Barock Project - Detachment (2017)
1. Driving Rain (1:03)
2. Promises (5:02)
3. Happy To See You (7:37)
4. One Day (7:24)
5. Secret Therapy (5:37)
6. Broken (9:06)
7. Old Ghosts (4:07)
8. Alone (3:12)
9. Rescue Me (4:56)
10. Twenty Years (6:04)
11. Waiting (5:42)
12. A New Tomorrow (7:44)
13. Spies (7:25)
Total Time: 74:59
Obsazení:
Luca Zabbini - piano, keyboards, acoustic guitar, lead vocals
Francesco Caliendo - bass
Marco Mazzuoccolo - electric guitar
Eric Ombelli - drums, percussion
With:
Peter Jones - vocals (5,7)
Napsal jsem dříve reakci na toto album o rozsahu plnohodnotné recenze, cítím tedy povinnost ji jako recenzi uvést, ale novými slovy. Ne že bych se předtím mýlil, v posluchačském úsudku se nepletu, revidovat není co. Jen chci sám na sobě vyzkoušet vývoj názoru, posun vnímání. Dále cítím povinnost respektovat moderátorské pobídnutí, které mne vždy na Progboardu tak výrazně vítá - "To je grc! - Písať, či nepísať o hudbe bez falošnej dobromyseľnosti?" Jojo, souhlasím, bezobsažná nicneříkající recenze je stejný grc, jako taková hudba. Má-li mít moje psaní smysl, žádná dobromyslnost, ta vede jen ke znejasnění výpovědi.
Hledání dobré hudby je jako hledání drahokamů. I když znám naleziště a mám spoustu zkušeností, musím i tak přeházet tuny hlušiny, bláta a kamení. Je to dřina. Nález toho vzácného kamene však vždy stojí za to, a nemusí to být nutně diamant. Existují i méně drahé nerosty, důležité je, aby na hodnotící škále měly nadprůměrnou cenu. To mne pak dlouhé hodiny pátrání vůbec nemrzí.
Horší je, že se dá občas narazit na odpad, který se jako drahokam tváří. Než se přijde na to, že jde o bezcenný kus skla, pouhou lesklou strusku, může někoho splést. Obchodníků s falešnými kameny je plné tržiště. U byznysu na kvalitě nezáleží. Mně ano, mám vysoké nároky a radikální názory. Pokud je něco kvalitní, napíšu, že to je kvalitní. Pokud je něco odpad, napíšu, že to je odpad. Nic víc, nic míň. Natolik si vlastní objevitelské dřiny cením, než bych si vymýšlel.
Prázdnota Detachment nejlépe vynikne během přímého srovnání. Určitou náhodou mi před nimi hrálo album nevýznamné a zapomenuté progrockové skupiny CRAFT s roku 1984. Přerušil jsem je ve chvíli klavírní pasáže a pustil Detachment, který začíná také nějakým piánem. Tak brutální propad kvality by nikdo lépe nenarežíroval. Nastoupila do uší bující změna k horšímu. Klavírní kompozice lokální kapely CRAFT měla strukturu, živost, hloubku, což se náhle a nečekaně zlomilo do blábolivého mrtvolně prázdného klinkání od BAROCK PROJECT. Skladatelská a aranžérská bezradnost pokračovala dál i v následujících minutách. Klávesy v nástupu svými rozmázlými mňoukavými tóny připomínají Michala Davida, on akorát uměl lépe diskotékovou instrumentaci. Pak začalo hrát rozladěné rádio a chvíli trvalo, než mi došlo, že tohle bude nejspíš zpěv. Vokalista si asi moc nevěří, když musí svůj hlas přepasírovat přes telefonní sluchátko. Nebo jde o styl a trend? Co já vím, nebudu se v tom rýpat. Poslouchat se to ale nedá. Následující skladby dále rozvíjejí hloupou snahu o prvoplánovou atraktivnost až vlezlost. Přesně tak, jak je slyšno od všech možných gay-boy-bandů, co jich jsou mraky. Pocukrovaná líbivost za každou cenu. Melodie z kategorie, kdy ve srovnání s nimi je i Skákal pes učiněná symfonie. Kompoziční prázdnota. Nástroje, které parodují samy sebe. Mizerná produkce s osmdesátkovým zvukem. Skladby se bubblegumově táhnou k nesnesení.
Pop si občas poslechnu s chutí. Letošní ALPHAVILLE jsou bezvadní. Nepřetvařují se a dávají mi to, co žádám. Odlehčení, osvěžení, radost a zábavu. Nepřevlékají se do falešných šatů, aby někoho oslovili.
Ale poslouchat 75 minut falešné a pozérské hudby, to je utrpení. Ne a ne si zvyknout. Ne a ne se stát imunní. Ne a ne se zařadit do davu těch, kterým tento nablýskaný kousek skla přijde jako briliant. Ne a ne být dobromyslný.
Detachment je ultimátně špatné album. Vsjo.
reagovat
Jarda P @ 02.05.2017 04:53:49
Tato nerecenze místního Tondy Rejžka mě jen utvrdila v názoru, že se jedná o ultimátně výborné album. Vsjo.
Brano @ 02.05.2017 09:49:19
Antony,z ľudskej stránky som z Teba sklamaný,mal som o tebe vyššiu mienku,považoval som ťa za znalca.Z tejto Tvojej recenzie mi je akurát tak smutno.
PaloM @ 02.05.2017 11:33:29
Bez komentára :-(
yngwie3 @ 02.05.2017 13:29:48
to Antony: Citujem, " Laciná amatérská pentatonika bez špetky invence ", koniec citátu ... a už si niekedy skúsil sám v rámci lacnej amatérskej pentatoniky vytvoriť invenčnú vec ? ... máš ty vôbec predstavu, čo je to pentatonika ? ...
Btw ... pentatonika nie je lacná a ani amatérska ... je LEN pentatonika ... Znalče ...
Pacman @ 02.05.2017 13:31:09
Antony: nechápu Tvou potřebu vyjadřovat se k desce, která se Ti ekluje. Dle mého je to ztráta času, kterou jsi mohli věnovat poslechu Alphaville. Zdar a sílu!
Petr59 @ 02.05.2017 14:34:24
Hele, Antony, kdyby se mi nějaké album hnusilo tak jako tobě toto, nikdy bych ho nedokázal doposlechnout do konce... a pak si dát ještě práci s recenzí (lépe řečeno s jeho dehonestací). Svým způsobem máš můj obdiv.
dan @ 02.05.2017 19:14:12
Na takové hlouposti, je jediná obrana, nereagovat. Ale vemte si, někoho (nováčka), co právě Barock poslouchá, pak si přečte tohle a musí si položit jedinou otázku. Co za trotly to sem píše, copak jsou hluší? Antonyho poslední recenze devalvují to, proč byl Progboard stvořen.
Asi mu dělá dobře, když si o něm ostatní myslí, že je chudáček?
Sajgon3 @ 04.05.2017 18:08:47
Minule som sa tuším drsne vyjadril na Anthonyho reakciu k recenzii Allienshorea, ktorý niekedy troška "prestreluje" alebo "podstreluje" a nakoniec sa Anthony jydril že to bola z jeho len sranda, aby ukázal, ako Allienshore niekedy "mierne uráža" za cenu vlastného ega ( berte to prosím s rezervou ). A potom rovnaký človek napíše ešte dehonestujúcu recenziu na rovnaké predmetné album. Tak ak mi toto niekto vysvetlí - tak budem voliť smetiara-naskakovača za prezidenta. Pretože mi z toho vychádza, že vlastne všetky nové progalbumy sú jednoducho na ho...... Ufff a to je zlé -(((((
PaloM @ 05.05.2017 06:55:28
Mal som CD objednané v nemeckom e-shope, nedodali mi to. Asi pre náhle zdraženie. Zrušil som objednávku a pred včerom som Detachment objednal priamo cez oficiálnu stránku skupiny. Včera mi to poslali z Talianska, tak sa teším.
kaktus @ 05.05.2017 13:17:31
Toto album nabízí za rozumnou cenu (já ho včera objednával, tak ještě nevím dodací lhůtu(
>> odkaz
-Jen se to nechce hned načíst tak přes odkaz to funguje.
kaktus @ 05.05.2017 13:24:57
Odkaz funguje.
Jo dík Antony, já se rozmýšlel zda ho koupit, po Skyline se mi první dvě skladby zdály popové, ale tvá "recenze" mě přesvědčila (po 3 posleších) že je dost dobré. Jó a nový Big Big Train mám též objednané.
exte @ 08.05.2017 15:44:58
No nezlobte se na mě, ale dát týhle desce víc jak 2-3* je podle mýho názoru absolutně mimo jakoukoli realitu. Poslechnul jsem si párkrát sice jenom průřez tohodle alba na Youtube, ale bohatě mi to stačilo - nikdy bych týhle desce nedal víc jak *2-3 a nikdy bych si jí nekoupil ani kdyby stála 1 e-cent. Tahle deska je podle mýho názoru prakticky jenom takovej nezáživnej progresivní popík s prvky JT., navíc prakticky totálně bez nápadů. To, že jsou tihle hudebníci považovaný v rámci progrocku za špičkový je možný, ale to co tady nahráli, je podle mýho názoru totální zoufalství. Pokud jsem tady v minulosti hodnotil některý klasický alba např. Genesis, Yes, Marillion, KC, VDGG,.. treba jenom 4 nebo 3 hvězdama, znamená, že tomuhle bych dal ztěží *1.. a to jenom za to, že je to celkem líbivý - ležet někde na pláži na Mauritiu a poslouchat namísto těch dnešních všemožnejch komerčních sraček takovejhle vlažnej pop-prog by mě nevadilo:-)
Barock Project bola už od albumu Coffee In Neukölln pozoruhodná prog-rocková kapela. Teda kapela, ktorá má sľubnú budúcnosť a aj konkrétnu víziu, čo sa týka hudby. Máme tu pred nosom dielo Detachment, ktoré je ich piatym štúdiovým počinom a vyzerá to tak, že aj zásadným pre ich tvorbu a aj prínos do moderného progresívneho rocku.
Luca Zabbini ako hlavný skladateľ sa sústredil viac na písanie kvalitných melódií a skladieb o kratšej časovej dĺžke, než na dlhometrážne progové maratóny, ktoré tak či tak väčšinu publika len nudia a privádzajú do apatie. Detachment je dielo zamerané viac na estetiku a vyjadrovanie emócií. Oplýva krehkou atmosférou, no zároveň v pravom čase na pravom mieste ukáže energickú stránku hudby Barock Project.
V podstate sú stále verní svojmu zameraniu, čo je progresívny rock. Avšak implementovanie vážnej hudby, jazz/fusion, folku a popu ich robí výnimočnými a zároveň otvorenými v emočnej oblasti. Spájajú sa tu témy, prvky a motívy, tak aby vždy vynikla nádherná myšlienka, ktorá je zosobnená v každej jednej skladbe. Hudba nepôsobí vôbec zložito. Naopak, je veľmi prístupná, no po hráčskej stránke si vyžaduje absolútnych profíkov. Práve tá sofistikovaná povaha albumu, ktorá jednak ponúka zrozumiteľné hudobné fresky a zároveň dostatočne uspokojuje aj ego samotných muzikantov ma nesmierne baví.
Klavírna predohra Driving Rain je krásna, niet čo dodať. Dvojka s názvom Promises je klasický progový kúsok, ktorý ma nejako až tak neprekvapuje, ale zato vynikajúci bubenícky vklad Erica Ombelliho povýšil skladbu o jednu triedu vyššie. Luxusné hody a švédske stoly nastupujú pri Happy To See You a končia až pri poslednej Spies. Rôznorodé vsuvky, či už sa jedná o elektroniku, akustické alebo perkusívne nástroje nadmieru obohacujú túto hudbu. Nad tým všetkým znejú priam božské verzie a refrény, z ktorých mi behá mráz po tele. Neskutočná porcia skladateľského rukopisu Lucu Zabbiniho, ktorý evidentne zo seba vyšťavil maximum. Sú tu postrehnuteľné vplyvy aj z minulosti, ale rozhodne sa jedná o kusisko poctivej a úprimnej muziky. A keď už, tak občasné zálety smerom k Jethro Tull alebo Stevenovi Wilsonovi nemôžu hádam nikoho uraziť. Moje obrovské sympatie si získali najmä skladby Secret Therapy, prepracovaná Broken, rytmicky úderná Rescue Me, "jethro-tullovka" A New Tomorrow a nostalgiou ochutená Spies.
Barock Project vypálili rybník mnohým podobne zameraným kapelám. Oddelili sa od konkurencie a prinášajú skutočné umenie, ktoré sa neskrýva za falošné pózy či fikcie. Takto má vyzerať progresívny rock, ktorý má byť výživnou a kaloricky hodnotnou potravou pre dušu. Vedel som, že na to majú, ale urobili to ešte lepšie než som čakal. Detachment si moje srdce definitívne získal. Privítajte teda kapelu, ktorá prinavrátila tomuto štýlu podstatu a tým pádom ich radím medzi skutočných klasikov žánru.
reagovat
PaloM @ 26.03.2017 15:11:54
Ano, napríklad takto si aj ja predstavujem moderný prog rock. Je to skvelé dielo a jediné, čo ma ako zberateľa trápi, je nasadená cena za CD. Takže zatiaľ sa musím uskromniť a počúvať z počítača.
Ďakujem Slavo, hodnotný "pokec".
Antony @ 26.03.2017 18:17:51
Když jsem před pár dny posílal do věčných lovišť novinku BAROCK PROJECT pro její naprostou hudební a zvukovou nuzotu, napadlo mne, že tady se to některým extramajstrům bezradné muziky bude určitě líbit. Což o to, svůj k svému, dokud propagují tělesa ze svych zatuchlých okrajů hudební bažiny, jsou mi ukradení, ale jakmile začnou diletantsky přifušovávat do oblastí, kde jsou zcela a evidentně mimo, tam se s chutí ozývám.
Mám spoustu času k poslechu hudby, a tak se jím intenzivně zabývám. Mohu zodpovědně prohlásit, že Detachment je jedna z nejhloupějších muzik, co mi letos vlezla do uší. Její prvoplánová snaha být jakože moderně progresivní, je tak markantní, až je směšná. A to je z mé strany veliká vstřícnost, nebyla-li by směšná, pak tedy jedině urážející dobrý vkus, pro mne neodpustitelný zločin.
Co ty cukrkandlové sladkobolné melodie z kategorie nejprofánnějších boybandů, které jako břečka zalepily celou plochu alba? Tím se může ukájet leda tak zamilovaná třináctka, co nemá o muzice ani tucha. Nebo autor recenze, nemá ho o progrocku taky.
Co ty uboze triviální hudební postupy, co padají ve strižně pod stůl opravdovým progrockerům jako nepoužitelný odpad a BP je s apetitem zrecyklovali na své album? To je panečku pokulháníčko, na všechny čtyři. Laciná amatérská pentatonika bez špetky invence, hudební dno, zmar a prázdnota. Hlavně, že alienshore má v každé recenzi potřebu se vůči skutečným progrockovým velikánům výsměšně vymezovat, ale sám předkládá páchnoucí selanku, která skutečnému progrocku sahá akorát po podrážky bot.
Co ta až děsivá absence hudebních vrstev? Všechno se odehrává tupě v popředí, hezky očividně, žádný prostor pro hudební hloubku neexistuje. Posluchači, chceš něčím nakrmit své náročnější požadavky? Smůla, tady chcipnes hlady. Prostinké jako produkce TV Šlágr.
A co kurňa má znamenat ten příšerný zpěv? Sedí si recenzent na uších, ze to neslyší? Na albu neexistuje vteřina vokálů bez zkreslení, které zní jako PC speakr z rozladěného robůtka. Možná je to in jaxwiňa, ale poslouchat se to nedá. Bleee...
Co ty hudebni nástroje, které kdyby mixoval ožralý Lojza v kultůráku Dolní Lhoty, tak by spolehlivě zněly líp? Jakýkoli zvuk zní jako zpotvořená parodie sebe sama, nemá tělo, tvar, nástup, doznívání, je to jen plastově elektronická náhražka o tónovém rozsahu krabičky od sirek. Shitty trendy poppy. Vynalezli jste nový styl, chlapci. Akorat smůla, hrají ho skoro všichni lůzrové. Chudák posluchač.
Ano, souhlasím, BP stoprocentně vypálili rybník. Ten svůj. Muselo to pekně blafnout, páč koncentrace bahenniho plynu byla extrémně explozivní. Jak jinak, na každé skládce odpadu, kam se dostatečně dlouho vyváží biohazard, neni radno manipulovat s otevřeným ohněm. Touto znalostí však trendy pop rockové boybandy nedisponují. BENG!
PaloM @ 26.03.2017 18:34:58
Antony:
"...že tady se to některým extramajstrům bezradné muziky bude určitě líbit. Což o to, svůj k svému, dokud propagují tělesa ze svych zatuchlých okrajů hudební bažiny, jsou mi ukradení, ale jakmile začnou diletantsky přifušovávat do oblastí, kde jsou zcela a evidentně mimo..."
Toto nie je hodnotenie hudby. To je OSOBNÉ OSOČOVANIE fanúšikov a členov Progboardu.
Donedávna som si Ťa vážil. Je mi jasné, že môj ako aj každého tu názor Ti je ukradnutý.
Myslel som, že si formát a tvoje názory som si vážil.
No ide ti iba o to, aby si urážal, ponižoval a poučoval. Nenávisť, ktorá z teba kričí... Prečo?
JE TO ÚBOHÉ.
Viac nemám čo dodať, ostatné je úlohou moderátorov.
Antony @ 26.03.2017 19:03:56
PaloM:
Osobní osočování JE:
"Karel je kokot"
Osobní osočování NENÍ:
"Karel je v oblasti progrocku zcela a evidentně mimo"
Ale osobní a velmi urážlivé osočování JE TAKÉ:
"Kamila není žena" (opakovaně, až ji to donutí zde vystavit své foto, což já považuji za ponižující)
S tímto tvé svědomí ale problém nemělo, moderátorů ses nedovolaval. Dvojí metr?
PaloM @ 26.03.2017 19:25:40
To je len ďalší prejav tvojej mentality.
Nie, problém som nemal a nemám. Je smiešne si myslieť, žeby som mal moc cez internet donútiť niekoho zverejniť foto :-)
Prečítaj si dobre, či si napísal vo svojom profile >> odkaz
Tou dlhou "reakciou" si všetko poprel.
A vôbec, nedám sa zaťahovať do tvojho "účtovania".
Antony @ 26.03.2017 19:52:42
PaloM:
OK, myslel jsem si to. :)
Pak tedy prosím, nejdříve si zameť před vlastním prahem, než začneš obviňovat z osočování.
Píšu o muzice a věcech s ní souvisejících. Rozhodne jsem te do účtování netahal. Měl jsi sám a dobrovolně potřebu se tu ventilovat na můj úkor, tvoje volba.
dan @ 27.03.2017 09:31:04
Stačí chvilku bloumat na těchto stránkách a narazíte na několik komentářu pana (vetřelce), někdy se vydávající za kaliho, jak se jejich prostřednictvím k některým lidem povrchně, hnusně a alibisticky choval. Doslova hnus! Pak je jasný že mu to jeho "přítel" Antony dává (sice hodně okatě) zpětně sežrat za všechny poškozené.
adam @ 27.03.2017 10:19:23
Chlapi chodte do riti s tymi osobnostnymi nezrelostami.
NIkto tu uz nezere susne tak sa tak nechovajte. BTW mnohi sa viac ako pridavanim recenzi zaoberate reagovanim na ne... Mozno by neskodilo dat do podmienok ze aktivita clena bude merana i jeho prispevkami, ale nie reakciami.
Snake @ 27.03.2017 10:22:20
Mrknul jsem se na progarchives a čyřicet hodnotících (recenze zatím chybí) s průměrnou známkou 4,55 napovídá, že to snad nebude až takovej průšvih. Mě ta konfrontace tady aspoň přiměla k tomu, abych si album našel - čyři skladby k poslechu jsou na bandcamp - a pustil. První dva kusy mě nechávají chladným, ale skladby "Happy to see you" a rozmáchlou "Broken" - s pěknými klasicizujícími vsuvkami - považuji za opravdu zdařilé.
Těžko soudit po čtyřech skladbách ze třinácti, ale to co jsem slyšel se mi - z padesáti procent :) - líbilo. Ke zvuku se, s ohledem na stream z netu a poslech přes bluetooth reproduktor - nevyjadřuji.
Progjar @ 28.03.2017 14:46:17
Antony:
- moderátorská reakcia - riadne pribrzdi, nabudúce to bude ban 24h. Osočuješ ostatných poslucháčov.
- reakcia milovníka hudby - Nepáči sa mi, neznamená automaticky, že je to zlé. Mne sa nepáči napr. Zappa, mám tu písať, že sú to sračky?
Antony @ 28.03.2017 15:13:15
Progjar:
- dotaz na moderátorskou - v čem konkrétně? Nejsem si osočování vědom.
- dotaz na hudby milovnickou - ano, pokud si o něčem myslíš, ze je to sračka, klidně to napiš, to má pravdivou logiku. Rozhodně lepší, než mlčet, nebo mlžit.
Sajgon3 @ 28.03.2017 22:04:38
No, tak sa k tomu vyjadrím aj ja - je naozaj vskutku zvláštne hodnotiť toto dielo ako progresívny odpad...buď niekto nemá dostatočne nastavené zvukovody, alebo je problém niekde inde -))Ja osobne sa tiež častokrát neztotožňujem( hold nie je Slavo ako Slavo )z recenziami Alienshore-a, ale o tom to práve je , že každý máme na ten či onen album proste iný uhol pohľadu. Vrátim sa k albumu - už pri počutí upútavky pred vydaním albumu som si bol istý, že toto je najlepší počin z dielne BP. A bez diskusií po jeho vypočutí môžem tvrdiť že aj jednoznačne je. Tiež si rád vždy"čeknem" hodnotenie na Progarchives ale nie je pre mňa až tak smerodatné. Tento album má hlavnú silu hlavne v tom - že osoba Zabbiniho ako aj jeho hra ustúpila do úzadia a vytvorila sa tak väčšia kompaktnosť. BP je jednoznačne jedna z najkvalitnejších mladších talianskych kapiel.Už viackrát som spomínal, že z talianskych kapiel nemám až tak veľa oblúbencov, ale aktuálne ma spolu so zoskupeniami ako DORACOR a PANDORA zrejme bavia najviac. Takže ak niekto pokladá tento počin za progresívnu úbohosť, mal by si zvážiť či by nebolo vhodné vyskúšať napríklad kvalitné technopárty... -))
PaloM @ 29.03.2017 03:13:27
Sajgon3: s hodnotením albumu sa zhodneme, ostatné nemá zmysel komentovať, lebo negatívna reakcia nebola na kvalitu či nekvalitu albumu, ale na osobu autora recenzie. A to nemá nič spoločné s hudbou.
Štýl reakcie, to ponižovanie a pohŕdanie fanúšikmi Barock Project, mi pripomína ponižovanie a pohŕdanie fanúšikmi Kiss, či Katapultu, ktoré tu už mnohokrát prebehlo.
Ak niekto si dá do profilu zásady, ako hodnotiť hudbu,
a potom tu predvedie pravý opak, čo si má človek o tom myslieť?
A v tom je podstata toho, čo sa ma dotklo.
Nevadí mi kritika, ale záleží na tom, ako sa podá.
Jarda P @ 29.03.2017 11:03:55
Oproti Fire Garden se mi tento "odpad" jeví jako umělecké dílo. Ale možná nejsem dost fundovaný abych to "správně" ohodnotil.
Brano @ 29.03.2017 11:45:37
Barock Project sa páči aj mne.Ale v tomto prípade sa nejedná o hudbu,ale o pochopiteľnú reakciu Antonyho na časté arogantné a agresívne výpady Alienshora proti mnohým členom progboardu.Takže aj Alienshore by si mal uvedomiť,že ako sa do hory volá,tak sa z hory ozýva.
dan @ 29.03.2017 12:30:57
Přesně jak píše Brano, jen ať mu to pěkně Antony vrací, ten somár si to za ty kvanta urážek zaslouží, aspoň pozná jaký to je, když někdo devalvuje jeho činnost.
PaloM @ 29.03.2017 14:26:43
Chlapi, čo ste už načisto stratili rozum?
Tak teraz si tu budeme cez cerenzie vybavovať osobné účty a odnesú si to všetci členovia?
Ja tu nerobím obhajcu recenzenta, nech sa obaja stretnú v reálnom živote, dajú si do držky a nech tu nesmradia na hudobnom fóre.
Ak moderátori dopustia pokračovanie, ja končím, nikomu chýbať nebudem a v rámci psychohygieny takýto balast ani mne nebude chýbať.
A mimo reči, Braňo, dan, k albumu nič??
Brano @ 29.03.2017 15:47:22
PaloM,chce to trošku objektívnosti z Tvojej strany.Slavo tu často napáda ľudí úplne podpásovo,mňa za moje náboženské presvedčenie,Kamilu že nie je žena,Antonyho že je snob a že trepe sprostosti....mohol by som tu toho vymenovať hodne.Možno ten človek je chorý a nemôže za to(v tom prípade by mal navštíviť odborníka-lekára),alebo má nejaké traumy z detstva s ktorými sa nevysporiadal a tak napádaním členov progboardu si túto vnútornú tenziu ventiluje.Slavo síce píše pútavé recenzie,na to má nespochybniteľný talent,ale ako človeka si ho nevážim.Ja nie som svätý,ale aspoň sa dokážem ospravedlniť keď už prestrelím.
K tvorbe skupiny Barock Project som sa už vyjadril,že sa mi páči.Začal som ich počúvať už v roku 2012,kedy som ich náhodou objavil cez album Coffee In Neukolln.Vtedy som ich dosť aj propagoval v počúvacom vlákne,ale asi nikto to nepostrehol.Za ich najlepší album považujem Skyline,aj keď aj táto novinka je hodne dobrá.
PaloM @ 29.03.2017 17:31:38
Braňo prepáč, asi sme sa nepochopili.
Nechodím tu tak často, aby som zachytil celé dianie.
Nerozumiem tomu, prečo by sa mali riešiť negatívne javy medzi členmi Progboardu cez texty recenzií a texty reakcií na recenzie.
Nech si to dvaja kohúti vybavia medzi sebou mimo nášho fóra.
Chudáci umelci, ešteže nepoznajú toto fórum a nerozumejú našim jazykom...
A toto všetko tu už bolo 300x premleté...
Antony @ 29.03.2017 18:10:14
Vážení hudební přátelé,
na Progboardu se vyskytuji zhruba 13 let, prakticky od jeho vzniku. Mám pořadové číslo 134 (číslování začíná 101, nynější poslední příchozí člen má 6616), což je nižší, než všech moderátorů, administrátora Pokiho, i kohokoli v současnosti aktivních členů. Považuji se tedy za jednoho ze zakladatelů fóra, kdy nás tehdy pár desítek přešlo z Lopuchu sem, abychom se pokusili rozjet hudební stránky zaměřené na progresivně/artově zaměřenou hudbu. Píšu to jen pro dokreslení okolností, abyste si uvědomili, že těžko budu chtít bořit něco, co jsem kdysi s nadšením stavěl. Takový trouba fakt nejsem.
Za ta léta jsme tu zažil různá období, někdy aktivně psal, jindy jen aktivně četl, v mezidobí rozjel firmu, a stal se dostatečně nezávislý, abych mohl poslouchat svoji milovanou hudbu kdykoli budu chtít, v co nejlepší možné kvalitě. Je pro mne vším, a opět bez vytahování si dovoluji tvrdit, že mám naposloucháno víc než většina ostatních dohromady (Jarda a Miro se nepočítají :)). Současně tvrdím, že osobní hudební názor líbí/nelíbí je rovnocenný u každého člena fóra, bez ohledu na kvantum znalostí. Na toto neexistuje měřítko, je to pouze záležitost osobního vkusu. Snad mi ty znalosti dovolují nepovažovat něco za výjimku, protože znám souvislosti, umím lépe věci zařadit do kontextu, ale to stejně u poslechu hraje marginální roli. Nemálo lidí odsud znám osobně, virtuální kontakty jsou taky nesmírné cenné, existence každého, kdo poslouchá mně milou muziku, je pozitivní skutečnost, neboť doba hlubšímu umění jaksi nepřeje. Naše muzika většinou spojuje, alespoň doufám.
Mimo jiné se zabývám literaturou, manželka je univerzitní lektor češtiny, filologie je mým koníčkem, dbám na kvalitu jazyka, psaní recenzí je mi potěšením. Recenzi vnímám jako sdělení - líbí, nelíbí, a proč. Sdělení vržené do prostoru, kde si z ní každý vybere, co je mu libo. Kde každý může souhlasit i nesouhlasit. Kde třeba někomu bude přínosem, a jinému blábolem. Tak to prostě je.
Období Honánků a dalších konfliktních jedinců mám v živé paměti, bylo to dost otravné a rušivé pročítat jejich výlevy, a byl jsem dost rád, když postupem času dobrovolně, či nedobrovolně byli odejiti. Tím spíše jsem se divil, proč moderátory nechává chladnými poslední z nich, který má opakovaně neurvalé projevy vůči komukoli zde, bez elementární slušnosti se v reakcích naváží do členů fóra z libovolné malicherné příčiny. Patologická útočnost téměř denně otravovala čtení příspěvků a recenzí normálních lidí, navíc od člověka, který preferuje syth-pop a příbuzné styly (Tears For Fears na Progboardu? To nám říct někdo v době, kdy jsme ho zakládali, uřehtáme s k smrti), a evidentně nesnáší klasický prog/art rock, neboť se vůči němu v téměř každé recenzi negativisticky vymezuje. Tím překračuje hranice toho líbí/nelíbí a proč, tím opakovaně uráží posluchače klasických těchto skupin. Jelikož neregulace těchto negativních jevů ze strany moderátorů vedla k nespokojenosti výrazné části místních přispěvatelů, a někteří mu raději uhýbali, což ho viditelně patologicky bavilo, neměl jsem problém do zmíněného chlapce pustit, a trošku ho srovnat. Podobný typ lidí bývá nepoučitelný, ale myslím, že došlo k jistému zmírnění, zaplaťpánbu za to.
Moje inkriminovaná reakce na recenzi Barock byla slohová práce na téma: "teď zkusím pro jednou psát jako alienshore", viz můj výše zmíněný zájem o literární tvorbu. Výsledek, jak vidno, má výživné reakce, jsem tomu rád. Nastavil jsem trollovi zrcadlo, nic víc, nic míň. A zajímavé, moderátor hned konal. Safra, čím to bude. Co léta jednomu prochází, druhý nesmí ani náhodou....
Toliko na vysvětlenou. Nebaví mě psát slaboduše arogantně útočně, je to nějaká divná úchylka a stačilo mi to na zkoušku jednou. Nejsem alienshore.
Děkuji za pozornost. Pokud jsem se někoho dotknul (PaloM & další), pokusím se to v následujících dnech napravit psaním, tak, jak mi zobák narost. Váš Antony, pro kamarády Milan.
adam @ 29.03.2017 19:37:24
Mne sa take stanovisko paci. Priame, chlapske, uprimne.
K albumu nemam co velmi napisat, lebo vsetko uz tu napisane bolo.
PaloM @ 30.03.2017 03:25:27
Dokázal by som pochopiť, keby posledný príspevok Antonyho bol jeho prvou reakciou na recenziu. Pretože nie som jasnovidec, ako mám vedieť, čo tým básník myslel?
Mal som rád toto fórum a možno aj preto som aktívnym zasahovaním do diania robil chyby v snahe riešiť neriešitelné. Za to sa ospravedlňujem. Abo, aj Kamile.
Keby sa alienshore, Antony, atď. ráno pozerali do zrkadla, možno by ich tiež napadlo,že by sa mali ospravedlniť...
Čerta na tom záleží, čo máme za sebou, akí sme vzdelanci a čo naše manželky. Našiel som tu skvelých ľudí, kamarátov cez internet, aj "naživo". Nikdy nerozhodovalo, kto z nás je robotník, lekár, menežér firmy, fyzik, bez titulov - či s dvomi.
Muzika, to je spoločná láska. Tak je nepoužívajeme ako handru na dlážku, ako delo na nepriatelov, ako darovanú nakazenú kurvu.
Sajgon3 @ 01.04.2017 17:08:54
Ono je to jednoducho povedané v globále asi tak, že každý z nás si proste musí uvedomiť, že nech je jeho recenzia akákoľvek dobrá - ešte nemusí byť správna. A je úplne jedno či je recenzentom profičlovek z branže, alebo človek, ktorý možno ani nemá príliš vlohy poskladať "vzorovú" recenziu, ale proste rád napíše to čo v danom okamihu cíti, alebo prežíva. Ako tu už bolo vyššie spomenuté - mať určené mantinely nenavážať sa do "kolegov" , alebo priamo do "skupín" - proste niekedy aj interprét vypustí do éteru niečo nie príliš svetoborné a nemusí to byť zrovna preto, že to "robí pre peniaze " a pod. ako sa niekedy zvykne spomínať. Proste každý z nás je omylný. Veľa z nás tu napríklad prostredníctvom nejakej recenzie spoznáva nových interprétov, ktorých by možno nikdy nespoznal a som presvedčený, že ako by povedal klasik - " vvvvo tom to jeee !! " Žabomyšie vojny máme všade okolo nás - na PROGBOARDE sa bez nich zaobídeme -)) Slavo
PaloM @ 08.05.2017 16:33:34
Jedna z mnohých pozitívnych recenzií na Detachment je aj na holandskej stránke DPRP >> odkaz
- hodnoceno 2x
- hodnoceno 5x
- hodnoceno 0x
- hodnoceno 1x
- hodnoceno 1x