Genesis - Calling All Stations (1997)
01. Calling All Stations (5:43)
02. Congo (4:50)
03. Shipwrecked (4:22)
04. Alien Afternoon (7:50)
05. Not About Us [Banks/Rutherford/Wilson] (4:37)
06. If That's What You Need (5:12)
07. The Dividing Line (7:44)
08. Uncertain Weather (5:28)
09. Small Talk (5:01)
10. There Must Be Some Other Way [Banks/Rutherford/Wilson] (7:53)
11. One Man's Fool [Banks/Rutherford/Wilson] (8:45)
All songs written by Tony Banks and Mike Rutherford, except where noted.
Obsazení:
Ray Wilson - lead vocals, backing vocals
Tony Banks - keyboards
Mike Rutherford - bass, guitar
Nir Zidkyahu - drums, percussion (1-5, 7, 10-11)
Nick D'Virgilio - drums, percussion (4, 6, 8-9)
Pro toho, jež zachytil tvorbu kapely Genesis od jejich začátků, respektive si nahrávky tohoto souboru pořizoval postupně, ve sledu, tak, jak vycházeli, může informace od druhého, jehož k takové hudbě přivedlo až úplně poslední album, o skoro třicet let mladší Calling All Stations, působit značně humorně.
Na jedné straně, mne může mrzet nepřítomnost v době rozkvětu podobné muziky na prahu sedmdesátých let, na straně druhé, jsem byl ušetřen zklamání z vystupování, těchto, kdysi králů art rocku, během následující desetiletky, v níž bylo odumírání kreativních snah zbylé trojice tolik zřejmé. Jejich vystupování v naleštěných šatičkách a odrazy barevných světýlek na disco kouli v klipech písní z té doby, rozhodně nepatří ke způsobu prezentace, jakou bych uvítal.
Samozřejmě, byla to píseň Congo, která rotujíc v tv pravidelně (nebyl jedním z pořadů, ve kterých se občas mihla i nějaká ta rocková nahrávka, také nemožný pořad eso, terky pergnerky? :-) svou dokonalou vizualizací a především omamným hudebním espritem, nadlouho upoutala moji pozornost. Přesto, ale nebyl tento album prvním, který jsem si od Genesis pořídil. Když jsem se postupně podobnou hudbou začal prokousávat, na nebesích se pohupovala výrazně odlišná alba této partičky a tak pochopitelná snaha začít tím nejlepším, vyústila do Genesis Gabrielovských, Collinsovských (pouze některé vzorky) a v těsném závěsu i Wilsonovských.
K tomuto albu se váže ještě jedna starodává příhoda pocházející od mého kamaráda, který se v letech vycucnutí alba na zemský povrch, shodou okolností pohyboval v Londýně a po příjezdu domů, nám vyprávěl, jak byla muzika z této placky vehementně prezentována na každém Londýnském rohu, prý i v červených autobusech běžel na monitorech klip k písni Shipwrecked.
Ray Wilson je značně odlišným typem zpěváka, než jeho dva předchůdci, ale jeho sytá barva a dokonalý výraz, tolik se hodící k "jiné" muzice, nové hudební éry kapely, mě nepřestává bavit. Jsem přesvědčen, že do takto koncipované muziky by Gabrielův vokál prostě nesedl, o Collinsovi ani nemluvě. Oproti popovému předchůdci We Can´t Dance, se tato nahrávka tváří o pozání syrověji, velkolepě a na mnoha místech až pateticky. Ovšem s devadesátými léty příliš nekoresponduje, Genesis jsou velkou a zkušenou kapelou a motat se do cesty novým trendům už neměli tehdy zapotřebí.
Úvodní, rytmicky pevný a velkolepě vystavěný příchod, doširoka otevře prostor prostřednictvím hymnické skladby titulní a dokáže bezprostředně pokosit všechny popové snahy, uplatňované na posledních nosičích kapely. Wilson je neuvěřitelný, zpívá sebejistě a velice intenzivně, nepotřebuje nikoho napodobovat a stejně jako nová a krásná je muzika "nových" Genesis i on je pionýrem a sveřepě táhne Genesis do neprozkoumaných dimenzí.
Congo je hit s velkým H, začíná jakýmsi rytmem pralesních tanců a postupně se přerodí ve velkolepou hudební fresku, která dokáže silným emočním nábojem sméct vaše já z povrchu zemského. Klip působí dokonale a mladičký Wilson šroubuje svoje hlasivky až do nebe.
Shipwrecked, Alien Afternoon, Not About Us - jsou další z velkých skladeb tohoto zajímavého díla, úchvatné kompozice, které nepostrádají nápaditost, průbojná aranžmá, ale i prostor pro každého ze členů,ukázat svoje dovednosti.
Osobně mám velice rád třeba divokou jízdu The Dividing Line a při písních There Must Some Other Way a One Man's Fool, se mi v mozkovně zobrazují snové fantastické imprese, vyčarovávané právě takovouto muzikou.
Jestli měl být tohle pokus o návrat ke kořenům, tak se rozhodně nepovedl, o nic takového se ale prostřednictvím Calling... pánové nesnaží. Kapela se nenachází v totožné poloze, nálada se tu rodí absolutně jinak než v dobách Trespass, ne tak intenzivně a vůbec ne tak kouzelně, navíc se zvukem let devadesátých, by snad něco taokého nebylo ani možno. Mylím že chlapců o podobnou myšlenku zdaleka nešlo, spíš zbožná přání jejich fans podkuřovali podobné teze.
Touto recenzí si dovolím vyzvat a pobídnou ostatní dopisovatele Progboardu, o připojení svého názor na (pro někoho určitě kontroverzní) poslední počin Genesis a také o účast ve vzpomínkové hře -- které album Genesis jsem slyšel (vlastnil) jako první.
U mne to byla nepřekonaná nahrávka Nursery Cryme.
reagovat
Brano @ 14.05.2017 10:24:16
Horyna,u mňa si trafil presne do terča.V tej dobe 1997-1998 som bol v Anglicku a skutočne tam bol nový Genesis takmer všade(viď moja recenzia tu).Reklamy v telke na nový album Calling All Stations boli časté,CD nosiče boli v music shopoch vo výkladoch,v regáloch uložené na popredných miestach,dokonca som videl CD ešte aj vo večierke a v trafike.Skrátka sa to modralo skoro všade.A keď som niekde cestoval,alebo som sa preháňal na bicykli po anglickom vidieku,alebo som sa vozil v smradľavom a špinavom londýnskom metre...tak všade ma sprevádzal walkman v ktorom som mal kazetu,ako inak, Genesis-Calling All Stations.Ach to bola doba...vtedy ešte mali dievčatá prirodzené prsia od Boha a nie tie nechutne vystrčené silikónové balóny ako je tomu dnes.Nemali pírsingy ani tetovania ani zelené vlasy.Hi-Fi technika bola kvalitná a nie ako dnešné čínske sračky na jedno použite(alebo dve).Aj to Slnko inak svietilo ako dnes.Je ale pravda,že vtedy som mal vlasy a teraz mi už len páli na plešinu.
Môj prvý album ,ktorý som počul od Genesis bol Foxtrot a The Lamb Lies Down on Broadway.Už si nepamätám presne,ktorý bol prvý,ale viem,že hneď to bola Láska na prvé počutie a na celý život.Vivat Genesis!!!
Petr87 @ 14.05.2017 10:43:37
Tak jdeme na to:
Co se týče této desky, tak před pár lety jsem ji nalupal pěkné čtyři hvězdy. Jenže, jak poslechů narůstalo, tak mi bylo jasné, že jsem se s tímto hodnocením nepatrně unáhlil...
Dnes bych to viděl na slabší tři.
Kdysi jsem k tomuto počinu tady v reakcích napsal pár slov, které si dovolím zopakovat:
"Není to špatné, skvěle zahrané, zazpívané, ale jako celek takové suché. Pod hlavičkou GENESIS to podle mého vyjít nemělo."
Ray Wilson je dobrý zpěvák, ale ty skladby - až na pár výjimek - se mi vesměs zdají takové nudné, nezáživné, utahané... sorry.
Pět hvězdiček? Neblbni, to opravdu ne! :)
A co se týče první desky, kterou jsem od nich slyšel... Hmm, jako dítě kdysi z LP "Invisible Touch". Ale už si moc nevzpomínám na výsledné pocity, takže... :)
Takže tedy první, co mi opravdu dokonale prolezla ušima, byla "Nursery Crime". Tu dodnes považuji za naprosté číslo jedna s Gabrielem za mikrofonem - ale těsně, opravdu těsně mu šlape na paty bravurní "Trespass."
"Foxtrot", "Selling England..." a "The Lamb..." jsou taky dobré, ale... nó, tak konečně vyložíme karty na stůl:
Problémem není hudba samotná ale zpěvák, jehož hlas mi na těchto deskách místy vyloženě vadí. Áno, áno...
Třeba takovou nepřekonatelnou "Supper's Ready" si pořádně vychutnám jen a pouze na parádním, dynamickém živáku "Seconds Out", kde ji Phil svým hlasem vylepšuje ještě o několik tříd. Kde jeho předchůdce kníká, ve výškách skřípe, tak je Collins naprosto "čistý", hlasově lahodnější. Zkrátka ke spoustě "gabrielovských" kompozicí mi jeho hlas sedí opravdu daleko více!
Asi nejspíš proto od Gabriela nevlastním ani jednu jeho sólovku.
Ale je to zajímavé, protože desky jako "Trespass" a "Nursery..." si třeba bez něj ani nedovedu představit - hmmm.
Já vím, jsem ted' asi pro mnohé fandy kulturní barbar. :)
Tož tak!
EasyRocker @ 14.05.2017 10:47:14
Za pět by to u mě určitě nebylo, ale nemám problém dát tomu 4. Je to trochu změna ve výrazu oproti collinsovské éře, Wilson byl pěvecky trochu blíže Gabrielovi.
Petr87 @ 14.05.2017 10:56:28
...a ještě menší dodatek:
Za nejlepší desku s Philem v roli hlavního zpěváka považuji "Wind And Wuthering". To je naprostý vrchol jejich tvorby - dokonalé, atmosférické, neskutečně nápadité, prostě vrchol.
A z naprostého vrcholu následoval už jen postupný pád...
Následující dvě díla mám taky moc rád, ale pak už nastává zlom...
"Abacab", "Genesis", z těchto desek si pouštím vždy jen pár skladeb.
"Invisible Touch" je takové, víceméně příjemné pop rockové album s lehkým dotekem progu, které si vždy rád poslechnu celé - k této desce jsem si vybudoval takový zvláštní vztah.
No a "We Can't Dance": Docela rozpolcená deska, která mohla být klidně o něco kratší.
Uff, tak to bychom měli... :)
horyna @ 14.05.2017 10:59:27
První trojici reagujících patří první díky!
Easy- a pro úplnost, tvoje první Genesis?
Petr87- to bylo dvojitě vyčerpávající, vidím že s Nursery poprvé bodujeme stejně a co se týče tvého barbarismu, každý jsme nějak ujetý :-)
Brano: pravda, už to čítám v tvojej recenzii. Chlape ty se nezapřeš, opět jsi kvalitně pobavil-Ach to bola doba...vtedy ešte mali dievčatá prirodzené prsia od Boha a nie tie nechutne vystrčené silikónové balóny ako je tomu dnes.Nemali pírsingy ani tetovania ani zelené vlasy. Co se týče všech plešin světa, nikdo nejsme dokonalý:-)
EasyRocker @ 14.05.2017 11:03:06
horyna: první byl Foxtrot, ale během krátké doby jsem vlastně měl všechny až po Abacab, to pak vydrželo dlouho.
Balů @ 14.05.2017 11:24:37
Zdravím aktivní členy tohoto webu.
U mne je to tak, že poslední celé poslouchatelné album je Duke ( i když již s výhradami). Přesto jsem jejich alba sledoval až do roku 1991. Ale zhodnotil jsem to jako ztrátu času.
První album jsem slyšel Foxtrot cca po jeho vydání a pak hned Trespass. A to mne oslovilo velmi. Hodně mne oslovil Trick...
Musím říct, že mne většinou neoslovují protahované kariéry klasiků.
Snad jsem nikoho neurazil, ale tak to mám.
dan @ 14.05.2017 11:49:43
Já bych se optal, když jde o hru, jestli budou i nějaké ceny, potažmo slosovatelné vstupenky, haha.
Jako první jsem slyšel A Trick of the tail, ale nejraděj mám Gabrielovské období. Wilson mě nevadí, letos má u nás dokonce koncertovat.
A někde jsem si všiml, že snad i kapela Mike the Mechanics. Letos vydala novou desku, už ji tady někdo slyšel?
steve @ 14.05.2017 14:12:49
Horyno v poslední době přidáváš samé velké nahrávky/interprety. Queensrÿche, Pink Floyd, Beatles a teď Genesis. Podle toho co píšeš, má pro tebe většina z nich obrovský význam. To chápu, každý z nás je na tom podobně a každý slyší klady a zápory někde jinde. Kdyby Calling all Stations vyšla pod jiným jménem, nic by se nestalo, myslím tím, že by se neprodávala tak dobře, jako pod značkou Genesis. Proto takové rozhodnutí akceptuji, ale obsažená muzika je trochu jiný čálek kávy než doposud.
Snake @ 14.05.2017 17:54:39
Tož, sice s (Láďou) křížkem po funuse, ale taky se přidám. Album předmětné, tedy "Calling All Stations", neznám a ani po tom nijak zvlášť netoužím. Prvním počinkem Genesis v mé sbírce bylo ono slavné dvojalbum "The Lamb Lies Down On Broadway". Koupil jsem si ho na doporučení kolegy z práce, ale moc mě nezaujalo a tak jsem si dal pár let pauzu. Potom jsem se do toho obul se vší vervou a koupil desky od "Trespass" po "Selling England By The Pound". V merku mám ještě studiovky "A Trick Of The Tail", "Wind And Wuthering", "And Then There Were Three..." a "Duke", jenže pořád mi do toho leze něco důležitějšího...
Jarda P @ 14.05.2017 18:01:11
Pro mě je také poslední poslouchatelné album Duke, poslední, které se mi opravu líbí, pak And Then There Were Three. Calling Al Stations mi nestálo za to si je v době vzniku ani nahrát, natož pak koupit. Vlastně ji ani nepovažuji za desku od Genesis. První věc,kterou jsem od nich slyšel, bylo parádní Live z roku 1973, takže není divu, že pro mě v 80. letech přestali Genesis existovat.
Petr59 @ 14.05.2017 18:42:00
Kdyby toto album vyšlo "pod jinou značkou", dal bych mu asi 4*, ale pod značkou "Genesis" pouze 3* (nepíšu blbost?). Vůbec není špatné, ale tak nějak mi k Genesis nesedí. Moje 1. album si přesně pamatuji .... jako čerstvě zapálenému fandovi do King Crimson mi kámoš řekl, ať tedy ještě zkusím Genesis. Myslím, že to bylo v roce 1976, když jsem si z burzy přivezl zapečetěný Trespass. To, co následovalo, byl hudební orgasmus, který trvá stále (nejen tyto dvě jmenované kapely). Pořídil jsem si 1.japan press alb od Trespass po The Lamb...je to mňamka.
Ryback @ 14.05.2017 20:11:23
Zdravím Horyno, Calling all Stations mě v devadesátých letech také nemohlo minout, ale upřímně – nezaujalo mě…
Také patřím shodou náhod mezi ty, kteří (já v devadesátých letech) objevili Genesis albem Nursery Crime a dodnes patří tohle album spolu s Trespass k mým nejoblíbenějším. Pamatuju si, jak jsem si při prvních posleších těchto alb říkal, že způsob hry na kytaru Phillipse a Hacketta je přesně to, co mě (tehdy velkému fandovi Pink Floyd) u Floydů chybí… Dnes si to nemyslím, ale všichni se nějak vyvíjíme a s tím i nás hudební vkus / cítění.
Je vůbec zajímavé, jak nás možná ovlivňuje podprahové vnímání alb, která jsme slyšeli jako první. Od Floydů jsem slyšel jako první Wish you were here, Pipera a Ummagummu a dodnes na ně nedám dopustit, i když si nemyslím, že je to tím, že jsem je slyšel poprvé. A u Genesis to samé a stejnou zkušenost mám s VdGG a King Crimson :-).
Jinak já sám (pro sebe) nedělím Genesis na éry s Gabrielem a po Gabrielovi, ale na období se Stevem Hackettem (podle mě hodně určujícím výsledné hudební vyznění kapely – při vší úctě k Banksovi) a na období po něm – což je už prostě hudba, která se mi jednoduše nelíbí – v porovnání s tím, co vše se dá v hudbě napříč žánry objevit.
Gerry @ 15.05.2017 07:56:34
Moje první nahrávka, kterou jsem od Genesis slyšel, byla Mama, první deska Abacab. Z Collinsovy éry mám nejradši skladby, které znějí rockověji, určité projevy Philova koketování s disco hudbou mi moc nesedí (hlavně na jeho sólovkách).
Asi tu budu za barbara, ale nějak stále nemůžu přijít na chuť Gabrielovi a jeho éře. Pro mne jsou etalonem progu Yes a Pink Floyd. Genesis Gabrielovy éry si sice rád poslechnu, ale moje srdcovka to není.
No a Willsonovo období mám docela dost rád. Prog to není, ale kvalitní, inteligentní AOR ano. Pocitově hodně silná hudba.
Antony @ 15.05.2017 08:26:39
Calling All Stations je nejodpudivější výtvor, jaký kdy vyprodukovala libovolná klasická artrocková skupina.
Negativní dopady popu zde dosáhly vrcholu. Podlézavá a těžkopádná snaha o hitovost činí toto album zcela neposlouchatelným. Učebnicový příklad odpadu.
bullb @ 15.05.2017 08:54:33
Nechcem byť osobný, ale: Recenzentovi sa konkrétne tu podarilo, presnejšie vrátilo to, čo píše dlhšiu dobu. Jednoducho devalvoval hodnotu 5*.
Nuž, proti gustu žiaden dišputát, ako sa u nás vraví.
K celej tvorbe Genesis: mali rozpačitý úvod, hľadali úspech v javiskových kompozíciách. Nakoniec vymenili speváka a vydali skvost Wind & Wuthering. Stále si myslím, že nikto, teda ani "oslavovaní" Genesis (a mnoho iných) nemôžu podávať rovnaké výkony. Platí to v živote, v hudbe tiež.
Ešte raz: nechcel som byť osobný, ale tento trend na PB sa mi javí ako dosť prevažujúci. Pokojne prečítam negatívnu recenziu, veď mám uši, teda aj svoj názor...
Brano @ 15.05.2017 08:59:41
Antony,je to extrémny názor,ale keď to tak cítiš...tak OK.Ray Wilson podľa mňa spieva na tomto albume ohromne,jeho hlas k tejto hudbe sedí ako riť na šerbeľ...a v dobe vydania ma album jednoducho dostal.Baví ma doteraz,pretože je to kus poctivej muziky.U mňa za 4*
PaloM @ 15.05.2017 09:44:50
horyna: o mňa prepadák na 1 hviezdu.
Prvý album som počul "Lamb lies...", potom "A Then There Were..."
Brano @ 15.05.2017 11:14:52
PaloM,aj Ty? :-)
Petr_70 @ 15.05.2017 11:19:16
Vůbec nechápu proč tolik zloby až zášti. Jedna etapa vývoje skupiny prostě vystřídala jinou a je jasné, že ne všem se zavděčí.
Očekávat, že budou na konci devadesátek hrát stejně jako za Gabriela, může jen nekritický zaslepenec!
Osobně mám to album rád... stejně jako třeba výborné Invisible Touch ještě s Collinsem...
Progjar @ 15.05.2017 14:32:09
No ja som Genesis "objavil" cez album Genesis, potom The Invisible Touch, We Can´t Dance. Potom som cúval ale s hanbou sa priznám, že ich najväčšie "kúsky" ma nijako zvlášť neoslovili, doteraz ich nemám napočúvané. Calling All Station, tam mi chýbal Collins a album mám síce v zbierke ale je ako nové-nepoužívané. A Collinsa ako popíkára som zbožňoval, doteraz si s ním čistím hlavu, keď mi moc progovatie.
Avšak ani na jeden ich album by som nenapísal Antonyovské "superlatívy". To sa týka napr. aj Queen u mňa.
adam @ 15.05.2017 16:01:24
calling all stations som nebol schopny ani dopocuvat. neviem ci je to moja chyba alebo chyba toho albumu, ale teda nechytil ma
prva vec od genesis co som pocul bolo selling england... nic to so mnou nespravilo ale par rokov potom ma genesis live dostalo. fical som na nich dva roky ale hlavne na bootlegoch a potom to preslo a uz sa nevratilo. kadzopadne super kapela
PaloM @ 16.05.2017 13:46:39
Braňo: keď nás horyna vyzval, tak som úprimne odpovedal. Inak by som nereagoval :-) Po celkom zábavnom pesničkovom albume We Can´t Dance prišlo sklamanie a nedôstojné ukončenie kariéry. Ale všetky tie krásne albumy sú stále počúvatelné, mne určito. Genesis sú pre mňa rovnako dôležití ako napr. Beatles.
horyna @ 17.05.2017 09:08:00
Vážení pánové, skromné díky za účast v malé anketě o velkých Genesis. Osobně, stejně jako Petr_70, nechápu u několika jedinců takovou zášť k Wilsonovskému období, možná ale, kdybych zažil Gabrilea "v přímém přenosu", mluvil bych teď jinak. Snad jsme tu tři, čtyři jednici, kteří dokáží bez problému "kousnout" i jinou figuru u mikrofonu a jiný způsob hudebního vyjádření této party. U Pala (se kterým mám tolik vztyčných mjůzik bodů), mě jeho strohé hodnocení obzvlášť překvapilo. Avšak, samozřejmě o nic nejde, šaty nedělaj člověka :-)
Bilance s tak malým počtem hlasujících nemá vesměs cenu, přesto jste nejčastěji jako svá prvá alba, uváděli ta Gabrielovská.
Zmíněna byla i bočí Rutherfordova kapela Mike the Mechanics, (která tu nemá ani profil???), asi třetí (po sólo Gabrielovi a Collinsovi), nejvýznačnější parta/bočňák, těhdle kumpánů. Osobně, až na jeden hitík z telky, je neznám. Může tedy někdo (Mayak, Braňo,...) znalý tvorby, ve zkratce tu shrnout jejich hudební působení, směr a úspěchy. Osobně si rád přečtu. Obzvláště, když jim letos vyšla nová deska, zrovna ji z YT testuji a přijde mi v lecčem na Wilson-období podobná. Osvěžující rock-pop-art, hm.
luk63 @ 17.05.2017 11:28:32
ahoj horyno, píšeš: "Zmíněna byla i bočí Rutherfordova kapela Mike the Mechanics,(která tu nemá ani profil???)" - byla tu řada profilů, ale když někteří jejich autoři začali trucovat a odcházeli, vymínili se, že jejich příspěvky budou smazáni. Nevím, jestli je to i tento případ, ale místo ??? zkus ten profil přidat. Díky
horyna @ 17.05.2017 12:08:19
ahoj luku: nechce se mi věřit, že někdo "potřeboval" se svým odchodem, odnést si i profili kapel? Komické! Několik profilů jsem zde už založil, je to ale celkem časově náročné a v posledních dnech mi na takovou činnost bohužel nezbývá čas. Jinak bych do toho možná šel, ač jejich hudbu neznám a nevlastním ani žádnou desku. Žádal jsem pouze o pár vět od pravověrných, kam jejich muzika zhruba směřuje, ta poslední deska mě pozitivně překvapila.
Jarda P @ 18.05.2017 05:23:50
Horyna: nejde o to kdo stojí u Genesis za mikrofonem. Wilson je dobrý zpěvák, o čemž přesvědčil na turné s Hackettem při podání několika skladeb z Gabrielovské éry, ale hudba, kterou na Calling All Stations produkují, je pro mě neposlouchatelná.
PaloM @ 18.05.2017 07:24:42
horyna, chcel som reagovať na tvoj posledný príspevok, kde píšeš o zášti k novému spevákovi Genesis. A potom som prečítal posledný príspevok (Jarda P). No presne to isté si myslím, vôbec neide o osobu speváka, ale o katastrofálny skladby, prudký pád. Ešte ako tak sa mi páčilo Kongo, no s odstupom 20 rokov, keď som to pred pár dňami počúval, nezanechalo to vo mne absolútne nič. Veľmi si vážim Genesis na čele s Philom Collinsom, užívam si aj tie tvrdo kritizované "pop-rockové" albumy 1983-91, ale čo predviedli na Calling All Stations, je proste o ničom. Zbytočný album. We Can´t Dance by som bral ako dôstojnú rozlúčku Genesis s fanúšikmi.
horyna @ 18.05.2017 07:47:15
Čau Palo i Jardo: chápu a rozumím, já mám naprosto stejnou potíž s deskou We Can't Dance (o starších ani nemluvě) a vaše pocity bych osobně otisknuul právě do ní, hold nejsme tu jednovaječní :-) NAŠTĚSTÍ
PaloM @ 18.05.2017 09:00:12
OK :-)
stargazer @ 26.08.2023 10:28:23
Album jsem slyšel poprvé od data vydání až v tomto roce. Nebylo dostupné ani na Google Play a ani Spotify. Až teď nedávno jsem si listoval diskografií Genesis a oni ho na spotify doplnili. Tak jsem si to stáhl a věnoval albu několik poslechů. Musím za sebe konstatovat, že patřím do skupiny příznivců, kterým se album líbí. A Ray Wilson ? Proč ne. Kdysi na začátku devadesátých let jsem měl Genesis komplet na cd a poslouchal jsem spíš Collinsovu éru a tu mám o fous raději, než PG éru.
Kapelu a její historii dobře znám. Je skutečně jen málo nahrávek, kdy se dá říci, že skupina překročila svůj stín...Tohle je ale,dle mého názoru, jedna z nich, které se to podařilo.Toto album je neskutečně + poslouchatelné+ ve všech směrech. Výnikající hudba,aranžmá,texty,vokály...Jedna z mých nejoblíbenějších nahrávek!
reagovat
Mayak @ 02.08.2016 18:31:15
... a toto tu zasa muselo byť medzi recenziami ???
Nesmierne devalvujúce pre tých, čo sa snažia aspoň o nejakú elementárnu pridanú hodnotu pri svojích recenzných postrehoch. Celkom vážne: prosím moderátorov presunúť tento text pod niektorú predošlú recenziu, ako "reakcia užívateľa" !!!
... a úprimne poprosím aj pisateľov RECENZIÍ: nezhadzujte tu takýmto spôsobom samých seba ...
vmagistr @ 02.08.2016 18:56:07
Souhlasím s Mayakem. Recenze by se měla snažit postihnout charakteristické prvky desky. Jenže takováto sbírka univerzálních klišé by šla umístit pod dalších x alb od y skupin či interpretů, o kterých by ale vypověděla stejně málo jako o Calling All Stations.
Mayak @ 02.08.2016 19:07:08
... čo takto začať konečne písať univerzálne "recenzie": "Tenhle album se mně líbí ... / Tento album sa dobre počúva ... "
... a šmitec. Ušetríme čas, energiu a myšlienky na spracovanie textu a čitateľ nemusí ani rozmýšľať, čo práve čítal a lenivosť zvíťazí na celej čiare ...
kamila @ 03.08.2016 11:13:02
Calling patří k mým nejoblíbenějším pracem od Genesis, dlouho jsem ji neslyšela a tahle recenzička mi připomněla, že bych to měla co nejdříve napravit.
EasyRocker @ 03.08.2016 11:18:35
Nedá se nic dělat, tuhle desku mám taky rád. Je tam taková zvláštní potemnělá atmosféra a Wilson mi vůbec nevadí, ba právě naopak. I po letech.
horyna @ 03.08.2016 16:30:50
Jedna z vůbec nejdokonalejších kolekcí velkých Genesis, zbožňuju ji a vokál zpívajícího Wilsona taktéž, pánové nemohli vybrat lépe. Škoda že to tímto albem celé zkončilo.
PaloM @ 03.08.2016 17:12:02
No neviem, či sme počuli ten istý album, ja toto považujem za jeden z najslabších z éry po Gabrielovi.
Je to každého vec, no skutočne sa tu vo veľkom preceňujú priemerné nahrávky.
Kubišta @ 03.08.2016 17:23:15
Zoufalá deska a skomírající kapela. Tragédie.
Brano @ 03.08.2016 18:11:53
Tento album je veľmi dobrý a tiež som bol sklamaný z toho,že to nepokračovalo ďalej.V jednom rozhovore okolo roku 1999 sa Mike Rutherford vyjadril,že majú materiál na ďaľšiu štúdiovú platňu.Škoda,že z toho zišlo.U mňa jednoznačne: GENESIS Forever!!!
Voytus @ 03.08.2016 19:02:42
A já to pořád nějak neslyším... Dobře, není to taková hrůza jako Invisible Touch, ale... Žádný ale. Kouzlo Genesis si s sebou odnesl Steve Hackett, pak už to bylo jenom horší. Kdyžtak si pusťte třeba Foxtrot nebo From genesis to revelation.
diesbies @ 03.08.2016 19:47:40
Dle mého nejslabší album Genesis. Tohle pod hlavičkou "Genesis" vůbec nemělo vyjít.
alienshore @ 03.08.2016 20:32:22
Invisible Touch je hrůza? :-), je zaujímavé že kopírovačov art-rockovej podoby Genesis je plný pytel a kopírovačov pop-rockovej éry asi žiadni (keďže je to v podstate nekopírovateľné), nejako rovnica o umení a "odpade" akosi nesedí chlapci ...
hejkal @ 04.08.2016 05:14:09
Tomu by som sa až tak nečudoval, kto dobrovoľne kopíruje niečo "hrozné"? :)
alienshore @ 04.08.2016 05:39:47
každý kopíruje to čo sa dá kopírovať, nie to čo sa nedá :-), pop-rockovú éru Genesis neskopíruje nik, pretože na to treba viac než len sa naučiť postupy a zaujať art-rockovú pózu, ako je to vidieť na mnohých dnešných kapelách z prog-rockového spektra :-) ...
hejkal @ 04.08.2016 05:47:22
Kopírovať sa dá všetko. Kopírovanie je základom našej reality. Keď sa dokáže zreplikovať DNA, tak popová éra hocikoho nebude problém za žiadnych okolností. Toto samozrejme myslím odľahčene, aby ste si tu zbytočne neprivodili infarkt.
alienshore @ 04.08.2016 05:52:30
ok, takže ak sa to dá tak určite nebudeš mať problém vytiahnuť xy príkladov na pop-rockovú éru Genesis :-), ... základom reality je realita samotná a pravda ktorú má každý pred nosom, nie kopírovanie :-)
hejkal @ 04.08.2016 06:01:07
Prepáč, mne tie popíky splývajú a moc ich nepočúvam, takže by som musel začať hľadať a počúvať niečo, čo ma nebaví. Neviem, koľkým táto éra stála za kopírovanie, to ani nebolo to, čo som písal. Ak zastávaš názor, že akýkoľvek ľudský produkt je neokopírovateľný, brať ti ho nemienim, mám iný. Prajem všetko dobré.
Antony @ 04.08.2016 06:08:52
Zábavná hláška "pop-rockovú éru Genesis neskopíruje nik" mi dnes po ránu zvedla náladu. Muzak kalibru Calling All Stations je přesně to, co se vyvalí z každého posluchačsky neutrálního pop rockového rádia. Kopírovačů jsou tuny a je to vždy stejně neposlouchatelné...
EasyRocker @ 04.08.2016 06:24:15
Je to jen o tom už tisíckrát zmíněném subjektivismu. Pro mě holt Calling žádný odpad a skomírání není, ani náhodou, pro jiného ano. Víc není třeba dodávat. Snaha jedné strany vyargumentovat to svoje je marná, protože hudba je subjektivní už ve své podstatě tím, jak ji vnímáme. Kdo koho kopíroval nebo nekopíroval, je zcela nepodstatné.
Petr_70 @ 04.08.2016 06:38:46
Je to výborná deska, stejně jako třeba Invisible Touch, nevím proč hrůza...Je zvláštní, že to píší ti samí kritici, kteří např. dance-halovou sračku jménem "Owner Of A Lonely Heart" od nejmenované kapely vyzdvihují téměř do nebeských výšin! Tomu opravdu moc nerozumím...
hejkal @ 04.08.2016 06:40:34
To je hold, vkus. Opísať ho a porozumieť mu je zložitejšie, než ho skopírovať. :)
Petr59 @ 04.08.2016 09:12:24
Éra Genesis s P.Gabrielem patří k tomu NEJ, co kdy bylo v progresivním rocku "stvořeno"(můj názor). Budu-li porovnávat "Calling All Stations" v tomto kontextu, tak to album je nic moc. Když na to ale pohlédnu z jiné stránky - žádné porovnávání, žádná éra, žádní GENESIS, prostě nějaká "nová" kapela . . . tak to album není vůbec špatné.
PS: A jestli někomu vadí, že jsou zde recenze "nerecenze", tak ať to nečte. Já se kdysi pokusil o recenzi a hned jsem byl sprdnutej, že se z toho dotyčný nic nedozví o kvalitě provedení či zvuku... Hifista a audiofil (za což se trošku považuji) pro samý(soustředěný)poslech nemá čas smolit romány. Tož nepíši a jen a jen poslouchám.
Mnoho krásné muziky a fajn léto všem . . .
alienshore @ 04.08.2016 15:26:04
Antony: mňa to tvoj komentár tiež pobavil, hlavne tie tuny :-), veď ma pouč, nahoď sem kopírovačov pop-rockovej éry Genesis, ktorí chodia každý deň v rádiu, sem s nimi, alebo len opäť trepeme aby sme trepali? :-))) ...
Antony @ 04.08.2016 16:38:55
Nevíš, neznáš, a já tvoje mezery ve vzdělání doplňovat nebudu. Naopak, díky nim jsou tvé příspěvky zábavné až komické. V tom jsi výborný, skoro jako Filozof a Fedino, blahé paměti.
Za těch deset let, co jsem tady téměř denně, nemám potřebu nikoho komentovat. Ovšem konzistence blábolů ve tvých příspěvcích je unikátní. Těším se na další, fakt, skvělý kabaret...
alienshore @ 04.08.2016 17:34:33
takže si sa rozhodol trepať, tak trep ďalej :-), priam geniálny príklad toho že keď niekto nevie odpovedať začne mi tu robiť psychologický rozbor ..., evidentne to s tým kopírovaním pop-rockového Genesis asi také jednoduché nebude ako sa to tu tradične prezentuje :-)
kamila @ 04.08.2016 17:50:53
Chlapci přestaňte se hádat o takovejch kravinách jako je hudba, copak nemáte v životě jiný starosti:) Ale vážně, tohle nemá cenu, každej má svůj názor
Aliene, doufám že tě za malou chvíli potěším ještě aspoň jednou
Voytus @ 04.08.2016 17:59:04
Kamila vs. "chlapci" 1:0 :-)
Mmchdm, ta debata už zase přestala být o hudbě a sklouzla na čistě osobní úroveň....chjo....
Brano @ 04.08.2016 17:59:05
Priam dokonalý klon pop-rockových Genesis s Collinsom na čele,je nemecká skupina Cyril >> odkaz
Najmä ich debutový album Gone Through Years.Kto neverí,nech si vypočuje!
alienshore @ 04.08.2016 18:17:09
Brano, nič v zlom ale na Cyril by som nálepku "ejtýs genesis" neaplikoval, nie je to celkom to čo vystihuje podstatu tvorby Genesis z tohto obdobia ...
alienshore @ 04.08.2016 19:22:13
nikto nič? :-), čo tak napr. Sound Of Contact kde hrá Simon Collins, tam sú aké také odkazy na pop-rockovú éru Genesis, ale to sme stále ešte v rodine samotného Phila :-) ..., čo sa týka neo-progu tak ešte čiastočne napr. kanadský Mystery, ale inak je to bieda v krížení pop-rocku a prog-rocku
horyna @ 04.08.2016 19:28:14
Slavo: vykašli se na to :-) Sound jsou jasní ale Mystery by mne nenapadli ani náhodou. Poď se radši kochat nad tím v čem se shodneš. Se mnou rozhodně v posledních Big Big Train, řeknu ti člověče, to je nebeská mana, furt to sjíždím a nemám dost.
Antony @ 05.08.2016 06:34:51
Alienshore se rozhodl blábolit, a blábolí dál. :)
Základní znalosti chybí, avšak suverenitou pronášených bludů to chce vynahradit. Cyril nejsou kopírka poprockových Genesis, zato Mystery ano. Aha, co ještě? Jo, Rush jsou AOR... Zábavné. Těším se na další výplody.
horyna @ 05.08.2016 07:05:27
Antony: při vší úctě, nechceš se na to vys...
Sám jsem měl se Slavem dost problémů a jednu dobu mě pěkně dával na frak, solidně vysíral a měl jsem ho plné zuby, pak jsme si to trochu vyříkali a teď si občas jeden do druhého píchnem, ale nikdy bych o něm neřekl že je mímo místu, blábolí, vymýšlí si atd...
Je to naprostý profík a tak ho taky beru, jako člověka max oddaného hudbě, má obrovský přehled a píše tu nejspíš i ze všech nejlépe.
Nechme stranou osobní zášť a věnujme se tomu proč sem chodíme, hudbně !!!
EasyRocker @ 05.08.2016 07:09:08
To taky děláme :-) ale občas to holt někomu ujede a má potřebu obhajovat to svoje, jenže si neuvědomuje, že pokud někdo jiný vnímá hudbu jinak, tak nic nezmůže ani neukřičí. Objektivně rozebrat jde automatickou pušku nebo letadlo, tam, pokud se jen jedna součástka neudělá pořádně, tak to nebude fungovat. U hudby, obrazů, knih nebo soch je to holt ale čistě subjektivní. A kolikrát že to už podotýkám? :-)
Mohyla @ 05.08.2016 07:11:30
No tak chlapi! Takto sa nikam nedostanete, to k ničomu dobrému nepovedie! Len k osobným invektívam! Radšej to nechajte, počúvajte Kamilu! Keď tie ušiská má každý nastavené inak a aj počuté vníma inak! Na svoj obraz ich neprerobíš! Ži a nechaj žiť, veď sa sem chodíme baviť!
Mohyla @ 05.08.2016 07:15:46
Kým som to napísal, naskákali ďalšie príspevky, v časovej osi patrí za posledný Antonyho príspevok.
POsibr @ 05.08.2016 07:32:35
toto už dávno nie je o hudbe, toto už je iba o tom, kto druhého pre*tí. z jednej, aj z druhej strany. nezhodám sa pri hudbe človek nevyhne, je to proste tak, ako už bolo 100x povedané - subjektivita. hudobný diletantizmus a elitizmus robia zlú krv a rozvrácajú komunity, ako je táto. OK, veď každý má svoj názor, možno s ním nesúhlasím, ale rešpektujem, je to také ťažké?
čo ma ale zaráža, že takéto osobné spory, ktoré už prekročili hudobný rámec a skĺzli k invektívam, sa vyskytujú pri recenziách. týchto zopár viet síce za recenziu veľmi nepovažujem, ale ak by išlo o dlhší text, ako autora, ktorý si na ňom dal źaležať, by ma riadne nas*alo, ak by sa v diskusii začali viesť takéto žabomyšie vojny bez náznaku konštruktivizmu. amen.
alienshore @ 05.08.2016 07:42:16
Antony: skús použiť argumentáciu na to čo som sa konkrétne pýtal, na hranie so slovíčkami ti neskočím ...
Antony @ 05.08.2016 09:59:19
Alienshore: Vážně jsi použil slovo "argumentace"? Tedy něco, co v diskuzi vůbec neděláš, neumíš? Oj, Gospodi....
Víš, pro mne jsi v roli někoho, kdo by se rád bavil o vyšší matematice, ale neumí malou násobilku. :) Nazdar.
Antony @ 05.08.2016 10:00:58
Horyna, EasyRocker, Mohyla, POsibr, i ostatní: Jen na vysvětlenou, proč to všechno. Hlavní důvod je, že mne velmi ruší, když se mezi normálními recenzemi a komentáři opakovaně vyskytují neználkovské výkřiky úplně vytržené z reality. Takže, na hrubý pytel, hrubá záplata. Alienshore si zde evidentně hojí komplex, protože má potřebu se opakovaně ke všemu vymezovat, být konfliktní a útočný. Jeho příspěvky mají charakter patologicky zaslepeného fanatismu, bez argumentace, znalosti širších souvislostí, nadhledu, pochopení, atd. Jsou zcela bezcenné, škodí, o hudbu v nich nejde, jen masírování pomateného ega. Kam šlápne svojí trollí nohou, tam to přestává být ke čtení. Bohužel i vás svým demagogickým huvátstvím nakonec dohnal to pozice opatrných přitakávačů, abyste si jej náhodou nerozezlili. Tak jsem napsal, co jsem napsal, aby to chlapec věděl. Že se nezmění, je mi jasné. Ale slibuji, že už se tady s ním nebudu zabývat, dalších slov je škoda. Sorry, za ten styl, ale myslím, že zrovna pod touto nerecenzí nebylo čemu ublížit.
martin69 @ 05.08.2016 10:03:45
Antony: naprosto s Tebou souhlasím!!!
kamila @ 05.08.2016 10:13:08
Teda tady se to dneska prasí :-) nestačím to číst, ještě že je tu i pár normálních hudebních příspěvků, hanba všem hádavým a .. no prostě fůůůj.
Za sebe souhlásím že Alien je občas pěkně konfliktní a extra útočný a cítím z něj velký fanatismus, ovšem s tím rozdílem, že širší souvislosti zná na jedničku a má s přehledem vše zmáknuté, není to blábolení. Však jsem se jednou s ním pěkně porafala, to už mě pěkně štval:-)
myslím že je nám všem naprosto fuk, jestli si ho proti sobě poštvem, nebo nee. Hehe, já možná hned další svou recenzí :-) Ozval se i martin69 kterého zdravím a lituju, že se neúčastní debat, má tu hodně dobrejch (metalovejch) recenzí.
Pánové o hudbě, o hudbě, ani mé sladké Rush skoro nikoho nevyprovokovali k reakcím???
Petr87 @ 05.08.2016 10:34:45
Téda, tady se to zase rozkošně rozhádalo...
Nechcete už zklidnit koně, válečníci? :))
Se svým názorem na tuto desku jsem se už tady kdysi stručně svěřoval a naloupal jsem jí z fleku nějaké čtyři hvězdy; ale dnes to vidím zase o něco kritičtěji.
Není to špatné, skvěle zahrané, zazpívané, ale jako celek takové suché. Pod hlavičkou GENESIS to podle mého vyjít už nemělo - ale co už!
Dnes bych to stáhl ze čtyřech na tři. :)
Ale když si vezmu z dnešního pohledu, kolik takových desek jsem v minulosti příšerně nadhodnotil, tak bych proletěl zdí!
EasyRocker @ 05.08.2016 11:36:37
Alienshora znám odtud mnoho let, že by mluvil bez znalostí, to je nesmysl. Že je útočný a někdy nepříjemný a bere to smrtelně vážně, to je pravda a už se to tady řešilo:)
Antony @ 05.08.2016 11:58:08
Problém je v tom, že v útočném obhajování svých idolů často popírá širší znalosti. Jinými slovy, fanatizmus zužuje obzory a z jinak inteligentního člověka dělá v očích druhých omezence. Jsou to pouhé důsledky sebeprezentace zde na fóru.
Kubišta @ 05.08.2016 12:07:59
O desce jsem si své napsal a k té diskusi jen málo. Antony se do "pana recenzenta" opřel právem a dávám mu palec hore.Milosti,nenechte prchlivost cloumat svým majestátem.
Mayak @ 05.08.2016 15:34:59
Nechcel som už nič písať pod touto "antirecenziou", ale ...
Poznám istú dobu (samozrejme osobne) "alienshora" teda Slava, ale poznám (aj osobne) z minulosti aj Antonyho (teda Milana). Sledoval som miestnu prestrelku a nereagoval som hneď na niečo, čo už istú dobu aj ja považujem za nie dobré...
Antony je prakticky môj rovestník má nepochybne nesmierny prehľad o hudbe, ktorú tu zhruba nazývame "progresívnou". Z jeho v minulosti obrovskej zbierky som si aj ja odkúpil nejaký ten titul, ktorý bol v danej dobe pre mňa problém práve zohnať. Ak sa nemýlim, Milan (Antony) prešiel tou istou cestou, čo ja (teda rozpredaj a už žiadne kumulovanie nosičov), ibaže o niečo skôr a v jeho prípade podstatne, podstane väčšej "zbierky" nosičov, teda najmä CDs).
Slavo, narazil si na človeka, ktorý vie o tu rozoberanej hudbe celkom NEPOCHYBNE viac, ako Ty a má napočúvané celkom NEPOCHYBNE viac, ako Ty (áno, je to aj o faktore veku) !
Kým si šiel do tohoto jalového konfliktu, mal si si na Antonyho profile prečítať, čo je to "recenzia" ...
... je to proste veľmi trefné ...
Mať istý dar vnímať hudbu tak, že sa o nej dotyčný vie aj nadštandardne verbálne vyjadriť (samozrejme stále a stále IBA subjektívne) je iste fajn, ale ...
Ale vypracovať sa pomaly, ale iste do pozície notorického mentora, žiaľ, stále viac "argumentujúceho" povýšenecky a aj s evidentnými prvkami arogancie a už aj istej demagógie, toto sa nemalo stať (ale deje sa to všade a bežne).
Mám Ťa rád, Slavo, ale nerád by som na tomto fóre sledoval postupný vznik niečoho obludného ... hudba je stále iba záležitosť výsostne subjektívna a Ty nikdy nebudeš mať "pravdu", budeš mať IBA svoj pohľad na ňu a ten je úplne rovnocenný s ktorýmkoľvek iným pohľadom ľubovoľného človeka a ani o chlp pravdivejší ...
... v tomto "spore" ťaháš, Slavo, evidentne za kratší koniec, a ak v ňom budeš pokračovať, inak to nebude ani v budúcnosti ... chce to opäť a už vždy aj pokoru ...
... ľudské Ego je proste kurva ...
alienshore @ 05.08.2016 18:36:24
Antony: a čo si dáme teraz, plošné integrály alebo diferenciálne rovnice ? :-), prípadne nejakú ďalšiu psychoanalýzu ?, skutočne mi je šumafuk ako ty mňa vnímaš a čo ty máš napočúvané, moja otázka ostáva stále otázkou, kde sú tie kópie Genesis ktoré idú v rádiách každý deň a ako sa volajú??? je možné odpovedať na otázku ktorá je stále otázkou ???
b.wolf @ 05.08.2016 19:25:10
Pokud se Genesis týče, tak úplně první skladbu, kterou jsem slyšel v souvislostí s touhle kapelou, byl slaďák One more night na jakési diskotéce :)))) Pak mně jeden ďábel, co je (pardon, bohužel byl) absolutní šílenec do hudby, řekl, že tahle popová srágora (dámy prominou) nemá s původními Genesis nic společného, že to je jejich zpívající bubeník Filip Collins. Za pár dní při nějaké pařbě přinesl dvě desky-Trespass a Nursery cryme-jo, pane, to byla jiná. Tím mě sakramentsky navnadil a tak jsem roky pokračoval až do alba Duke; zde Genesis pro mě skončili. Následující Abacab a další jsem nepovažoval za nutné pořizovat, vzhledem k absenci P. Gabriela a jal jsem se sledovat jeho sólovky. Týká se to i recenzovaného alba, naprosto mě nezaujalo a tak to i zůstane. Každému co jeho jest, neboli ať si každý poslouchá, co se mu líbí. Dneska jsem narazil třeba na finskou smečku, co debutem jede v glam rocku, který je údajně mrtvý. Není, třeba tahle fošna, nebo debut Crashdïet Rest in sleaze to dokazují... bez hodnocení.
alienshore @ 05.08.2016 20:50:36
vysvetlím trochu prečo vznikol diskusný problém :-), ide o to že som si dovolil postaviť hodnotovo art-rockovú éru a pop-rockovú éru na jednu rovinu, ... art-rock v 80-tých rokoch skončil, bol to relikt, a Genesis by boli len fosíliou keby v tom pokračovali, zmena im priniesla skutočnú slávu, veľké peniaze a albumy od Abacab smerom hore sa predávali v miliónoch, kto ich teda kupoval? boli to presne takí istí ľudia ako my, neboli iní a ani hlúpejší :-) ...
zadal som otázku na popové (myslím popové, nie neo-progové) klony Genesis, odpovede žiadne ..., namiesto toho psychologické rozbory, kto koľko toho napočúval, kto koľko má rokov, kto aké má ego ..., všetko možné i nemožné len nie to čo som sa chcel skutočne dozvedieť :-), budem musieť to rádio v práci poriadne počúvať aby som konečne zachytil to čo mi už roky rokúce uniká, chlapci vďaka za vaše postrehy :-) ...
adam @ 05.08.2016 20:51:14
Hura opat riesime kokotiny....
Jedno z nejlepších alb Genesis. Trošku jsem měl strach, jaké bude, ale zamiloval jsem si ho na první poslech. Ray byl skvělý i živě a - přiznávám - v některých písních mne nadchl víc, než Phil. (Pravdou ale je že Genesis s Philem jsem živě nikdy neviděl).
Sleduji i Rayovu sólovou dráhu a určitě též stojí za poslech.:-)
reagovat
bullb @ 25.08.2015 12:00:30
Samozrejme, nikomu neberiem jeho názor, ale táto platňa je pokusom o "Genesis", ktorý im veľmi nevyšiel. Nakoniec sa to týka aj celej produkcie skupiny z osemdesiatych rokov. Posledný "majstrštyk" (podľa mňa) bola platňa Wind & wuthering.
Tomáš Rojt @ 25.08.2015 16:25:15
Pořád si stojím za tím, že recenze není text na tři řádky. Tohle album mám rád, ale určitě si zaslouží recenzi, která má hlavu a patu. A vůbec nemusí být pochvalná, ale obsažná ! Nemusí to být zrovna styl Pavla Gratiase, který se mi osobně líbí, rád mám ale i kratší výstižnější texty. Album Calling All Station je poměrně dlouhé, takže prostor na delší recenzi tady je. Mimochodem turné k tomuto albu jsem zažil na vlastní oči a uši na koncertě v Praze a byl jsem nadšen ! Tehdy jsem za bicí soupravou obdivoval mě ještě neznámého Nicka d´Virgilio, bubeníka a zpěváka Spock´s Beard. Bohužel už bývalého.
Mayak @ 25.08.2015 18:42:02
Tomáš Rojt: Určite si nevidel na živo s Genesis ani Nicka d´Virgilia, zavádzaš sám seba, pretože celé európske turné ku "Calling All Stations" (1998) bol za bicími izraelčan Nir Zidkyahu. Nick d´Virgilio NIKDY a NIKDE nekoncertoval v Európe s Genesis ...
Tomáš Rojt @ 25.08.2015 19:54:05
Máš pravdu, nechal jsem zmást trochu podobou obou a tím, že Nick bubnuje na albu. Na koncertě hrál na bicí skutečně Nir Zidkyahu.
Mayak @ 25.08.2015 20:05:55
Genesis - Calling All Stations Live 1998 (31.1. 1998, Katowice, Poland)
>> odkaz
Nir Zidkyahu je tam častejšie dobre viditeľný :-)
Inak, v tej istej dobe som videl budapeštiansky koncert Genesis (29.1. 1998)
Petr_70 @ 26.08.2015 10:08:06
Nevím, tohle album jsem neslyšel, ale osobně vůbec nechápu tu neustálou dehonestaci jejich tvorby po roce 80.
např. takový Invisible Touch z roku 1986 je IMHO výborná deska! Co na tom, že tam znějí úplně jinak než v sedmé dekádě?!
Jarda P @ 26.08.2015 11:28:08
Až ho uslyšíš tak pochopíš :-)
Petr87 @ 31.08.2015 08:19:23
Tohle není vůbec špatné album, Ray Wilson je dobrý zpěvák, jsou tam skvěle zahrané, pěkné, melodické skladby s dobrou produkcí... ale GENESIS se to už podle mne nemělo jmenovat - tohle je trochu jiná kapela.
Slabší čtyři hvězdy z mého pohledu.
Veľmi príjemné prekvapenie. Asi preto, že som nič neočakával. Ale tento album je skvelý. Píše sa rok 1997 a všetci vieme, čo to znamená: že hudba má nadprodukciu odpadu. A toto je výnimka. V mnohých skladbách mi znie starý duch Genesis a je len veľká škoda, že táto zostava sa neuchytila. Zo skladieb pre mňa vynikajú hlavne Shipwrecked, úchvatná The diving line a zádumčivá melanchólia There must some other way. Zvyšok takisto nesklamal, vyložene zlý song som nenašiel. Trochu je tu problém to, čo pri predchádzajúcom albume - dlhá stopáž. Ale inak skladby im vyšli aj v tejto zostave (a počul som aj singlové béčka Papa he said a Banjo man, ktoré sú veľmi chytľavé a mohli byť na albume). Takže ako posledný album Genesis ho beriem ako dôstojnú bodku za touto famóznou kapelou.
reagovat
tento album by som na jednej strane nepodceňoval,na druhej nepreceňoval.Bol som na koncerte v Budapešti a Ray Wilson obstál na jednotku.Okrem piesní z nového albumu zmákol Gabrielovky a tiež Collinsovky.
Bol som na Genesis tri krát,tiež na Gabriela a Collinsa sólo,ale z koncertu s Willsonom som mal veľmi dobrý pocit a zahrali aj také pecky,ktorým sa Collins dlhé roky vyhýbal a neotravovali s takými vecami,o ktorých človek mal pochybnosti,či sú od Genesis alebo s Collinsovej sólovky.Mne osobne sa páčili najviac skladby v unplugged prevedení a jeho príjemné pódiové vystupovanie.
reagovat
O téhle desce mi spousta lidí vyprávěla. Že je rockovější a že se kapela vrátila stylově do 70. let. Ano, rockovější místa tu jsou, je to víc o kytarách, než většina předchozích alb s Collinsem - což ale nebylo dáno jím, ale spíše tím, že 80. léta byla více o synťácích a přeci jen hlavním autorem byl u Genesis vždy klávesák. Rutherford nahradil Hacketta, protože se jim ve třech hrálo nejlépe. Na koncertech měli kytaristu a Rutherford hrál také víc na baskytaru.
Jenže o návratu ke kořenům nemůže být řeč, už jen proto, že to není dost dobře možné.
Já jsem téhle desce prostě nepřišel na chuť. Chybí mi tady nápaditější melodičnost, většina skladeb nějak začne a pak už jede v jedné náladě, kapela tu používá všude přibližně stejná tempa, přijde mi to roztahané a příliš dlouhé.
Wilson není špatný zpěvák, Gabrielovy songy prý zpíval výborně. A jeho hlas se do tohoto stylu hodí, jen používá pořád stejný výraz.
Co se týče songů, tak jistě úvodní píseň navodí náladu desky, Shipwrecked je docela vkusná rádiovka, pak třeba Alien afternoon, v Not about us se ozve akustika, The dividing line je trochu živější - tady se mi Wilson zamlouvá.
Instrumentální pasáže jsou jen takovými plochami, jakoby kapele došly melodické nápady. Nepřijde mi to až tak promyšlené, hodně pasáží je dost prvoplánová, oceňuji, že zase zkoušejí něco jiného, ale u mě to nějak ne a ne zafungovat. Ty nápady spíše hledám, než že by mě tu něco praštilo přes uši - tím nemyslím otravný refrén v Congu.
Mít tato deska tak 40 minut, tak hodnotím jinak Takhle mi to nějak splývá.
reagovat
Mozno to bude niekomu pripadat ako klišé,ale dovolím si tvrdiť,ze na tomto albume sa Genesis pokúsili o návrat do rokov sedemdesiatych k svojim "koreňom".Myslim si,ze Calling all stations je krásny,melancholický,mozno trochu smutný album,akoby vystrihnutý z obdobia okolo roku 1978.Vsetko to začalo tak,ze okolo roku 1996 tlačou prebehla správa,ze Phil Collins definitívne opúšťa svoju domovskú kapelu a že sa bude dalej venovať uz iba svojej solovej kariere.Tony Banks a Mike Rutherford následne začali hladať nového vokalistu.Do úvahy pripadal aj Paul Carrack z Rutherfordovej kapely Mike and the mechanics,ktory však tuto ponuku odmietol.Genesis si nakoniec vybrali vtedy iba 28 ročneho škota Raya Wilsona.A ako sa neskôr ukázalo,vybrali si velmi dobre.Ray Wilson,napriek svojmu veku skvele zapadol do skupiny a cely album naspieval bezchybne.Chcel by som upozornit tiež na skvelý výkon oboch hosťujúcich bubeníkov.V case vydania tohto albumu som bol práve v Anglicku a nikdy nezabudnem,ako som v jeden januárový deň v roku 1998 cestoval autobusom z Doveru do Londýna.Sedel som za šoferom,ktorý mal pustené nejaké hudobné rádio.Počas tejto cesty na ňom hrali skladbu Shipwrecked,ktorá vtedy v Anglicku "frčala" snad päť krát :-).Hodnotím,ako excelentný prírastok do každej zbierky progrockového fanúšika!
reagovat
martin69 @ 04.11.2009 10:35:11
Brano souhlasím s tebou ,škoda že zůstalo jen u jedné desky .
Tohle album patří mezi několik málo,které si ráda
pustím i po 10 letech. Hudbu Genesis jsem milovala,ovšem nevím proč, samostatného Collinse nějak nemusím. Ovšem tento příjemný hlas R.Wilsona
tomu albu sedí, je v tom pohoda, melodie i vášeň...
a kašlu na moudrá hodnocení, mé srdce říká ano. Čau
reagovat
je velka skoda, ze pre nezaujem v USA sa tento line-up rozpadol. Tento album mal to, co genesis poslednych dvadsat rokov chybalo - znel inak. Ked si pustite co ja viem We can't dance, po dvoch vypocutych pesnickach takmer presne odhadnete, ako bude zniet tretia. Je to pekna hudba, ale vsetko je vopred zname, collinsov spev a bicie, rutherfordove backlighty, banksove plochy. Genesis uz nefascinuju.
Tu sa zda, ze prisla zmena. Titulna skladba vytvara silnu melancholiu a la wind & wuthering a ta melancholia sa tiahne celym albumom. Wilson fascinuje tym, cim kedysi collins - farbou hlasu.
skoda, ze to skoncilo este skor, ako to vobec mohlo zacat. verim tomu , ze by nsledovali platne este blizsie gabrielovi.
porovnavat wilsona s collinsom je nelogicke. tu nejde ani o collinsovu slavu, ani o jeho zasluhy, ci schopnosti. Wilson bol oproti Collinsovi v danom momente jednoznacne prinosom pre genesis.
(existuje tot presna paralela - onoho casu Horn vystriedal Andersona v Yese a s Downesom urobili Dramu - platnu, ktora ma uzasnu atmosferu a svojim soundom sa nepodoba na nic ani pred dnou ani po nej v tvorbe yesu. Pritom hadam nikto nepochybuje, ze Horn bol hlasovo na tom podstatne horsie ako Anderson, co v pripade dvojice Wilson/Collins zdaleka neplati).
reagovat
merhaut @ 31.07.2007 18:27:52
technická: doplnil jsem k recenzím tvoji identifikaci, přihlašuj se prosím a zkus si doplnit profil, v případě zapomenutého hesla stačí mail na: merhaut@mbox.vol.cz
mikepis @ 31.07.2007 20:15:43
OK, dakujem. doplnil som.
Přiznám se, že jsem se tohoto alba trochu „bál“, po více, než dvaceti letech bez Collinse, který byl hlavní postavou kapely …… Možná i proto, že jsem očekával zklamání, jsem byl velice mile překvapen a pamatuji si, jak jsem album na podzim roku 1997 hrál denně několikrát dokola. Je pravda, že si asi Tony Banks a Mike Rutherford nemohli na uvolněný pěvecký post vybrat lépe, Ray Wilson svým projevem hodně připomíná Petera Gabriela, takže i díky tomu se v souvislosti s Calling All Stations mluví jako o jakémsi návratu k opravdovému progresivnímu rocku. Dalším faktem, který si při poslechu uvědomuji, je geniální skladatelský potenciál Tony Bankse. Přesto, že u tří skladeb, Not About Us, Small Talk a There Must Be Some Other Way jsou uvedeni jako autoři Banks – Rutherford – Wilson a u všech ostatních dvojice Banks – Rutherford, mám pocit, že album je převážně Tonyho práce. Kdybych měl napsat, kdo je nejvíc Genesis, neváhal bych ani vteřinu a myslím tím celou dobu existence kapely.
Dnes, s odstupem skoro deseti let už (chce se mi napsat samozřejmě) tak nadšen nejsem. Album se velice příjemně poslouchá, od úvodní Calling All Stations, asi zdaleka nejpovedenější skladby na celém albu, s typickými klávesovými plochami Tony Bankse, agresivní kytarou a perfektně šlapající rytmikou, přes hit Congo (který mi nezhnusilo ani to, že jsem videoklip k němu viděl snad padesátkrát a v rádiích ho svého času hráli několikrát denně), příjemnou Shipwrecked, velice povedenou Alien Afternoon, lehce nudnou a unylou Not About Us a If That´s What You Need, zajímavou a šlapavou The Dividing Line, celkem nezajímavou Uncertain Weather, dost NEGENESISOVSKOU, ale docela slušnou Small Talk, There Must Be Some Other Way, podle mě druhou nejlepší skladbu na albu, i s pěkným Banksovým sólem až po závěrečnou One Man´s Fool, možná zbytečně nataženou skoro na devět minut. Albu nelze upřít, že zní moderně, pěkně šlape a opravdu se celé příjemně poslouchá, ale řekl bych, že se hodí spíš jako kulisa, nějak se mi už zdá trochu unavené a určitě bych ho nedával na vyšší úroveň, než předchozí tři studiové počiny s Philem Collinsem. Nějak tam nemůžu nalézt tu progresi, zdá se mi, že hudební motivy se dost opakují a je tam dost té tzv. vaty. Nemůžu se zbavit dojmu, že ve třech Genesis byli pořád kapelou, ve dvou, spolu s nájemními muzikanty (přes úctu k pěveckému umění Ray Wilsona) už tam není to, o čem jsem mnohokrát psal, ale co neumím přesně pojmenovat.
Takže na závěr – Calling All Stations je dobré album, v kontextu celé tvorby Genesis ovšem naprosto průměrné. Podle mého :-)
reagovat
Ja nevim co tu porad resite to ze byl nekde v genesis znat collinsuv pop nebo ne. Me vzdycky sklatby s genesis pripadaly napaditejsi a slozitejsi nez collinsova solova kariera. Poslechnu si rad oboji, ale genesis mam radsi. Co se tyce tohodle alba, je videt, ze to nebyl jen collinsuv smer. Stejne tak kdyz si poslechnete Mike and Mechaniks nebo Banksovy solovky, je zrejme, ze celkovej vyvoj genesis nebyl danej collinsovou solovou drahou, ale tim ze skupina asi mela dost hrat zmatkovou hudbu a odebiralala se pohodovejsim a melodictejsim stylem. A vubec ne pricinenim collince jak tu porad nekdo rika. Proste to vzeslo celkove z nalad a hudebniho pokroku vsech clenu kapely...
reagovat
Maja @ 30.07.2007 18:55:08
No konečně si toho někdo všiml. Správný postřeh.
Tohle album lze zhodnotit velmi jednoduše obligátním výrokem: co je dobré, není nové, co je nové, není dobré. A nebo vůbec jedním slovem: nuda.
Organismus Genesis se musel během svého života vyrovnat s lecjakými obtížemi a zažil už jednu přetěžkou amputaci. Vylízal se z ní překvapivě dobře. Zdá se ale, že tím své regenerační schopnosti vyčerpal.
Ač by si člověk kdysi při poslechu písně More fool me na Collinse nevsadil, poté co vystoupil z Gabrielova stínu, zhostil se vůdčí role překvapivě dobře. Pánové Rutherford a Banks tedy hledali někoho jemu podobného, ale zdá se, že se zaměřili na vnější znaky a zapomněli na to nejdůležitější – orgánovou kompatibilitu. Phil Collins, ať už si o něm myslíme cokoliv, byl a je OSOBNOST. Ray Wilson bohužel není ani osobnost.
Obávám se, že skupina Genesis tuto transplantaci nepřežila a jakýkoliv pokus o resuscitaci této mrtvoly je marný.
Nezbývá než pánům Rutherfordovi a Banksovi doporučit věnovat se svým sólovým projektům a tomu prvnímu popřát šťastnější ruku při výběru náhrady za zesnulého P. Younga…
reagovat
LZ @ 28.11.2005 00:00:00
s tak příkrým hodnocením vůbec nesouhlasím. jasně, není to rozhodně to nejlepší, co Genesis nahráli, ale Rutherford a samozřejmě hlavně Banks se snažili. Wilson je nejslabším článkem, to je rozhodně pravda. Ale skladby jako Alien Afternoon, One Man's Fool anebo Dividing Line jsou velmi podařené. Je škoda, že se nepustili do dalšího alba, které by teprve ukázalo, jestli ve Wilsonovi něco je, nebo ne (muselo být těžké být v Collinsově stínu). Dokud v Genesis totiž zůstává (zůstal) Tony Banks, tak rozhodně není nic ztraceno..
EasyRocker @ 30.11.2005 00:00:00
To je pěkný nesmysl. To album má blíž ke starším Genesis než kterákoli z posledních 3 desek s Collinsem. Respektuju Collinse jako osobnost i jako zpěváka, ale je mi sympatický i odklon od vyloženě popové polohy alb jako Invisible Touch nebo We Can´t Dance. A Wilson má něco z Gabriela, čímž je mi velmi sympatický. Že není osobnost? Vždyť s kapelou nazpíval jedno album. Collins byl v roce 1971 osobnost? Obří pche.
mct @ 01.12.2005 00:00:00
To LZ:
Nemohu si pomoci, ale podle mě má existence skupiny smysl, když mezi členy dochází k jakémusi jiskření, nebo aspoň vzájemnému ovlivňování, pak může být výsledkem něco zajímavého. Dvojici Rutherford a Banks se tady ty zbývající uhlíky z legendy jménem Genesis rozdmýchat nepodařilo. MR zřejmě vyčerpal svou invenci u Mechaniků (tady jen rozemílá to, co hraje tam) a TB to sám neutáhl. Snaha tentokrát nestačila.
Můj pocit z tohoto alba, že to už tady bylo a v lepší variantě, je zkrátka velmi silný.
To Easyrocker:
Že by mělo tohle album blíž ke starším deskám Genesis (předpokládám, že tím myslíte ty s PG), tak to teda nevím. Takovou nudu jsem tam nikdy nezažila, a že ta stará alba znám už hodně dlouho.
Srovnání PG a RW mi taky připadá hodně přitažené za vlasy. PG už na debutovém albu (bylo mu tam o 10let méně než Wilsonovi tady!!!) zpívá s takovou lehkostí, nadhledem, ironií a v jeho hlase je určitá tajuplnost. RW tady zpívá skoro celou dobu stejně a slyšitelně se při nahrávání tohoto alba hodně nadřel, zpívá tak upachtěně.
A Collins? Já tady nepíšu nic o roce 1971, ale o 90. letech, kdy Genesis definitivně opustil. Po jeho odchodu tam vznikla díra, kterou Banks a Rutherford Wilsonem ucpat ani nemohli. Nejspíš měli zpěváků na natáčení alba pozvat víc, aby se ukázalo, s kým jim to lépe sedne, kdyby tam těch hlasů bylo víc, tak by se to určitě snáz poslouchalo.
EasyRocker @ 02.12.2005 00:00:00
mct: Wilsonovo krátké působení u Genesis je nutné brát v globálu. Ve studiu možná působil křečovitě, ale minimálně na pražském koncertu v roce 1996 působil ve starých skladbách tak, že mi šel příjemný mráz po zádech ( a to jsem slyšel jen nekvalitní záznam, ale podobnost RW s PG v některých pasážích je až neuvěřitelná). Ocenil jsem snahu kapely vybočit touto desku za zajetých kolejí Collinsovských alb, která nebyla špatná, ale až příliš se kryla s Collinsovými sólovkami a ze všeho bylo jasně patrno, že Genesis jsou hlavně o NĚM. Což v začátcích rozhodně nebylo.
Brano @ 02.12.2005 00:00:00
Prepac,ale tak necitlivu a ignorantsku recenziu na album Genesis som este necital.A to pocuvam Genesis uz 20 rokov a som skalny fanusik.Pocula si vôbec ten album?A pocuvala si ho pozorne.Podla mna,je tam jasne citit navrat k starym art-rockovym korenom.Hlas spevaka rozhodne nema chybu.Celkovo sa jedna o prijemne,trochu melancholicke genesisovske album.
mct @ 04.12.2005 00:00:00
To Brano:
Když dojde inspirace a skupina si neví rady, tak se napíše, že to je návrat ke kořenům. Genesis nejsou první, kdo to tak udělali.
To Easyrocker:
Aniž byste to měl v úmyslu, vystihl jste Wilsonův problém – on je skvělý imitátor, ale jakmile mu chybí předloha, jeho zpěv je zcela bez výrazu, přesněji má jen jeden výraz – je velký tragéd, takže po druhé skladbě zcela ztrácím přehled, kterou píseň zpívá. Jeho místo je spíš u The Genesis Revival, než u Genesis…
Brano @ 05.12.2005 00:00:00
To mct.U nas na Slovensku sa hovori: "sto ludi,sto chuti".Ja osobne som sa na tento album tesil,mam ho rad,pripomina mi obdobie,ktorym som vtedy prechadzal a vzdy,ked si spomeniem na jesen 1997,v mysli sa mi vybavi prave tento album.Napr. skladba "Uncertain weather" je proste lahôdka.Ja by som dal za cely album 4 hviezdicky.Ale respektujem Tvoj nazor,asi nemas na tento album z nejakeho dôvodu prijemne spomienky.
Brano
EasyRocker @ 14.12.2005 00:00:00
mct: znovu, stejný problém, je to vás názor. Nečekám, že bychom se my dva na něčem shodli, možná na tom, že název této desky je "Calling all Stations"... Musíte brát v úvahu, že Wilson působil v kapele krátce a etablovat se v dlouhými roky prověřené kapele hlasově i lidsky není vůbec žádná legrace. Psal jsem jen o mém dojmu z jeho výkonu na pražském koncertu, který byl podle mého názoru skvělý. Byl bych docela zvědavý, jaká by byla hypotetická další deska s Wilsonem u mikrofonu. Škoda, že se to už nedozvím.
sváťa @ 12.03.2006 00:00:00
Tak se chlapci nehádejte. Deska je slabší, má pár dobrých kousků, Wilson zpívá jak nejlépe umí, ale není to ta správná barva do této kapely. Collins i Gabriel byli ve vypjatých momentech písně naléhavější a tím i kvalitnější. Jistou kvalitu album má, ale asi opravdu jen tak na tři hvězdičky.
- hodnoceno 4x
- hodnoceno 8x
- hodnoceno 3x
- hodnoceno 3x
- hodnoceno 2x
- hodnoceno 3x