Diskuze


« další předchozí »
Antony - 06.11.2023 15:49:23 #
Obrázek - linka na výrobu jitrnic, i s obsluhou.

Některá LP mají složitější proceduru vyjímání vlastního vinylu z obalu. Ale nakonec to vždycky nějak jde. Jak zařídit, aby vyjmout nešla, není složité. Spíš bude problém vizuální zpracování pro fotogeničnost.
Judith - 06.11.2023 15:19:43 #
Dostala jsem se konečně k "té druhé" Petříčkově knize: Slovo a obraz. Větší formát, křídový papír, autorské ilustrace malíře Rudolfa Fily. Dvoustranu jsem vyfotila pro představu (ilustrace je cca na každé druhé straně, je jich tam opravdu hodně). Vazba v plátně! s plastickou ražbou. Do této luxusní podoby byly přetištěny Petříčkovy uměnovědné eseje, které v 90. letech vycházely v Lidovkách. Vážnosti svěřeného provedení plně dostojí, je to hutné čtení hojně citující ty největší myslitele, ale stejně mě cesta úvah se zastávkou na novinovém papíru napůl pobavila - a napůl rozesmutnila, kam se posunula úroveň denního tisku.

Antony: Zkouším si představit, jak by u desky vypadalo analogicky "nepoužitelné" provedení... Možná obal uzavřený ze všech stran jen s kruhovým výřezem uprostřed? Takže by bylo vidět, že tam ta deska je, ale tím by to končilo?
Antony - 02.11.2023 14:42:43 #
Představuji si, jak by to fungovalo u desky. Kapsa ve tvaru "L" by byla poněkud nepraktická, ale záleží, jak by se to konkrétně provedlo.
Judith - 02.11.2023 14:26:05 #
Nádherný obal! U knížky s Escherem je vtip v něčem jiném, to jsi jistě postřehl :)
Antony - 02.11.2023 13:52:36 #
Podobné výtvarné vtípky se na obalech dávno vyskytují. Např. tento:
>> odkaz
Judith - 02.11.2023 12:32:45 #
Výstižný výtvarný vtípek - jako obal desky by to bylo taky hezké (a možná i funkční, na rozdíl od knihy).
Judith - 27.10.2023 13:56:48 #
Pokračuju ve výpiscích z Myšlení obrazem tady, ačkoli tematicky kniha nabírá turbulence. Stále jsme u otázky, jak (s našimi lidskými možnostmi) chápat složité v jeho složitosti. Zde Petříček uvažuje o procesualitě a tělesné ukotvenosti myšlení. Za příklad podobně složitého procesu si bere chůzi (parafrázuji):

Kdyby naši chůzi řídila nějaká logika anebo metoda, patrně bychom neučinili ani první krok. Protože každý první krok znamená, že jsme se rozhodli opustit stabilní pozici a vystavit se nejistotě. Chůze je v každém okamžiku složitým hledáním rovnovážného bodu v pohybu, který čelí stále novým okolnostem a překážkám. Nelze říci předem, kde leží onen bod, který nám dá jistotu dalšího kroku, protože "pravidla" chůze určuje situace, která se mění. 

Kdybychom tuto akci analyzovali, převedli ji například na řadu mechanických rovnic, vzdálíme se od toho, čemu chceme porozumět. Totéž platí o myšlení. Všechno současně musí být ve hře. Myšlení je také uvažováním, vyžaduje cit pro rovnováhu v měnící se situaci. Stejně jako v našem tělesném prožívání i v myšlení potřebujeme orientaci a jsme schopni se orientovat.

Dále rozvíjí myšlenku, že jazyk jako systém má na rozdíl od obrazů tendenci kostnantět a stávat se příliš rigidním. Obrazy jsou podle něj lépe než texty schopny vzdorovat degeneraci, redukci složitého na jednoduché, jelikož jsou ze své podstaty nejednoznačné a unikavé (zatímco jazyk jako znakový systém vzbuzuje představu, že jej lze bezezbytku vyložit, analyzovat.)

Myslíme-li skutečně, pozná se to podle toho, že se měníme. Jako se musí změnit divák před artefaktem v galerii, aby jej spatřil jako obraz. Lidé, kteří se až příliš ztotožní s jasnými, jednoznačnými myšlenkami, ztrácejí schopnost vzdorovat složitosti a proměnlivosti světa. Abychom zůstali životaschopní, je nutno do řádu neustále kontrolovaně vnášet chaos.

V podkapitole Rám mluví o tom, že si vždy nějak ohraničujeme skutečnost, kterou vnímáme, a zároveň v ní vidíme hloubku, která naše vnímání vždy přesahuje. Jako vyhraněný příklad uvádí fotografování (parafrázuji):

Někdo stojí v krajině, dívá se kolem sebe. Pak se najednou dívat přestane, protože se za-dívá. Něco se v něm pohnulo. Přikládá k oku fotografický aparát. Jeho pohyby jsou najednou určitější, až v jednom momentu přístroj cvakne. Ztuhnutí času na fotografii není dáno jen technikou tohoto obrazu, ale také aktem fotografování samým. Fotografie je cosi jako zformovaná myšlenka: přesná, protože přesně myšlená.
stargazer - 23.10.2023 20:18:09 #
Když jednoduchost, tak The Beatles a jejich White Album 
Antony - 23.10.2023 20:13:16 #
Z hlediska organického velebím Islanďany SÓLSTAFIR. Oba covery jsem měl dlouho vystavené, výsostný art.
>> odkaz
>> odkaz
Antony - 23.10.2023 20:10:01 #
Grafická střídmost, co vyzní (hrubý hnědý papír, pruhy zalakované do lesku). Pro mne jeden z nej letošních obalů, tentýž superlativ platí pro hudbu.
>> odkaz
>> odkaz
« další předchozí »
Copyright © easyaspie.cz Created in 0.042 s.