravedlňujem.
Toolista @ 01.03.2020 10:17:21
počuvam nového Ozzyho, som vdačny že vobec vyšiel, nehodnotím len si ho užívam a privítal by som na tomto fóre skor info čo ste zaujímavé postrehli na tomto albume, kde a kto, čo dobre zahral, kde urobil napr.bubeník krasny protirytmus a NIE aký je ten album strašný, strašne natočený, aký je ten OZZY neschopný ... ja si chcem prečítať prečo ho mám počuvať a nie prečo ho zatratiť už pred prvým počutím ... to sa sice ešte nestalo, aby ma nejaké hodnotenie odradilo, skor naopak, ale aj tak radšej tie hudobné postrehy, zaujímavé asociácie ... album sa mi páči na prvé počutie, čiže dlho u neho nevydržím, ale zdá sa mi podarené
p.s. počuva už niekto nový PW ?
horyna @ 01.03.2020 10:17:51
Toolisdta zdravím tě. Nové Psychotic Waltz jsem slyšel pouze prostřednictvím YT a jsou pro mne zatím dost velkým zklamáním. Té desce něco dost výrazně chybí a to něco jsou nápady. Je cítit, že navazují na čtvrt století starý Bleeding, masivním pojetím, zvukem, riffy i celkovou atmosférou. Jenže tomu chybí pestrost a širší obzory. Na předposlední desce byla co skladba to perla v jiném stylovém spektru. Tady je to všechno v jedné linii, stejné, chudé a příliš podobné. Testoval jsem už několikrát a jsem rád, že jsem to udělal, jinak bych měl doma dávno origo, nad kterým bych nespíš pěkně láteřil a nebavil se. Hold ne každý comeback je povedený.
jirka 7200 @ 01.03.2020 10:52:30
Pro Toolistu : pro mne je hodnocení každého nového alba velkým dobrodružstvím. Před poslechem se snažím získat maximální množství informací o jeho vzniku, kdo se na albu podílel a jako měrou.
Zajímají mě texty a i technická stránka nahrávky. Nedílnou přípravou recenze je i poslech starších alb interpreta, abych mohl přímo porovnávat a nenechal se ovlivnit selhávající pamětí.
Možná se ti zdá, že je má recenze méně pochvalná, než na jiných, třeba více na tvrdší žánry zaměřených webech.
Částečným vysvětlením je fakt, že se zde na Progboardu schází lidé, kteří mají kladnější vztah k náročnějším odnožím rockového spektra, kde se více dbá na obsah díla jako takového a zároveň i na vyšší úroveň kvality zvuku.
Bohužel, pokud nahlížím na nového Ozzyho touto optikou, nemohu si na prvním místě nevšimnout do očí bijící kalkul jeho realizačního týmu, který jej využívá jako zdroj snadno získaných finančních prostředků. Já osobně v tom vidím neúctu k nemocnému Ozzymu a potažmo k nám fandům samotným a měl jsem potřebu to sdělit i ostatním.
Ale to jen můj problém, ty se tím nijak netrap a užívej poslechu. Je dobře, že jsi se nenechal odradit. Byl bych však rád, kdyby jsi se po měsíci ozval a napsal jak to slyšíš nyní. Třeba už se ti tolik líbit nebude, když už teď připouštíš, že u něj dlouho nevydržíš, kvůli jeho prvoplánové líbivosti. Možná potom dáš některé části mé recenze za pravdu.
Toolista @ 01.03.2020 21:45:32
jirka 7200
Progboard som objavil len nedavno a velmi ma potešil, uroveň recenzií tu považujem za najvyššiu z tych ktoré som doposiaľ na nete objavil, moja prvá reakcia zablúdila a bola vlastne reakciou na komentáre, nie na samotnú recenziu, Tvoje recenzie sa mi mimoriadne dobre čítajú...čo sa týka kvality nahrávok, ja som svoje prvé albumy počúval na mono "strojoch" a tým padom moje uši veľa znesú, ale kedže som postupne zvladol kompletné discografie King Crimson, Rush, Yes, atď myslím, že mam dobré uši, niekedy stačí dať tomu len viac času a ona kvalita sa ukáže, jasne kvalitná nahravka uľahčí cestu k poznaniu hudobného kumštu, ale vôbec nepomôže braku ... mne sa stalo, že sa mi nepáčil album Vapor Trails z roku 2002 od Rush, pochopil som, že prečo, až v roku 2013, ked ho nanovo zremixovali, asi vedeli prečo
a čo sa týka Ozzyho, počúval som ho len do roku 1986 a teraz nahodou, ked som si chcel zmeniť na chvíľu štýl muziky, treba mu dať pokoj, zrejme mu dosť nakladá Sharon
Toolista @ 01.03.2020 21:59:09
horyna
čakaním na nový album PW, ktorého som sa nevedel dočkať, som sa venoval nanovo albumu Bleeding, do ktorého som sa v čase vydania v roku 1996 nevedel dostať ...pokusov bolo veľa a až asi týžden pred vydaním noveho sa to podarilo ... 24 rokov je dosť, ale častokrát práve to objavovanie je to najkrajšie, inak moj najoblubennejší je z roku 1992
horyna @ 02.03.2020 06:59:53
Toolista? Psychotic Waltz patří mezi nesmírně originální a inovativní kapely v oboru. Jak říkám, mě novinka dost zklamala a nečekám, že se to dalšími poslechy,které v dohledné době absolvovat nehodlám změní. Však pak dej vědět svůj názor.
Toolista @ 02.03.2020 08:51:51
horyna
určite dám vedieť ... v dnešnej dobe nás vie sklamať čokoľvek, máme totiž za to ihneď náhradu,čo niekedy môže byt na škodu, aj u mňa čaká v rade možno až 15 ďalších albumov, ale môžem už teraz povedať, že tento album rastie každým ďalším posluchom ... je pravda že počuvam rôzne podivnosti a tak ani tu nemusím najsť spriaznenú dušu ... čo je však najdôležitejšie, mám radosť z počuvania
b.wolf @ 02.03.2020 10:07:51
Poslední fakt dobrá fošna Ozzyho je Ozzmosis. Následující jsou hoooodně pod jeho kvalitou a "novinku" vůbec neměl vydávat ... Nebýt studiových vychytávek, katastrofa. Vzhledem k legendě nehodnotím ...
VaclavV @ 02.03.2020 10:30:30
Obecně ke zvuku... Není to snad nesmírně důležitá součást? Nechápu to věčné osočování hifistů. Dodnes se všichni v recenzích na Dark Side... rozplývají, jak ta deska hraje. Co kdyby byla nedynamická, unavující uši atd? Byla by tak adorovaná? Mimochodem chtěli byste se na nový film dívat v rozlišení staré sežvejkané VHS?
- hodnoceno 0x
- hodnoceno 3x
- hodnoceno 0x