Diskuze
« další předchozí » |
Judith - 24.07.2023 23:16:40 #
|
Ekvalizér jsem objevila na YouTube Music, ale jen v mobilu, v PC vidím pouze volbu mezi vysokou nebo nízkou kvalitou zvuku. V mobilní aplikaci se nabízí jednak možnost ekvalizér vůbec zapnout a potom asi deset stylů včetně vlastního uživatelského nastavení. Plus extra škála zvýraznění basů a prostorový zvuk. Rozdíly jsou znatené, ale přijde mi to dost hrubé, jako vybarvit omalovánku malířskou štětkou. O Wilsonovi už jsem tu minimálně jednou psala - hodnotím ho tedy jen jako muzikanta a částečně jako osobnost. Myslím, že ten chlapík vůbec nevrhá odraz v zrcadle, postrádá jakoukoli osobitost. Hudební upír. Naštěstí třeba Porcupine Tree nejsou jen on (a on se rád sveze na tom, co umí jiní), takže za poslech stojí, ale čím tolik lidí očaroval, to je mi záhadou. Mně připadá, že tady ta zvuková vnímavost je opravdu specifická vlastnost, kterou nemá ani spousta hudebníků (hudební sluch je jiná věc, to je jasné). Někteří se možná nechají dotlačit ke kompromisům, ale většině je to asi jedno, protože rozdíl sami neslyší, takže ani nevidí důvod aktivně dohlížet, aby nahrávka po téhle stránce byla kvalitní. Hloupé je, že je to dost vnějškový a náhodný faktor, který pak dotyčným lidem zužuje možné pole zájmu. Celkově mi to, co popisuješ, zní v něčem blízko charakteristice highly sensitive person (HSP), což je osobnostní rys projevující se na základě vrozených vlastností nervové soustavy. Člověk si všímá věcí, které druzí přejdou, podněty zpracovává mnohem důkladněji, má jemnější rozlišování a snáz se přehltí, třeba i kontaktem s lidmi. Tady v téhle podobě to znám. |
chimp.charlie - 24.07.2023 22:58:12 #
|
Antony: Dík za odkazy. Velmi zajímavé čtení. |
Antony - 24.07.2023 20:35:41 #
|
V mobilu je ekvalizér?? S autorem se neshodneme v dvou věcech. V jedné výrazně (Wils. je hudební kazisvět a manipulátor) ve druhé trochu méně výrazně, ale taky hodně (rekonstrukce dynamickou kompresí zničených nahrávek není možná, výsledkem je ještě větší zvuková katastrofa). Slyšel jsem už tak před pětadvaceti létu, že u nových CD je něco jinak, divně, hůř. Problém nebyl ještě pojmenován, na internetu se nedalo najít nic, jedině marketingová zaklínadla, že nový remastering je právě ten, na který jsme celý život čekali. Ani ve snu mě nenapadlo hledat chybu u poskytovatele nahrávky. Vždyť to byli všechno samí strašně dobří a zkušení inženýři, no považte, a ti za pomocí nejnovějších technologií mají přece jediný zájem. Přinést hudbu co nejkvalitněji posluchači. No, ne? Tak jsem si jako blbec kupoval nové a nové, tedy lepší a lepší reedice, a divil se, že to hraje hůř a hůř. Chybu jsem hledal u sebe. Mám špatnou aparaturu. Nemám dobře zatlumený poslechový prosotor. Nekecám, šel jsem i na spec. pracoviště ORL, kde mi udělali kompletní diagnostiku sluhu. No, že je to všechno podvod jsem zjistil záhy a od té doby proti prasení zvuku co nejaktivněji bojuji. Žije se s tím zvláštně. Slyším pořád až nezdravě dobře, a hlavně, všechny zvuky, nejenom hudbu, velmi citlivě vnímám. Akusticky nedokážu být netečný. Hudba jako kulisa? Neexistuje. Hlučné prostředí? Únavné. Zprasená muzika k poslechu? Diskvalifikace. Takhle to mám naprosto přirozeně, nic se s tím nedá dělat. Aspoň mám vytříbenou hudební sbírku, kam shit zvukový nepronikne. Z hlediska hygieny mysli je to velmi blahodárné. |
Judith - 24.07.2023 18:24:30 #
|
Tohle asi není vhodná příležitost zmínit, že jsem objevila v mobilu funkci ekvalizér... to jen tak pro kontext moje aktuální technické souřadnice. (Zní to divně!) Odkazy jsem pročetla, koukám, že v názoru na přínos Stevena Wilsona se s autorem neshodnete... Pořád mám v plánu poslechnout si důkladně jeho remix Brave (2018), to je asi jediné album, kde mám zažitou původní podobu - jsem zvědavá, jestli postřehnu nějaký rozdíl. Chci se zeptat jinak, pokud nevadí. Utkvělo mi už onehdy, jak jsi psal, že jsi věděl, že je něco špatně, dávno předtím, než se o podobných věcech začalo mluvit. To byl asi dost zvláštní pocit? Že člověk něco slyší "jinak" než většina ostatních. Vlastně by mě i zajímalo, jestli se tahle vnímavost vůči zvuku omezuje na hudbu, nebo se promítá i jinde? Ráda bych si to nějak představila... |
Antony - 24.07.2023 14:18:00 #
|
Kdo by si chtěl trošku počíst o zvuku a hudbě, předkládám tento vcelku zajímavě pojatý článek o procesu uzření reality někým, kdo si prožil něco podbného jako já: Jinochova cesta za dobrým zvukem Jinochova cesta za dobrým zvukem II Jsou tam hlavně pěkné postřehy o zmrveném zvuku CD, o LP rippingu, proč se k němu lidé uchylují, o Hi-Res, o celkovém vývoji v oblasti zvuku hudebních konzerv, plus mnoho dalšího informačního smetí kolem dokola. Zdůrazňuji a upozorňuji, že server D-FENS patří mezi ty, co publikují extrémnější názory a obsah jiných článků představuje velmi často tu nejubožejší žumpu člověčenstva. A pokud nemáte silný žaludek, opravdu velmi doporučuji nevstupovat do diskuze. |
Judith - 04.04.2023 23:22:44 #
|
Tak teď už je to jisté, Antonyho někdo vyměnil. Ok, užijte si ho a vraťte ho zas zpátky! :D |
Antony - 04.04.2023 22:38:34 #
|
Téma DR jsem zde na čas opustil abych zbytečně něco nerozpoutával. Každý to nevnímá tak vyhraněně jako já. Slyšel jsem to vždycky zcela hmatatelně ještě dávno předtím, než se problém takto pojmenovat a začal měřit. Přísný ušo mám furt. Možná by pomohlo zkusit totéž album v původním dynamickém rozsahu a pak hned potom remaster, který to zpresoval. Ale nemá cenu si tím hlávat lamu. Nemám čas ani na psaní o muzice, což mne mrzí daleko víc. Ale když se navalí práce, upřednostním ji, to jinak nejde. |
Judith - 04.04.2023 17:04:41 #
|
Časoprostor je problém. No. Posledně jsem zapomněla napsat, že pro mě ve vnímání DR bylo klíčové uvědomit si, že tuto kvalitu nemám hledat na ploše alba jako celku (jako třeba u Final Cut, což bylo původně to jediné, co mě napadlo - jako příklad, kde se umělecky pracuje s velkými rozdíly hlasitosti), ale spíš jako pomyslný prostor mezi jednotlivými nástroji a zvuky. Což je asi slibnější přístup, který mi ale zjevně nebyl nic platný (viz Inhalo: Sever). Když jsem si pustila ty Celeste, měla jsem chuť napsat, ať si mě poznamenáš jako ztracený případ, protože jsem prostě nějaký zásadní rozdíl neslyšela (celkově jsem si připadala jak u maturity, což je pro první setkání s tak krásnou hudbou vyloženě škoda). Pak mě napadlo formulovat to tak, že se za daných podmínek pozitivní rozdíl neprojevil, přičemž dané podmínky byly mobil a pecky do uší. (Vyplývá mi z toho, že se za těchto podmínek podstatně neprojeví ani rozdíl negativní, tedy že pro valnou část produkce je toto skutečně adekvátní způsob, jak poslouchat...) Přes velké bedny už tam rozdíl slyšet byl (aleluja!), ale zase nemůžu říct, že by to nějak změnilo moje vnímání té hudby jako takové; možná jí opravdu víc sluší prostor místnosti než sluchátka, ale to asi souvisí spíš s žánrem, těžko se mi to odděluje. |
Antony - 04.04.2023 15:52:50 #
|
Moje poznámka neznamenala - ne. Naopak, jsem zvědav. Taky jsem narazil na spousta zajímavostí. Nedostává se mi akorát časoprostoru. Třeba algebraický vzorec na výpočet kvality hudby. No není to skvělé? :) |
Judith - 04.04.2023 15:40:03 #
|
Tak asi elaborovat nemám, no... Aspoň tu odložím jeden vtípek, na který jsem zrovna narazila (krátké spojení, skepticismus a italština) >> odkaz |
« další předchozí » |